Razsodba Oglaševalskega razsodišča št. 88 / 11. 11. 2003
PRITOŽBA:
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika v zvezi z radijskim oglasom "Ta tvoj pa lepo prede –Peugeot HDI" oglaševalca Peugeot Slovenija d.o.o. iz Ljubljane, s katerim oglašujejo Peuget-ova osebna vozila z dieselskimi motorji. Oglas so zasnovali v agenciji Futura DDB. Vlagatelj pritožbe v pritožbi navaja, da se v oglasu v ozadju petkrat navede prevožena relacija Koper – Murska Sobota – Koper, kar skupaj znese okoli 3000 km. Vlagatelj pritožbe je v telefonskem razgovoru s predstavnikom Peugeota, odgovornega za oglaševanje izvedel, da Peugeot avtomobila, ki bi z enim polnenjem rezrvoarja prevozil tolikšno razdaljo ne proizvajajo in da gre v predmetnem oglasu zgolj za "kreativno" rešitev.
Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da je "kreativna" rešitev zavajajoča, saj podatki (večkratno naštevanje prevožene razdalje) enostavno ne držijo.
ODGOVOR:
Agencija Futura DDB d.o.o. iz Ljubljane v svojem odgovoru na pritožbo Oglaševalskemu razsodišču navaja, da radijski oglas nikakor ni imel namena zavajati potrošnike. V Futuri DDB so ob snovanju in izvedbi predmetnega oglasa predpostavljali, da bo vsakemu poslušalcu jasno, da gre zgolj za kreativno rešitev – očitno pretiravanje in da ne obstaja motor osebnega avtomobila, ki bi imel tako neverjetne zmogljivosti.
Kljub temu so sporni oglas takoj po pritožbi zamenjali z nadomestno verzijo in kasneje s popravljeno.V popravljeni verziji predmetnega oglasa kreativna izvedba zgolj ponazarja večjo zmogljivost motorjev HDi, saj glas jasno pove od Murske Sobote do Kopra le 3-4X, kar skupaj znaša manj kot 1333 km (razdalja med Koprom in Mursko Soboto je 285 km). V prvotni verziji oglasa pa je glas v ozadju res ponovil to razdaljo komaj slišno še nekajkrat. V Futuri DDB obžalujejo, da je vlagatelj pritožbe oglas razumel kot zavajajoč.
Oglaševalec Peugeot Slovenija d.o.o. v svojem odgovoru na pritožbo navaja, da se v celoti strinja z odgovorom Future DDB in ga dopolnjuje v delu, ki se nanaša na očitno pretiravanje (navajanje prevožene razdalje), katerega namen sicer res je zbujanje pozornosti in zabavanje. V predmetnem radijskem oglasu gre za pretiravanje, zbujanje pozornosti in zabavanje v duhu zadnjega odstavka 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa: Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljeni le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:
Člen 5 RESNIČNOST
Opisi, trditve in primerjave tehnične narave, ki so objavljeni v oglasnih sporočilih, morajo biti dokazljivi. Oglaševalci in oglaševalske agencije morajo v primeru neobičajnih trditev, ki niso splošno znane, na zahtevo medija pred objavo pisno prevzeti odgovornost za resničnost navedb.
Sporočila ne smejo vsebovati trditev ali vizualnih predstav, ki neposredno ali posredno zavajajo potrošnika o namenu izdelka ali o oglaševalcu samem in s tem lahko na nelojalen način škodujejo drugim izdelovalcem oziroma oglaševalcem.
Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljeni le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 5. in 11. 11. 2003 in sprejelo razsodbo:
Pritožba ni utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij in poslušanja radijskega oglasa "Ta tvoj pa lepo prede –Peugeot HDI" oglaševalca Peugeot Slovenija d.o.o. iz Ljubljane ugotavlja, da je večkratno navajanje prevožene razdalje očitno pretiravanje, kot je opredeljeno v zadnjem odstavku 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa in zato predmetni radijski oglas ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad
Predsednik OR