Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 79 / 03. 10. 2002
PRITOŽBA:
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice v zvezi z oglasom – velikim plakatom Tovarne nogavic Polzela. Vlagateljica pritožbe ocenjuje, da oglasno sporočilo krši določila 3. in 6. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Meni, da je sporočilo oglasa brez smiselne povezave z izdelkom (ženskimi nogavicami). V nadaljevanju dodaja, da z namigovanjem na spolnost žali dober okus, je do ženske žaljiv in ni v skladu z zahtevami kulturnega okolja, še posebej ker je med drugim pozicioniran ob regionalni cesti v Slovenj Gradec in tako viden tudi otrokom na poti v šolo ter pred trgovskim centrom E. Leclerc v Ljubljani.
ODGOVOR:
Oglaševalec Polzela tovarna nogavic d.d. Polzela v odgovoru na pritožbo, le to zavrača kot neutemeljeno z utemeljitvijo:
- Osnovni namen našega oglaševanja je širjenje informacij o podjetju in njegovih izdelkih in je namenjen tako trgovskim organizacijam kot potrošnikom. Oglaševanje na velikih obcestnih plakatih pa je eden od načinov oglaševanja na slovenskem trgu, ki se mu zaradi konkurenčnosti in podobnega oglaševanja na trgu težko izognemo.
- Ker Polzela proizvajalka nogavic – in to v pretežni meri ženskih, pri oglaševanju vedno iščemo smiselno povezavo z izdelki. Zato je razumljivo, da je bistvena sestavina našega oglaševanja, pa naj gre za embalažo lika katerokoli drugo oglaševanje, povezava ženskega lika in našega proizvoda. Vsaka drugačna predstavitev javnostim bi namreč izgubila smiselno povezavo z našo dejavnostjo oz. proizvodnim programom. Tako se na primer tudi naše modne revije ne morejo primerjati z revijami proizvajalcev ženskih kostimov, tudi izložbe naših trgovin so specifične.
- Zaradi navedenega je naše oglaševanje bolj občutljivo in se brez razumevanja specifičnosti naše dejavnosti in proizvodov da različno zaznavati oz. razumevati.Tega se dobro zavedamo, zato z našimi poslovnimi partnerji tako pri pripravi kot pri izboru sredstev oglaševanja skrbno tehtamo njihov namen sporočila, prepoznavnost, estetski izraz kot tudi splošno prevladujoča pravila o dostojnosti in zahteve kulturnega okolja. Seveda pa se pri tem ne odrekamo konstruktivni ustvarjalni svobodi, zdravemu tekmovanju na konkurenčnem trgu in povsem razumljivi težnji po uveljavitvi našega podjetja v menjavi.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:
Člen 3 DOSTOJNOST
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.
Člen 6 OBLIKA PREDSTAVITVE
Oglasna sporočila morajo biti estetska in v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne smejo iritirati porabnikov z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd., ne glede na to, prek katerega sredstva se prenašajo.
RAZSODBA:
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 3. oktobra 2002 in sprejelo razsodbo:
Pritožba ni utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij in ogleda predmetnega oglaševalskega sporočila ugotavlja, da le-to ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad l.r.
Predsednik OR