Razsodba Oglaševalskega razsodišča št. 89 / 11. 11.2003; 17.12.2003
PRITOŽBA:
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice v zvezi z oglaševalsko akcijo – direktno pošto podjetja S & K Company iz Maribora, s katero so oglaševali svoj promocijski dogodek 7. 10. 2003 v gostišču Lipa v Velenju. Vlagateljica pritožbe v pritožbi navaja, da so prebivalci Šercerjeve ceste v Velenju 7.10.2003 v poštnih nabiralnikih prejeli nenaslovljeno pošiljko, brez navedbe pošiljatelja na zalepljeni, uradno modri kuverti s štampiljko v desnem spodnjem kotu: NUJNO OBVESTILO!
Vlagateljica pritožbe je ob prejemu pošiljke najprej pomislila, da gre za kak usoden zdravstveni izvid, nujni poziv, prometno nesrečo, bolezen bližnjega, ….. Ko je odprla pošiljko, je zgrožena ugotovila, da gre še za eno obliko norčevanja iz potrošnikov, ki se je pridružila že znanim: zavajanju potrošnikov z lažnimi obljubami in nagradami, prevarami in nedostojnimi oz. neprimernimi oglasi (pač glede na okus posameznika). Vlagateljica ocenjuje, da je oglaševalec za lastno promocijo uporabil neprimerno obliko napada na najbolj oseben čustveni svet posameznika in njegove družine oz. najbližjih. Oglaševalec, ki ni imel toliko poguma, da bi se podpisal kot pošiljatelj, je potrošnike najprej prestrašil z obliko uradne kuverte in napisom nujno obvestilo, nato pa jih z vsebino pošiljke povabil na samo - promocijski večer z mamljivimi nagradami. Še bolj kot vlagateljica pritožbe, je bila prestrašena njena znanka z resnimi zdravstvenimi težavami in najbližjim na zdravljenju v bolnišnici, ki si pisemske pošiljke sama sploh ni upala odpreti. Vlagateljica pritožbe Oglaševalsko razsodišče pri SOZ poziva, da presodi ali je tak način naslavljanja in obveščanja potrošnikov skladen z etiko oglaševanja. Ocenjuje, da gre pri predmetni akciji za zlorabo načina obveščanja, saj je napis na kuverti v popolnem nasprotju z vsebino pošiljke in za povprečnega potrošnika popolnoma nesprejemljiv.
ODGOVOR:
Oglaševalec S & K Company d.o.o. iz Maribora v svojem odgovoru na pritožbo le to zavrača kot neutemeljeno in v nadaljevanju navaja:
Vabilo je jasno, vsebuje podatke o podjetju in podatke na srečanju sodelujočih podjetij.
V vabilu ni nikakršnih zavajajočih trditev oz. obljub: za udeležence so pripravili pogostitev, vsak je prejel darilo, dodatna darila so različna (v vrednosti med 2.500 in 3.500SIT), prav tako so udeleženci brezplačno prejeli srečke Loterije Slovenija.
Vse trditve iz vabila so dokazljive. Navedbe v pritožbi, da gre za zavajanje ljudi z lažnimi obljubami, nagradami in prevaro so nepreverjene in jih razumejo kot klevetanje.
Podjetje S & K Company deluje na slovenskem trgu že več kot 10 let. V tem času so si pridobili več tisoč stalnih in zadovoljnih strank, ki lahko potrdijo, da so podjetje, ki ima dobro ime, dela pošteno in mu ni vseeno za uporabnike svojih izdelkov.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:
Člen 6 OBLIKA PREDSTAVITVE
Oglasna sporočila morajo biti estetska in v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne smejo iritirati porabnikov z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd., ne glede na to, prek katerega sredstva se prenašajo.
Člen 7 PREPOZNAVANJE
Oglasna sporočila morajo biti oblikovana in predstavljena na način, da je že na prvi pogled jasno, da gre za to vrsto komuniciranja. Biti morajo jasno in prepoznavno ločena npr. od redakcijskih vesti, komentarjev in drugih rubrik oz. oddaj in se nanje v nadaljevanju ne smejo sklicevati, ne glede na medij, v katerem so objavljena, tako da bi jih potrošniki mogli razlikovati od redakcijskega gradiva, objavljenega v tem mediju. Vsa oglasna sporočila v tisku, ki po slogu ali obliki lahko zavedejo bralca v zmoto, da gre za redakcijsko gradivo, morajo biti ustrezno označena. Vsa sporočila v avdiovizualnih medijih pa morajo biti najavljena kot poseben program ali kako drugače avdiovizualno ločena.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 5. in 11. 11. 2003 in sprejelo razsodbo:
Pritožba je utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij in ogleda oglasnega sporočila ugotavlja, da predmetno oglaševalsko sporočilo v obliki nenaslovljene pisemske pošiljke v modri kuverti brez navedbe pošiljatelja z napisom "NUJNO OBVESTILO!" krši določila 6. in 7. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Oglaševalsko razsodišče oglaševalca poziva k takojšnji prekinitvi oglaševalske akcije oziroma tovrstnih komunikacijski prijemov.
Oglaševalsko razsodišče ob tem opozarja, da je tovrsten način zbujanja pozornosti potrošnikov, ne glede na vsebino pošiljke, povsem nesprejemljiv.
Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad
Predsednik OR