Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 384 / 25. 10. 2021

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 384 / 25. 10. 2021

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika na oglaševanje prehranskega dopolnila Ars Lyra na spletnem mestu: https://www.arspharmae.com/izcrpanost-in-sport/ars-lyra.html ter na spletnih mestih številnih slovenskih lekarn na način, ki ni skladen z določili 22.člena (22.2. in 22.3.) ter 23. člena (23.1., 23.2. ter 23.5.) Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.

  • Uporaba trditve »Žafran prispeva k čustvenemu ravnovesju in pomaga ohranjati pozitivno razpoloženje« ni upravičena in ni dovoljena. Izdelek Ars Lyra je prehransko dopolnilo, zato se pri njegovem oglaševanju smejo uporabljati izključno zdravstvene trditve, ki jih je odobrila EFSA (European Food Safety Authority) in so objavljene v njenem javno dostopnem registru. Za »saffron« c registru ni najti avtoriziranih trditev.
  • Trditve, da prehransko dopolnilo Ars Lyra premaguje strah in potrtost ter obvladuje tesnobo in napetost se lahko razumejo kot namigovanje na lastnosti izdelka za zdravljenje, kar pa je izključno domena zdravil in registriranih medicinskih pripomočkov.
  • Tudi trditev, da je izdelek »popolnoma naraven in brez stranskih učinkov« je z vidika SOK sporna.

Pritožnik zaključi z oceno, da predmetno oglaševanje krši tudi določila Uredbe o izvajanju Uredbe (ES) Evropskega parlamenta in Sveta o prehranskih dopolnilih in zdravstvenih trditvah na živilih.

 

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA                                             

Oglaševalec, družba Ars Pharmae iz Ljubljane, pritožbo zavrača kot neutemeljeno, razen v delu, ki se nanaša na trditev, da je izdelek Ars Lyra popolnoma naraven in brez stranskih učinkov. Oglaševalec je podal širšo obrazložitev, kot sledi.

  • Pri predstavitvi izdelka Ars Lyra so uporabljene trditve, ki so dovoljene za zelišče Crocus sativus L., saj so pri Agenciji za varnost hrane še vedno v obravnavi (on hold) ter za vitamine in minerale, ki jih izdelek vsebuje.
  • Oglaševalec je v odgovor na pritožbo vključil tudi posnetek s spletnega mesta EFSA: 

"General function" health claims under Article 13

Some “general  function” claims (1548 botanical-related claims) have been put on hold pending for the Commission and Member States final consideration.

 

Crocus sativus L. (Common name : Synonym : C. officinalis Martyn)

Mental health

-Contributes to emotional balance;
-Helps to support the relaxation
-Helps to maintain a positive mood.

  • Dovoljene trditve za vitamine in minerale, ki jih vsebuje izdelek:
    • Vitamini B1 (tiamin), B2 (riboflavin), B3, B6, B12 prispeva k delovanju živčnega sistema.
    • Folna kislina prispeva k normalnemu psihološkemu delovanju in k zmanjšanju utrujenosti in izčrpanosti.
    • Biotin prispeva k normalnemu psihološkemu delovanju.
    • Vitamin B5 (pantotenska kislina) prispeva k umskim zmogljivostim.
    • Cink ima vlogo pri kognitivnih funkcijah ima vlogo pri zaščiti celic pred oksidativnim stresom.
  • Trditev, da je izdelek »popolnoma naraven in brez stranskih učinkov« so ustrezno preoblikovali.

