Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 5/26.6.95
Potrošnik je 19. 6. 1995 vložil pritožbo zaradi prispevka "Tegola Canadese", objavljenem v prilogi dnevnika Slovenske novice "Delo in dom", dne 6. 4. 1995, z utemeljitvijo, da je oglas zavajajoč in da vsebuje neresnične trditve.
Častno razsodišče SOZ je dne 26. junija 1995 pritožbo obravnavalo in sprejelo naslednjo razsodbo:
Častno razsodišče SOZ se je seznanilo s težavami potrošnika v zvezi s strešno kritino "Tegola Canadese" ter podrobno proučilo sporni prispevek za omenjeno strešno kritino. Častno razsodišče SOZ je sprejelo stališče, da pri spornem prispevku ne gre za oglas, temveč za redakcijski tekst. V pritožbi se namreč potrošnik sklicuje na navedbe v tekstu, objavljenem nad oglasom oglaševalca "Lespatex".V skladu s Slovenskim oglaševalskim kodeksom Častno razsodišče SOZ ni pristojno za ocenjevanje in vplivanje na redakcijske prispevke medijev.
Oglas podjetja Lespatex sicer vsebuje vprašljivo obljubo "Italijanski proizvajalec vam nudi vso tehnično pomoč.", ki jo je /beseda: vso/ v realnem življenju težko izpolniti. Vendar Častno razsodišče SOZ meni, da potrošniki razumejo tovrstne posplošitve in jih ne sprejemajo dobesedno, temveč s kančkom rezerve. Častno razsodišče SOZ meni, da sam oglas v okvirčku desno spodaj na predstavlja kršitve Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Častno razsodišče SOZ ne more vplivati na vsebino in trditve v spornem novinarskem tekstu, saj je v uvodu Slovenskega oglaševalskega kodeksa navedba, da kodeks ne zavezuje oglaševanja v obliki poblicitete (Poglavje omejitve kodeksa: "b) Kodeks ne zavezuje oglaševanja v obliki publicitete, ki je brezplačno širjenje informacij o podjetjih, izdelkih, itd, v množičnih medijih. Anomalije, ki so na tem področju možne in prisotne, morajo reševati medijske organizacije v svojih internih aktih, predvsem pa z doslednim izpolnjevanjem kodeksa društva novinarjev. Člani SOZ imajo to dolžnost, da na anomalije opozarjajo medijske hiše, oziroma da sprožajo postopek za ugotavljanje kršitve zakona o preprečevanju nelojalne konkurence in monopolnih sporazumov.").
Častno razsodišče SOZ poziva medije, da dosledno ločujejo in označujejo objavljene prispevke kot publiciteto, plačane oglase ali redakcijsko vsebino. V nasprotnem primeru bo Častno razsodišče SOZ v bodoče podobne pojave, kot je predmet te pritožbe, tretiralo kot predmet sankcioniranja Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Častno razsodišče SOZ