Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba Oglaševalskega razsodišča št. 92 / 07. 04.2004

Razsodba Oglaševalskega razsodišča št. 92 / 07. 04.2004

PRITOŽBA:

Oglaševalsko razsodišče je prejelo tri pritožbe potrošnikov glede oglasnega sporočila (veliki obcestni plakat) "Radovedni hočejo Več" oglaševalca Delo d.d. iz Ljubljane s katerim oglašujejo tednik Več.

Vlagatelji pritožb ocenjujejo, da je predmetno oglasno sporočilo neokusno in moralno sporno. Menijo, da je uporaba majhnega fantka, ki si gleda v spodnje hlačke nedopustna zloraba otroka v komercialne namene, saj gre za oglas za časopis, ki je namenjen odraslim in zatorej uporaba (skoraj golega) otroka ni v povezavi z izdelkom. En vlagatelji pritožbe opozarja tudi na otroke, ki so žrtve spolnih zlorab in kako lahko tovrstna oglasna sporočila vplivajo na njih, saj jim po mnenju vlagatelja pritožbe pripovedujejo, "da je to nekaj povsem normalnega", da je takšnih radovednih v njegovi okolici še več.

Zaradi navedenega vlagatelji pritožb ocenjujejo, da predmetni oglas krši določila 3. in 12. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

ODGOVOR:

Oglaševalec Delo d.d. iz Ljubljane in agencija Arih d.o.o. iz Ljubljane, v kateri so predmetni oglas zasnovali, v skupnem odgovoru na pritožbo le to zavračata kot neutemeljeno in v nadaljevanju navajata:
Izdelek, ki smo ga oglaševali na plakatih, tednik Več, se pozicionira kot "tednik za radovedne". Na plakatu za Več smo zategadelj kot vizualno metaforo radovednosti prikazali fantka, ki si gleda v hlačke. Radoveden štiriletnik, ki odkriva svoje telo in svet okoli sebe; fantič, ki raste in se razvija, je simpatična upodobitev nekega popolnoma naravnega dejanja; nekaj, kar smo vsi počeli in na kar smo muzajoč ponosni, ko to počne naš sin; je alegorija Radovednosti.
Vendar, slišimo, da je plakat s fantičem in napisom, da "radovedni hočejo več", daleč od dostojnosti! Da brez smiselne povezave z izdelkom žali dober okus javnosti, šokira in iritira poštene ljudi, zlorablja naravno lahkovernost otroka; še več - da je navadna otroška pornografija. Splošno sprejeta pravila o dostojnosti dopuščajo marsikaj. Javnost ni več šokirana in razžaljena ob vsaki fotografiji (ali filmskem posnetku) ženskih prsi, otroške ritke, kakcev, krvi, umorov in podobnega; seksa, drog in rokenrola.
V oglaševanju je šokiranje brez smiselne povezave z izdelkom seveda nesprejemljivo - prva stvar, ki je v glavi snovalca oglasa, je povezava z izdelkom; radovednost kot del pozicije in podobe tednika Več (tednik za radovedne) smo upodobili in še zapisali - ne vedoč, da lahko s tem kogarkoli šokiramo (in sploh, da lahko štiriletnik tako zelo "iritira" toliko ljudi, se pravi - "javnost"!). Torej: podoba na plakatu je smiselno povezana z izdelkom, sam plakat pa nima nikakršnega namena šokirati; obtožba, da oglas krši 3. člen oglaševalskega kodeksa (o dostojnosti), je tako po našem mnenju neosnovana.
V naravi otrok je, da so radovedni, zato plakat za Več kaže otroka. Mladoletnika. Ker pa je izdelek - tednik Več - namenjen odraslim (ali vsaj starejšim od 5, 6 let), oglas kot sredstvo povečanja prodaje tednika ne more zlorabljati naravne lahkovernosti otroka oziroma pomanjkanja njegovih življenjskih izkušenj. Obtožba, da plakat za Več krši 12. člen oglaševalskega kodeksa je zato po našem mnenju neosnovana.
Kako domišljija privede človeka do tega, da v nedolžni fotografiji oblečenega, radovednega otroka vidi "pornografijo", "spolno obsedenost" in "pedofilstvo", ter da čuti dožnost zaščititi sebe in druge pred takimi "moralno spornimi in neokusnimi" vplivi, pa je že drugo vprašanje.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 3 DOSTOJNOST
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.

Člen 12 OTROCI IN MLADOSTNIKI
Posebno pozornost je treba posvetiti oblikovanju in širjenju sporočil, ki so namenjena mladoletnikom, ali tistim, v katerih nastopajo mladoletniki kot igralci ali manekeni. Oglasna sporočila ne smejo zlorabljati naravne lahkovernosti otrok ali pomanjkanja njihovih življenjskih izkušenj.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 7. 4. 2004 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij in ogleda oglaševalskega sporočila ugotavlja, da predmetno oglaševalsko sporočilo krši določila 3. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa, saj je zasnovano tako, da bi lahko žalilo javnost v smislu prevladujočih pravil o dostojnosti.

Zaradi večjega števila prejetih pritožb na predmetno oglaševalsko sporočilo Oglaševalsko razsodišče oglaševalce, agencije in medije ob tem opozarja na pazljivo oblikovanje oglasov, v katerih se pojavljajo otroci.

Oglaševalsko razsodišče oglaševalca Delo d.d. javno poziva k umiku predmetnega oglaševalskega sporočila.

Član Oglaševalskega razsodišča Igor Arih pri razsojanju o primeru ni sodeloval.

Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad
Predsednik OR
 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!