Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 42/27.8.1999

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 42/27.8.1999

PRITOŽBA:

Zveza potrošnikov Slovenije je vložila pritožbo Oglaševalskemu razsodišču zaradi oglaševalske akcije /oglas v Vikend magazinu, katalog/ za čaj Tuocha oglaševalca Somex International. V pritožbi se navaja, da je oglaševalska akcija zavajajoča ter da lahko ogrozi zdravje ljudi z diabetesom, saj oglasi vsebujejo trditev "… Dnevna količina popitega čaja vam zmanjša koncentracijo sladkorja v krvi. S tem pa vam omogoča normalno uživanje hrane. Lahko si privoščite tudi tortico, sladoled, testenine,…". ZPS je priložila tudi pojasnilo Urada RS za zdravila, iz katerega izhaja, da čaj Tuocha na podlagi teksta oglasov / zniževanje sladkorja v krvi/ spada med zdravila in se do pridobitve dovoljenja za promet oz. registracije ne sme oglaševati. Poleg tega Pravilnik o oglaševanju zdravil in medicinskih pripomočkov izrecno prepoveduje oglaševanje v javnosti zdravil in medicinskih pripomočkov v zvezi z diabetesom. Inšpektor Zdravstvenega inšpektorata RS je prepovedal promet in oglaševanje za čaj Tuocha.

ODGOVOR:

Oglaševalec je v odgovoru navedel, da čaj ni zdravilo, kar razumejo tudi kupci čaja, ter da niso prejeli nobene pritožbe. Oglaševalec povdarja, da je v oglasih izrecno navedeno, da čaj ni zdravilo, ter informacija, zakaj je dober. Oglaševalec meni, da tako kot za kamilice tudi za čaj TUOCHA potrošniki ne potrebujejo laboratorijskih izvidov. Oglaševalec zanika možnost ogrožanja življenja potrošnikov zaradi uživanja čaja Tuocha in navaja, da se vsi kupci čaja Tuocha počutijo kot nikoli do sedaj.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 23 "ZDRAVA" ŽIVILA IN PREDMETI SPLOŠNE RABE
Oglaševanje za živila in predmete splošne rabe ne sme ne v sliki ne v besedi vsebovati takih predstav, ki bi lahko porabnike zavajale v pogledu sestave, lastnosti, pomena ali delovanja teh izdelkov. Sporočila za "zdrava" živila in predmete splošne rabe ne smejo vsebovati trditev in predstav o zdravilnih lastnostih teh izdelkov (med, čaj, bio piramida itd.), razen v posebnih primerih, ki jih odobrava upravni organ, odgovoren za zdravstvene zadeve.

RAZSODBA:

Oglaševalsko razsodišče primer obravnavalo dne 27. avgusta 1999 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da je glede na stališča Urada RS za zdravila in Zdravstvenega inšpektorata RS oglaševanje čaja Tuocha v neposrednem nasprotju s 23. členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Oglaševalsko razsodišče poziva oglaševalca, da v bodoče pri kreiranju oglasov upošteva pravila oglaševanja, zapisana v Slovenskem oglaševalskem kodeksu.

Oglaševalsko razsodišče
 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!