Skip to main content
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNovicePredlog vladi za pomoč izdajateljem tiskanih medijev

Novice SOZ splošne

Predlog vladi za pomoč izdajateljem tiskanih medijev

26. Maj 2020

Kabinet predsednika Vlade Republike Slovenije
Gregorčičeva ulica 20-25
1000 Ljubljana
gospod Janez Janša
Člani vlade RS
gp.kpv@gov.si

 

RS - Ministrstvo za kulturo
Maistrova ulica 10
1000 Ljubljana
gospa dr. Ignacija Fridl Jarc, državna sekretarka
gp.mk@gov.si

 

 

Ljubljana, 26. 5. 2020

 

Predlog vladi za pomoč izdajateljem tiskanih medijev

 

Spoštovani predsednik vlade Republike Slovenije, gospod Janez Janša, spoštovani člani vlade RS in spoštovana gospa Fridl Jarc ,

pandemija, ki je v začetku leta 2020 zaznamovala dogajanje v svetu, je tudi medijski panogi povsod povzročila velike poslovne probleme. Še posebej je zaznamovala izdajatelje tiskanih medijev. Vse vidnejše gospodarske posledice pandemije pa so še toliko izrazitejše  v tistih državah, kjer so se vlade odločile bolezen zajeziti z ukrepe, s katerimi so začasno zaustavili običajne fizične družbene dinamike.

Posledično so s tem iskani mediji v Sloveniji utrpeli škodo zaradi:

  • Občutnega znižanja naročniške prodane naklade tiskanih edicij. Razlog za to je v nedelovanju javnih institucij, ki se sicer pri opravljanju svoje dejavnosti vsakodnevno poslužujejo nakupa različnih medijskih edicij , prav tako pri tistem segmentu naročnikov (fizične osebe), ki so odpovedali naročnino na tiskovine zaradi večjega tveganja možnosti okužb.
  • Zaradi zmanjšane mobilnosti ljudi ter delno tudi prodajnih mest so se pomembno znižale prodane naklade tiskanih edicij v prosti prodaji.
  • Zmanjšanja oglaševalskih prihodkov, ki so se v času epidemije koronavirusa pri tiskanih edicijah najmanj razpolovili.

Založniki so se zaradi te situacije znašli v položaju težavnega zagotavljanja likvidnosti svojih družb, kar posledično krepko ogroža solventnost teh družb. Ker smo prepričani, da vsaj na kratek in srednji rok ni možno računati na popolni obrat gospodarske aktivnosti, se vsaj za leto 2020 predvideva stanje recesije na makroekonomskem državnem nivoju. To z gotovostjo pomeni tudi, da se pogoji poslovanja medijskih družb ne bodo izboljšali, ampak se bodo kvečjemu vsaj kratko in srednjeročno še poslabšali.

Država se je hitro in odločno odzvala, da bi gospodarstvu in  svojim državljanom posledice koronakrize vsaj omilila in skrajšala. Tako je za proizvodne in storitvene dejavnosti sprejela vrsto ukrepov, med katerimi so po našem mnenju najpomembnejši: sofinanciranje čakanja na delo delavcem, ki nimajo dela, sofinanciranje skrajševanja delovnega časa in odpustek prispevkov zaposlenim, ki so vezani na njihove plače … Na žalost, razen zadnje omenjenega, pa noben od teh ukrepov ne more pomagati založnikom tiskanih medijev.

Namreč, ko neka pridobitna organizacija ne more več ustvarjati prihodkov, oziroma je soočena z njihovim zmanjševanjem, mora, da bi lahko dejavnost sploh ohranila, omejiti stroške s tem pa okrniti svojo dejavnost in ogroziti delovna mesta. Veliko organizacij, ki je soočenih z zmanjšanjem naročil, lahko sorazmerno s tem zmanjšajo svoje aktivnosti in s tem privarčujejo na variabilnih stroških. Fiksne stroške, ki takim organizacijam seveda ostanejo, pa s prej navedenimi ukrepi pomaga pokriti država iz svojih reševalnih shem.

Ob tem naj poudarimo, da pri medijih  žal ne moremo govoriti o fiksnih in variabilnih stroških saj so skoraj vsi stroški fiksni in delujejo po principu vse ali nič. To pomeni, da ne glede na povpraševanje, medij za realizacijo svoje programske sheme potrebuje vse resurse.

Zato slovenski založniki tiskanih medijev državi predlagajo tri (po prioriteti) navedene in morda tudi med seboj alternativne ukrepe:

  1. Pomoč pri sofinanciranju stroškov distribucije medijev do svojih bralcev.
  2. Pokrivanje dajatev iz plač za zaposlene pri založnikih tiskanih medijev na način, ki je veljal v času razglašene epidemije.
  3. Moratorij na plačilo DDV do konca leta 2020, oziroma, ob dovoljenju EU, ničelno stopnjo DDV do konca leta.

To bi založnikom omogočilo, da bi brez prevelikih rezov v kadrovski bazen svojih zaposlenih do konca leta poslovali vzdržno in ohranili stanje solventnosti svojih družb. V nasprotnem primeru bodo za zagotovitev obstoja teh družb potrebna odpuščanja.  To bi zagotovo drastično vplivalo na obseg in kvaliteto medijskih vsebin, kar pa za moderno, demokratično in odprto družbo pomeni nedopustno siromašenje pomembne družbene infrastrukture.

Naj na koncu izpostavimo, da so se številne razvite zahodne demokracije pri reševanju hudih gospodarskih posledic pandemije odločile, da z interventnimi ukrepi pomagajo  tudi medijem na podobne načine, kot jih predlagamo v tem dopisu.

 

S spoštovanjem,

Slovensko združenje medijev – SZM /pri Slovenski oglaševalski zbornici/

Člani SZM

 

 

 

in

Društvo novinarjev Slovenije

Sorodne novice
25.10.2023 -
Naša Ana Predovič je na SEMPL-u prejela nagrado za življenjsko delo
25.10.2023 -
Zlati boben v Portorožu zbral tisoč zadovoljnih ljudi
25.10.2023 -
Nova Razsodba Oglaševalskega razsodišča
18.10.2023 -
Družbena omrežja pod drobnogledom regulatorjev
12.10.2023 -
Zlati boben zasijal v vsej svoji veličini
06.10.2023 -
Nova Razsodba Oglaševalskega razsodišča
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!