Novice SOZ splošne
Novo vodstvo Oglaševalskega razsodišča
V letih 2020 / 2022 bosta delo OR vodila predsednik Jaka Repanšek, MBA in podpredsednica mag. Aleksandra Kregar
Člani Oglaševalskega razsodišča, ki so svoj triletni mandat nastopili 1. 12. 2019, so na konstitutivni seji januarja 2020 za predsednika izvolili Jako Repanška, MBA, pravnika in ustanovitelja RePublis, ki je bil za člana Razsodišča izvoljen kot predstavnik neodvisnih javnosti, za podpredsednico pa mag. Aleksandro Kregar, direktorico področja Employer branding v družbi Competo, ki je bila za članico Razsodiša izvoljena kot predstavnica oglaševalske javnosti.
Jaka Repanšek je ob imenovanju povedal: »Oglaševalsko razsodišče bo v novem mandatu nadaljevalo strokovno delo in usmeritve, ki so bile zastavljene v prejšnjih sestavah razsodišča. Pri tem bo ključno vodilo našega dela ohranjanje visoke ravni zaupanja v strokovnost, etičnost in učinkovitost samoregulacije oglaševanja v Sloveniji. Oglaševalsko razsodišče se bo tudi v novi sestavi odločno spoprijelo z izzivi, ki jih v oglaševalsko prakso prinašajo novi modeli in metode oglaševanja, pri čemer bomo sledili najnovejšim trendom samoregulacije doma in v svetu. Naše delovanje bo še naprej usmerjeno v učinkovito odpravljanje anomalij v posameznih primerih oglaševalskih praks, s ciljem, da slovenskemu oglaševalskemu prostoru še naprej služimo kot neodvisen in strokoven organ samo-regulacije, ki naj bo v pomoč vsem deležnikom oglaševalskega prostora, pristojnim državnim organom in ne-nazadnje potrošnikom, ki jim je oglaševanje namenjeno. V »kamen vklesana« temeljna pravila oglaševalske stroke, temelječa na etiki in visoki strokovnosti, bodo tako temelj naše usmeritve tudi v tekočem mandatu. Hvala vsem kolegicam in kolegom iz preteklih sestav Oglaševalskega razsodišča in Slovenski oglaševalski zbornici za izjemno strokovno podporo.«
Člani Oglaševalskega razsodišča v mandatu 1.11.2019 / 31.11. 2022
Člani Oglaševalskega razsodišče v tekočem mandatu so poleg predsednika in podpredsednice doc.dr. Andrej Pompe, direktor FEBBS in partner Formitas, Janez Rakušček, izvršni kreativni direktor, Luna TBWA, Iztok Sila, MBA, ustanovitelj Sila Consulting , kot predstavniki oglaševalske javnosti ter prof. dr. Marko Milosavljevič, FDV UL, in prof. dr. Vesna Žabkar, Ekonomska fakulteta UL, kot predstavnika neodvisnih javnosti.
Kratki biografiji predsednika in podpredsednice
Jaka Repanšek, MBA, ustanovitelj RePublis
Jaka Repanšek se skoraj dvajset let poklicno in strokovno ukvarja s pravom oglaševanja, internetnim in medijskim pravom ter z upravljanjem poslovnih procesov na področju t.i. »TIME« podjetij (telecoms, internet, media, entertainment) v Sloveniji in tujini.
Je univerzitetni diplomirani pravnik (Pravna fakulteta Univerze v Ljubljani) z zaključenim specialističnim študijem evropskega prava (Univerza v Cambridgeu in PF v Ljubljani) in MBA (CIMBA, University of Kansas, ZDA) in je član številnih domačih in mednarodnih strokovnih združenj.
Je soavtor knjige Medijsko pravo ter avtor številnih strokovnih člankov. Kot visokošolski učitelj predava na oddelku za fotografijo VIST (etika in regulativa) ter na Visoki šoli za poslovne vede (regulativa oglaševanja) ter na seminarjih in konferencah doma in v tujini. S SOZ kot neodvisni zunanji sodelavec sodeluje od ustanovitve projektov NRB, RPN in MOSS, spisal pa je tudi dokument Dobre prakse o avtorski pravici v oglaševanju.
Jaka Repanšek se je zavezal, da bo s svojim poglobljenim poznavanjem pravnih in poslovnih okvirov področij oglaševanja, tržnega komuniciranja, medijev, informacijskih tehnologij, pravic intelektualne lastnine in varovanja podatkov ter z bogatimi delovnimi izkušnjami prispeval k uresničevanju poslanstva Oglaševalskega razsodišča in širitvi njegovega vpliva in ugleda.
Mag. Aleksandra Kregar, direktorica področja Employer branding, Competo
Aleksandra Kregar je z letom 2020 v družbi Competo prevzela vodenje področja Employer branding, ki združuje vsa njena dosedanja znanja in izkušnje s področja strategije in marketinga ter dodaja področje gradnje in upravljanja blagovne znamke delodajalca, kar pomeni vstop v področje upravljanja človeških virov.
