Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 47/12.1.2000

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 47/12.1.2000

PRITOŽBA:

Oglaševalska in produkcijska hiša Studio MI je vložila pritožbo Oglaševalskemu razsodišču zaradi TV oglasa "Življenje brez drog je lepo" oglaševalca Ministrstvo za zdravstvo RS, ki ga je izdelala audio in video produkcija Fatamorgana. Oglas je bil objavljen na TV Slovenija. V pritožbi se navaja, da TV oglas otrokom in mladini prikazuje, kako mora izgledati "joint" in kako se uživa toksično substanco. TV oglas naj bi bil v nasprotju s 15. členom Zakona o varstvu potrošnikov, 3. odstavkom 10. člena Zakona o omejevanju uporabe tobačnih izdelkov ter 3. odstavkom 8. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa. V pritožbi se tudi navaja, da TV oglas promovira uživanje mehke droge ter posredno uporabo tobaka in tobačnih izdelkov.

ODGOVOR:

Oglaševalec v odgovoru navaja, da TV oglas sodi v sklop preventivnih oz. zdravstveno-vzgojnih akcij MZZ na področju preprečevanja zasvojenosti. Temelj promocije zdravja je spodbujanje zdravega načina življenja oziroma zdravega življenjskega sloga, v katerega sodi tudi redna telesna aktivnost, oz. ukvarjanje s športom, kar naj bi bila vsebina TV oglasa. Oglaševalec meni, da TV oglas ustreza v razvitem svetu prevladujoči filozofiji "pozitivnega mišljenja", ki se po eni strani izogiba stigmaciji zasvojenih, po drugi pa zastraševanju in prepovedovanju. Agencija navaja, da je vsebina TV oglasa nesporna: mlado dekle – veslačica - nima nikakršne potrebe po zakajanju, zato zavrne kadilce ter se poda v "svoje vode", ki so aktivne, sončne, vodijo naprej. Konkretnost oglasov in s tem jasno prikazovanje uživalcev različnih drog naj bi bila splošna praksa v Evropi.

SEKCIJA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 8 ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN PORABNIKOV
Oglasna sporočila ne smejo brez upravičenega razloga izkoriščati poziva k strahu.
Oglasna sporočila ne smejo omalovaževati zgodovinskih spomenikov in manifestacij.
Oglasna sporočila ne smejo uporabljati motivov kajenja, nasilja nad ljudmi, živalmi in rastlinami, pijančevanja, kraje, hazarda, uživanja mamil, nesocialnega vedenja, zdravju škodljivih in nehigieničnih navad na način, da te pojave spodbujajo oziroma neposredno ali posredno odobravajo.

RAZSODBA:

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo dne 12. januarja 2000 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da obravnavani TV oglas "Življenje brez drog je lepo" ni v nasprotju s Slovenskim oglaševalskim kodeksom. Oglaševalsko razsodišče meni, da obravnavani TV oglas ne prikazuje uživanja droge na način, ki bi ta pojav spodbujal oziroma na neposreden ali posreden način odobraval, temveč ravno nasprotno. Oglaševalsko razsodišče meni, da obravnavani TV oglas na korekten način prikazuje mehko obliko poziva proti uživanju droge. Sporočilo obravnavanega TV oglasa je jasno in tudi prikaz uživanja droge je očitno umeščen v negativni kontekst.
Ocena, ali je TV oglas v nasprotju z zakonom ali ne, ni v pristojnosti Oglaševalskega razsodišča.

Oglaševalsko razsodišče
 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!