Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 82 / 20.2.2003
PRITOŽBA:
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice glede oglasa "Bodite odprti, sledite naravi. Donat Mg za zdravje!" s katerim Kolinska d.d. iz Ljubljane na velikih obcestnih plakatih oglašuje Donat Mg. Vlagateljica pritožbe v pritožbi ocenjuje, predmetni oglas krši določila Slovenskega oglaševalskega kodeksa. V obrazložitvi svoje pritožbe navaja, da si očitno meje dostojnosti in dobrega okusa postavlja vsak po svoje. Agencije po mnenju vlagateljice pritožbe kar tekmujejo, katera si več upa – predvsem na občutljivem področju namigovanja na spolnost, kakor da bi bila le-ta nekaj smešnega in opolzkega. Negativno pa se takšen odnos odraža na otrocih. Ob oglasu vlagateljica pritožbe razmišlja, kaj bi se zgodilo, če bi ob cesti stal nekdo z razgaljeno zadnjico in jo kazal mimoidočim. Verjetno bi ga slej kot prej odpeljali, češ da se nedostojno vede na javnem kraju….. Vlagateljica pritožbe tudi ocenjuje, da oglas žali človeško dostojanstvo.
ODGOVOR:
Oglaševalec Kolinska d.d. iz Ljubljana v odgovoru na pritožbo pritožbo zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo:
Težko si predstavljamo, kaj na našem plakatu namiguje na spolnost in kako sam motiv posega v svetost ljubezni in spolnosti.
Donat Mg je naravna mineralna voda z visoko vsebnostjo magnezija, ki zelo uspešno pomaga pri težavah z zaprtostjo – v skladu s tem je tudi glavno sporočilo "Bodite odprti, sledite naravi". Sporočilo oglasa nakazuje na že prej omenjeno uspešno odpravljanje zaprtosti in na naravni izvor mineralne vode, zato motiv oglasa, ki prikazuje zadnjico in z zadrgo aludira na njeno odpiranje, nikakor ne more biti označen kot kršitev 3. člena SOK.
Potrošnica v svoji pritožbi navaja goloto, čeprav ima oseba na sliki oblečene t.i. "tangice", ki jih je možno videti v številnih revijah in drugih medijih, so pa tudi stalnica na slovenskih in drugih plažah in niso posebej namenjene odraslim. Čisto gola telesa so predmet upodobitev številnih umetnikov in jih je npr. moč občudovati tudi v Sikstinski kapeli v Vatikanu.
Z agencijo, ki je plakat zasnovala (Rogač RMV) in realizirala, smo še posebej pazili, da je fotografija estetska in skupaj s sloganom akcije ni žaljiva.
O predmetnem oglasu je bil v časniku Finance objavljen članek, ki je požel številne pozitivne komentarje bralcev, kar je bilo zabeleženo tudi na spletnih straneh tega časnika.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:
Člen 3 DOSTOJNOST
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 20. 2. 2003 in sprejelo razsodbo:
Pritožba ni utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad, predsednik