Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 52 / 04.01.2001
PRITOŽBA :Potrošnica je vložila pritožbo na Oglaševalsko razsodišče v zvezi z oglaševalsko akcijo "Peugeot 607 – Znova zaljubljen v cesto" oglaševalca PEUGEOT Slovenija d.o.o., s katero je z direktno pošto promoviral nov model avtomobila Peugeot 607. Potrošnica ocenjuje, da je oglaševalec z navedeno oglaševalsko akcijo prestopil meje in kršil določila Zakona o varstvu potošnikov (Ur.l.RS št.20/1998) in to tako določila 2. kot 12. člena, saj iz poslanega ni bilo jasno razvidno, da gre za oglas, oglasno sporočilo pa tudi ni bilo jasno označeno z polnim nazivom in sedežem oglaševalca kot to določa zakon. Potrošnica tudi ocenjuje, da oglasna sporočila navedene akcije kršijo določila Slovenskega oglaševalskega kodeksa in sicer: 2., 3., 5., 6., 7., 8., in 9. člen.
ODGOVOR :
Oglaševalska agencija FUTURA DDB v svojem odgovoru na Pritožbo Oglaševalskemu razsodišču zavrača očitke potrošnice in navaja:
"Pritožba potrošnice bi se po našem mnenju lahko nanašala le na 3. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa (Dostojnost), vendar menimo, da besedilo in slikovno gradivo nikogar ne žali, nikogar ne podcenjuje in tudi ne namiguje na spolnost. Omenjena oglaševalska sporočila so priredba oglaševalske akcije, ki je bila uporabljena v Evropi z naslovom "Znova zaljubljen v cesto". Gre za zgodbo med o ljubezni med voznikom in cesto, ki jo novi Peugeot s svojimi številnimi prednostmi omogoči. Poleg tega je tudi zelo majhna verjetnost, da bi nekdo, če bi želel sporočilu dati drug pomen, takšno vsebino tiskal."
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:
Člen 3 DOSTOJNOST
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.
Člen 7 PREPOZNAVANJE
Oglasna sporočila morajo biti oblikovana in predstavljena na način, da je že na prvi pogled jasno, da gre za to vrsto komuniciranja. Biti morajo jasno in prepoznavno ločena npr. od redakcijskih vesti, komentarjev in drugih rubrik oz. oddaj in se nanje v nadaljevanju ne smejo sklicevati, ne glede na medij, v katerem so objavljena, tako da bi jih potrošniki mogli razlikovati od redakcijskega gradiva, objavljenega v tem mediju. Vsa oglasna sporočila v tisku, ki po slogu ali obliki lahko zavedejo bralca v zmoto, da gre za redakcijsko gradivo, morajo biti ustrezno označena. Vsa sporočila v avdiovizualnih medijih pa morajo biti najavljena kot poseben program ali kako drugače avdiovizualno ločena.
RAZSODBA:
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 4. januarja 2001 in sprejelo razsodbo:
Pritožba je utemeljena.
Na podlagi zbranih informacij Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da oglaševalec krši določila 7. člena (Prepoznavanje) Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Prvo sporočilo (razglednica), poslano v okviru akcije pošiljanja direktne pošte "Peugeot 607 – Znova zaljubljen v cesto", je bilo oblikovano tako, da je namerno ustvarilo možnost zavajanja potrošnika, saj ni bilo jasno razpoznavno, da gre za oglaševalsko sporočilo.
Oglaševalsko razsodišče