Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNovicePOZIV SLOVENSKEGA ZDRUŽENJA MEDIJEV

Novice SOZ splošne

POZIV SLOVENSKEGA ZDRUŽENJA MEDIJEV

19. Maj 2020

Kabinet predsednika Vlade Republike Slovenije
Gregorčičeva ulica 20-25
1000 Ljubljana

Gospod Janez Janša

Člani vlade RS

[email protected]

 

RS - Ministrstvo za kulturo
Maistrova ulica 10
1000 Ljubljana

gospa dr. Ignacija Fridl Jarc, državna sekretarka

[email protected]

gospa Tamara Vonta, generalna direktorica Direktorata za medije

[email protected]

 

NIJZ - Nacionalni inštitut za javno zdravje
Trubarjeva 2
1000 Ljubljana

Gospod Milan Krek

[email protected]

 

Ljubljana, 19. 5. 2020

 

POZIV SLOVENSKEGA ZDRUŽENJA MEDIJEV

Poziv za izvzetje časnikov in druge periodike iz zaščitnih ukrepov, ki jih morajo spoštovati javni lokali v času grožnje širjenja virusa COVID 19

 

Spoštovani predsednik vlade Republike Slovenije, gospod Janez Janša, spoštovani člani vlade RS, spoštovana gospa Fridl Jarc, gospa Tamara Vonta in gospod Milan Krek,

pandemija COVID19 je slovenskemu gospodarstvu na splošno prinesla velike težave: neposredno v izpadu prihodkov, posredno pa v finančni nelikvidnosti in pomanjkanju sredstev za zagon operacij, ki jih bo naše predvsem izvozno gospodarstvo potrebovalo, ko se bo na trgu znova vzpostavilo povpraševanje. Splošno stališče je, da se recesiji v letu 2020 ne bomo mogli izogniti.

 

Recesija in mediji

Mediji vedno predstavljajo rezultanto dogajanja v neki družbi. Ne samo njihova vsebina, tudi njihovo poslovanje je taka rezultanta. Iz izkušenj dosedanjih recesij izhaja dejstvo, da, ko se družbeni proizvod skrči za eno enoto, se realno vlaganje v oglaševanje v mediji skrči vsaj za 3 enote.

Recesija ima vpliv tudi na obseg zaposlenosti. Ko se ta poveča, se zmanjša tudi uporaba plačljivih medijev. Brezposelna, v normalnih okoliščinah aktivna populacije, ne kupuje časnikov in revij. Dostopnost teh plačljivih medijev v javnih institucijah in lokalih zato pomeni, da jih uporabljajo tudi tisti, ki si jih ne morejo kupiti. S tem se opravi dvojno »dobro delo«: vzdržuje nek običajen dostop do medijev tudi ekonomsko šibkejšim skupinam prebivalstva, hkrati pa vzdržuje penetracijo medija širši ciljni skupini, ki je sicer zelo pomemben element prodaje oglasnega prostora.

 

Nevarnost papirja za prenos virusa

Papir je eden od materialov, kjer virus preživi najmanj časa. Če pa bojazen glede tega še vedno obstaja, jo je mogoče precej enostavno odpraviti – z občasno termično obdelavo tiskanih ediciji na temperaturi 70 stopinj Celzija.

 

Odprava omejitve distribucije tiskanih edicij v lokalih in javnih institucijah

Najrazvitejše evropske države medijski industriji v teh kriznih časih pomagajo tako neposredno (finančno) kot posredno (s participacijo pri pokrivanju stroškov produkcije in distribucije). Ker pri nas noben tak ukrep ni predviden, hkrati je celo predvideno zmanjševanje sicer minimalnih sredstev podpore ustvarjanju vsebin s strani ministrstva za kulturo, bi odprava omejitev pri distribuciji tiskane periodike v javnih prostorih in lokalih posredno pomenila pomembno pomoč medijem, predvsem najkvalitetnejšim.

Prodaja slednjih je v Sloveniji približno v 90 % vezana na prodajo v naročnini. Ob razglasitvi pandemične krize in zaprtju teh prostorov, se je naročniška prodaja časopisne periodike zmanjšala za okoli 5 %. Drugi del prodaje tiskanih edicij pa se vrši v kolportaži, ki je ob razglasitvi epidemije utrpela še hujši padec – več kot 10 %, saj so bila zaprta prodajna mesta in pa tudi frekvenca nakupov na tistih prodajnih mestih, kjer je bilo možno kupiti tiskane izvode se je izjemno zmanjšala.

Odprava omejitev vsaj na področju distribucije tiskanih edicij v lokalih in javnih institucijah bi pomenila, da bi mediji lahko večino teh naročnin obnovili in tako zagotovili dodatno varnost za svoje zaposlene. V obdobju krize bodo namreč prihodki založniških medijskih družb temeljili predvsem na prodaji svojih edicij. Priliv prihodkov iz oglaševanja bo v času recesije manjši in temu se ni moč izogniti.

 

Slovensko združenje medijev - SZM

pri Slovenski oglaševalski zbornici

Člani SZM

 

Sorodne novice
25.10.2023 -
Naša Ana Predovič je na SEMPL-u prejela nagrado za življenjsko delo
25.10.2023 -
Zlati boben v Portorožu zbral tisoč zadovoljnih ljudi
25.10.2023 -
Nova Razsodba Oglaševalskega razsodišča
18.10.2023 -
Družbena omrežja pod drobnogledom regulatorjev
12.10.2023 -
Zlati boben zasijal v vsej svoji veličini
06.10.2023 -
Nova Razsodba Oglaševalskega razsodišča
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!