Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 7/21.12.95
SKB Banka d.d. je vložila pritožbo zaradi oglaševalskega sporočila za Zlato LB - Eurocard kartico, ki je bilo večkrat objavljeno v Nedeljskem dnevniku.
Častno razsodišče SOZ je dne 21. decembra 1995 pritožbo obravnavalo in sprejelo naslednjo razsodbo:
Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da je pritožba utemeljena.
Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da je oglaševalsko sporočilo, ki trdi, da je Zlata LB - Eurocard kartica "Edina ... vredna tega naziva", omalovažujoče do drugih storitev in blagovnih znamk ter neresnično in s tem v nasprotju s 13. in 5. členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Tako oglaševalsko sporočilo lahko zavaja morebitne uporabnike tovrstnih storitev. Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da avtor spornega oglaševalskega sporočila ni Nova ljubljanska banka /NLB se po lastni izjavi od oglasa distancira./, temveč zunanji sodelavec Nedeljskega dnevnika, g. Mark Strelec. G. Strelec je oglas izdelal sam, brez dogovora z odgovornimi NLB, in ga objavil v sklopu svojega prispevka v Nedeljskem dnevniku kot zahvalo za pomoč pri kritju stroškov. Pri tem avtor oglasa ni upošteval oglaševalske etike, dobrih poslovnih običajev in določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa in je tako škodil interesom SKB oz. drugim blagovnim znamkam zlatih kartic.
Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da je medij v času postopka prenehal z objavo spornega oglasa, vendar Častno razsodišče SOZ kljub temu poziva:
- avtorja oglasa, da v bodoče pri kreiranju oglaševalskih sporočil upošteva Slovenski oglaševalski kodeks, oz. se posvetuje s strokovnjaki za oglaševanje;
- Nedeljski dnevnik, da v bodoče preveri, ali je oglaševalsko sporočilo, ki ga namerava objaviti, v skladu s Slovenskim oglaševalskim kodeksom;
- NLB, da v bodoče ne dovoljuje objave neavtoriziranih oglaševalskih sporočil o svojih storitvah.
Častno razsodišče SOZ