Novice SOZ splošne
Sedem novih razsodb Oglaševalskega razsodišča
Oglaševalsko razsodišče je na novembrski seji, ki je bila tudi zadnja seja v mandatu 2014 / 2016, obravnavalo osem pritožb. Sprejelo je sedem razsodb, dve pritožbi sta se namreč nanašali na isti oglas. V petih primerih je Razsodišče presodilo, da je pritožba utemeljena, v dveh primerih pa ni ugotovilo kršitev Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).
Razsodbe so dostopne v arhivu razsodb Razsodišča. Poglobljen pogled na delo Razsodišča v zaključenem mandatu bo predsednik, ki se mu bo pridružilo tudi nekaj članov Razsodišča, predstavil na zadnjem letošnjem dogodku za člane SOZ: Dobro jutro, oglaševalci! “Samoregulativa med Scilo in Karibdo. Drugič.” v sredo, 14. decembra.
Med pritožniki so tokrat prevladovali potrošniki, ki so na Razsodišče naslovili pet pritožb, eno pritožbo je vložilo konkurenčno podjetje, dve pa nevladni organizaciji. V kar petih primerih je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da je pritožba utemeljena. Ugotovilo je, da je radijski oglas za storitve podjetja Doktor 1A zasnovan na način, da odobrava nasilje nad ženskami in zato krši določila 7. člena SOK, ki tak pristop eksplicitno prepoveduje. V treh primerih, ki so se nanašali na tiskane oglase za prehransko dopolnilo in dve mazili oglaševalca Lucid Media LLC, je Razsodišče presodilo, da oglaševalec na oglasih ni identificiran na način, kot določa Kodeks, manjkajo namreč njegovi kontaktni podatki. Prav tako je ugotovilo, da oglaševanje ni v skladu z določili SOK, ker ne vključuje napotka na vire (raziskava, drugo), na katerih temeljijo trditve (zlasti zdravstvene) o oglaševanih izdelkih. Ob tem je v oglaševanju prepoznalo tudi elemente, ki bi lahko zavedli potrošnika. V primeru TV oglasa za kondome Durex pa je presodilo, da je trditev o številu žensk v Sloveniji, ki se odločijo za splav, zavajajoča. V vseh petih primerih je Razsodišče izreklo tudi ukrep, oglaševalce je pozvalo, da takoj prekinejo objavljanje oglasov, v štirih primerih do njegove uskladitve z določili SOK. Ob tem je potrebno dodati, da so se vsi trije oglaševalci takoj odzvali in potrdili, da bodo odločitve in poziv Razsodišča spoštovali.