Oglaševalec odgovor na pritožbo zaključi z zagotovilom, da bodo v pritožbi navedena spletna mesta lekarn skrbno pregledali in lekarne opozorili o morebitnem nepravilnem oglaševanju oziroma neustreznem razvrščanju izdelka.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 23 LEPOTA IN ZDRAVJE
23.1.
Oglaševanje izdelkov za lepoto in zdravje ne sme ne v sliki ne v besedi vsebovati takih predstav, ki bi lahko potrošnike zavajale glede sestave, lastnosti, pomena ali delovanja teh izdelkov. Ne sme vsebovati trditev in predstav o zdravilnih lastnostih teh izdelkov, lahko pa navaja trditve o izboljšanju stanja.
23.5.
Oglaševanje izdelkov za lepoto in zdravje:
a)ne sme vsebovati ponudbe za diagnosticiranje, svetovanje, predpisovanje po pošti (po pošti tu pomeni po telefonu, pošti, internetu, e-pošti ali faksu);
b) ne sme spodbujati nekritične, nepotrebne ali pretirane uporabe izdelka ali postopka;
c) ne sme namigovati, da je izdelek ali postopek varen ali učinkovit samo zato, ker je »naraven«;
d) ne sme trditi, da izdelek nima nobenih stranskih učinkov, razen če so take trditve popolnoma utemeljene;
f) ne sme zbujati neupravičenega strahu ali trditi, da je kateri koli izdelek ali postopek potreben za ohranjanje zdravja.

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 20. in 25. oktobra 2021 ter sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče javno poziva oglaševalca k prenehanju objavljanja oglaševanja, ki je bilo predmet presoje, do njegove uskladitve z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).

O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče uvodoma poudarja, da je v predmetni zadevi presojalo izključno o skladnosti oglaševanja z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), o domnevni neskladnosti z določili veljavnih predpisov pa se Razsodišče ne izreka, za to nima pooblastil. Oglaševalsko razsodišče dodaja,  pa se v konkretnem primeru zato tudi ni izrekalo o tem, ali je uporaba trditve, ki ima pri regulatornem organu EFSA status »on hold« upravičene ali ne, saj to ni v njegovi pristojnosti.

Na podlagi navedb v pritožbi in odgovoru oglaševalca ter ogleda oglaševanja na spletnem mestu https://www.arspharmae.com/izcrpanost-in-sport/ars-lyra.html, ki je bilo predmet presoje, Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da nekatere trditve niso v skladu z določili 23. 1., in 23.5. (alineja d) člena SOK.

Uporabljene trditve:         

  • za normalno psihološko delovanje, čustveno stabilnost, pozitivno razpoloženje ter obvladovanje tesnobe in dober počitek;
  • Ars Lyra®:
    • Obvladuje tesnobo in napetost.
    • Pomirja.
    • Premaguje strah in potrtost.

odstopajo od tistih, ki so za uporabo ob različnih sestavinah izdelka Ars Lyra dovoljene s strani pristojnega regulatornega organa (EFSA) in jih je oglaševalec tudi navedel v svojem odgovoru na pritožbo, pri čemer je ključno poudariti, da EFSA v svojem naboru trditev predpisuje uporabo podčrtanih glagolov in besednih zvez: prispeva k čustvenemu ravnovesju, pomaga podpirati sproščanje, pomaga ohranjati pozitivno razpoloženje,  prispeva k delovanju živčnega sistema, prispeva k normalnemu psihološkemu delovanju in k zmanjšanju utrujenosti in izčrpanosti, prispeva k normalnemu psihološkemu delovanju, prispeva k umskim zmogljivostim, ima vlogo pri kognitivnih funkcijah, ima vlogo pri zaščiti celic pred oksidativnim stresom).

V tretjem odstavku obrazložitve navedene uporabljene trditve pri oglaševanju / predstavitvi izdelka Ars Lyra zato s svojo absolutnostjo presegajo vsebino priporočenih trditev, ki se nanašajo izključno na izboljšanje stanja oziroma blagodejen vpliv. Ker so uporabljene trditve postavljene absolutno, lahko pri potrošniku zbujajo vtis, da ima prehransko dopolnilo zdravilne lastnosti.

Trditev »Izdelek je popolnoma naraven in brez stranskih učinkov«, ki ni v skladu z določili 23.5. (alineja d) SOK, je oglaševalec po prejemu pritožbe umaknil.

Drugih domnevnih kršitev SOK Oglaševalsko razsodišče ni prepoznalo.

 

Oglaševalsko razsodišče

Jaka Repanšek, predsednik, l.r.

 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!