Novice SOZ splošne
POZIV SLOVENSKEGA ZDRUŽENJA MEDIJEV
Kabinet predsednika Vlade Republike Slovenije
Gregorčičeva ulica 20-25
1000 Ljubljana
Gospod Janez Janša
Člani vlade RS
RS - Ministrstvo za kulturo
Maistrova ulica 10
1000 Ljubljana
gospa dr. Ignacija Fridl Jarc, državna sekretarka
gospa Tamara Vonta, generalna direktorica Direktorata za medije
NIJZ - Nacionalni inštitut za javno zdravje
Trubarjeva 2
1000 Ljubljana
Gospod Milan Krek
Ljubljana, 19. 5. 2020
POZIV SLOVENSKEGA ZDRUŽENJA MEDIJEV
Poziv za izvzetje časnikov in druge periodike iz zaščitnih ukrepov, ki jih morajo spoštovati javni lokali v času grožnje širjenja virusa COVID 19
Spoštovani predsednik vlade Republike Slovenije, gospod Janez Janša, spoštovani člani vlade RS, spoštovana gospa Fridl Jarc, gospa Tamara Vonta in gospod Milan Krek,
pandemija COVID19 je slovenskemu gospodarstvu na splošno prinesla velike težave: neposredno v izpadu prihodkov, posredno pa v finančni nelikvidnosti in pomanjkanju sredstev za zagon operacij, ki jih bo naše predvsem izvozno gospodarstvo potrebovalo, ko se bo na trgu znova vzpostavilo povpraševanje. Splošno stališče je, da se recesiji v letu 2020 ne bomo mogli izogniti.
Recesija in mediji
Mediji vedno predstavljajo rezultanto dogajanja v neki družbi. Ne samo njihova vsebina, tudi njihovo poslovanje je taka rezultanta. Iz izkušenj dosedanjih recesij izhaja dejstvo, da, ko se družbeni proizvod skrči za eno enoto, se realno vlaganje v oglaševanje v mediji skrči vsaj za 3 enote.
Recesija ima vpliv tudi na obseg zaposlenosti. Ko se ta poveča, se zmanjša tudi uporaba plačljivih medijev. Brezposelna, v normalnih okoliščinah aktivna populacije, ne kupuje časnikov in revij. Dostopnost teh plačljivih medijev v javnih institucijah in lokalih zato pomeni, da jih uporabljajo tudi tisti, ki si jih ne morejo kupiti. S tem se opravi dvojno »dobro delo«: vzdržuje nek običajen dostop do medijev tudi ekonomsko šibkejšim skupinam prebivalstva, hkrati pa vzdržuje penetracijo medija širši ciljni skupini, ki je sicer zelo pomemben element prodaje oglasnega prostora.
Nevarnost papirja za prenos virusa
Papir je eden od materialov, kjer virus preživi najmanj časa. Če pa bojazen glede tega še vedno obstaja, jo je mogoče precej enostavno odpraviti – z občasno termično obdelavo tiskanih ediciji na temperaturi 70 stopinj Celzija.
Odprava omejitve distribucije tiskanih edicij v lokalih in javnih institucijah
Najrazvitejše evropske države medijski industriji v teh kriznih časih pomagajo tako neposredno (finančno) kot posredno (s participacijo pri pokrivanju stroškov produkcije in distribucije). Ker pri nas noben tak ukrep ni predviden, hkrati je celo predvideno zmanjševanje sicer minimalnih sredstev podpore ustvarjanju vsebin s strani ministrstva za kulturo, bi odprava omejitev pri distribuciji tiskane periodike v javnih prostorih in lokalih posredno pomenila pomembno pomoč medijem, predvsem najkvalitetnejšim.
Prodaja slednjih je v Sloveniji približno v 90 % vezana na prodajo v naročnini. Ob razglasitvi pandemične krize in zaprtju teh prostorov, se je naročniška prodaja časopisne periodike zmanjšala za okoli 5 %. Drugi del prodaje tiskanih edicij pa se vrši v kolportaži, ki je ob razglasitvi epidemije utrpela še hujši padec – več kot 10 %, saj so bila zaprta prodajna mesta in pa tudi frekvenca nakupov na tistih prodajnih mestih, kjer je bilo možno kupiti tiskane izvode se je izjemno zmanjšala.
Odprava omejitev vsaj na področju distribucije tiskanih edicij v lokalih in javnih institucijah bi pomenila, da bi mediji lahko večino teh naročnin obnovili in tako zagotovili dodatno varnost za svoje zaposlene. V obdobju krize bodo namreč prihodki založniških medijskih družb temeljili predvsem na prodaji svojih edicij. Priliv prihodkov iz oglaševanja bo v času recesije manjši in temu se ni moč izogniti.
Slovensko združenje medijev - SZM
pri Slovenski oglaševalski zbornici
Člani SZM