Pred tem je bila zaposlena v skupini Atlantic Grupa, ki je v letu 2010 prevzela podjetje Droga Kolinska. Do oktobra 2016 je bila direktorica Centralnega marketinga, odgovorna za širjenje in postavitev novih marketinških principov, modelov in znanj na nivoju Atlantic Grupe. Oktobra 2016 je prevzela funkcijo direktorja Korporativne strategije. Aleksandra je bila v prehrambeni industriji vse od leta 2000 (podjetje Droga), v letu 2005 je sodelovala v združitvenem procesu (združitev Droge in Kolinske, nakup Grand Prom in Štark v Srbiji) ter pri postavitvi politike združenega podjetja. V letu 2007 je intenzivno sodelovala z družbo Stern & Stewart, ki je pripravila izhodišča strateškega razvoja Droge Kolinske: novo strategijo fokusa, novo organizacijsko strukturo in temelje za spremljanje uspešnosti razvoja podjetja. Pred prihodom na Drogo Kolinsko je bila Aleksandra zaposlena v Renault Slovenija kot Brand manager.
Aleksandra je po MBA zaključila tudi magistrski študij. Od leta 2005 do 2015 je bila habilitirana višja predavateljica za predmete Trženje, Strateški razvoj podjetij in Osnove poslovodenja. Akademski svet pa ji tudi z vpisom na doktorski študij na IEDC Bled ostaja pomemben del njenega profesionalnega življenja. V letu 2020 jo čaka zagovor doktorske disertacije, ki bo prinesla pogled na strateško vlogo funkcije marketinga v podjetju. Pogosto predava tudi na različnih strokovnih in akademskih dogodkih.
Bila je predsednica žirije Effie ® Slovenija 2014 in članica programskega sveta SMK 2017, 2018 in 2019. Tudi v predhodnem mandatu (1. 12. 2016 / 30. 11. 2019) je bila članica Oglaševalskega razsodišča.
Sestava in delovanje Oglaševalskega razsodišča (OR)
OR sestavlja sedem članov, ki jih volijo člani Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), štirje so predstavniki oglaševalske stroke, trije pa zastopajo druge, neodvisne javnosti. Člani Oglaševalskega razsodišča izmed sebe izvolijo predsednika in podpredsednika.
Vključevanje predstavnikov drugih javnosti v sestavo organa, ki je edini pristojen za presojo skladnosti oglaševanja z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), je eno izmed temeljnih, mednarodno uveljavljenih načel samo-regulative oglaševanja, ki jim sledi tudi Slovenska oglaševalska zbornica, ki kot osrednja stanovska organizacija na področju tržnega komuniciranja opravlja tudi funkcijo samoregulativne organizacije oglaševanja na slovenskem trgu.
Oglaševalsko razsodišče o skladnosti oglaševanja z določili SOK presoja izključno na podlagi pritožb, ki jih nanj lahko naslovijo tako potrošniki kot pravne osebe. V primeru, ko Razsodišče presodi, da je pritožba utemeljena, lahko izreče sankcije: od zahteve po popravku, poziva k umiku oglasa ali prekinitvi oglaševalske akcije, do pobude / prijave Tržnemu inšpektoratu RS. Postopek v primeru pritožbe je za stranke v postopku (vlagatelj pritožbe in oglaševalec) brezplačen, stroške delovanja OR v celoti krije SOZ.
Razsodišče opravlja tudi pomembno svetovalno vlogo, saj podaja tudi mnenja o skladnosti oglasov z določili SOK pred njihovo objavo in na ta način pomembno prispeva tako k pravilnemu razumevanju ter implementaciji določil SOK v praksi kot k preprečevanju kasnejših sporov. Na zahtevo pristojnih državnih organov in potrošniških organizacij Razsodišče podaja tudi mnenja o že objavljenih oglasih, zlasti v primerih domnevno zavajajočega ali nedostojnega oglaševanja.
Razsodbe Oglaševalskega razsodišča so javne in objavljene v arhivu razsodb, mnenja pa so last vlagatelja prošnje za mnenje in se lahko uporabijo izključno v raziskovalne namene le ob predhodnem soglasju vlagatelja prošnje za mnenje.
Samo-regulacija oglaševanja, katere pomemben in neločljiv del je Oglaševalsko razsodišče, je pomembna tako za tržno komunikacijsko industrijo kot za potrošnike. Industrija s sprejemom kodeksa in spoštovanjem njegovih določil potrjuje svojo zavezo etičnemu, zakonitemu, poštenemu, resničnemu dostojnemu in odgovornemu oglaševanju, ki spoštuje načela konkurenčnosti, kot so uveljavljena v sodobnem poslovnem svetu. Potrošnikom na ta način zagotavlja višjo stopnjo zaščite in mehanizem izvensodnega, enostavnega, hitrega in brezplačnega reševanja sporov. Obenem pa z vzpostavljenimi mehanizmi samo-regulacije ščiti svojo pravico do svobodnega, kreativnega in odgovornega komercialnega govora.
Slovenski oglaševalski kodeks in Poslovnik o delu Oglaševalskega razsodišča, ki opredeljujeta sestavo, obseg in način delovanja ter pristojnosti in odgovornosti OR sta objavljena na spletnem mestu SOZ