Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 38/2.7.1999

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 38/2.7.1999

PRITOŽBA:

Potrošnik je vložil pritožbo Oglaševalskemu razsodišču zaradi neposredne pošte za Ciciklub oglaševalca Mladinska knjiga založba. V pritožbi se navaja, da so otroci prejeli osebno naslovljeno neposredno pošto ter da predstavlja nagovor otrok "V Ciciklubu je vse ceneje, zato se bo tvoj (slika: hranilnik) redil vsak mesec." zavajanje najmlajše skupine kupcev.

SEKCIJA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 12: OTROCI IN MLADOSTNIKI
Posebno pozornost je potrebno posvetiti kreiranju in širjenju sporočil, ki so namenjena mladoletnikom ali tistim, v katerih mladoletniki nastopajo kot igralci ali manekeni. Oglaševalska sporočila ne smejo zlorabljati naravne lahkovernosti otrok ali pomanjkanja njihovih življenjskih izkušenj. V sporočilih ni dovoljeno uporabljati direktnih apelov na nakup, razen v primeru, če gre za izdelke, ki jih zanimajo in se lahko pričakuje, da si jih bodo lahko tudi privoščili. …

ODGOVOR:

Oglaševalec v odgovoru navaja, da so v Ciciklubu predstavljene knjige cenejše od knjig v redni prodaji, da izpeljava "…zato se bo tvoj hranilnik redil vsak mesec." pa predstavlja metaforo, s katero so želeli otrokom povedati, da lahko s članstvom v Ciciklubu starši prihranijo kar nekaj denarja, ki bi ga sicer namenili za (dražji) nakup knjig v redni prodaji, prihranjen denar pa lahko namenijo otroku, ki ga potem da v svoj hranilnik. V odgovoru se tudi navaja, da oglaševalec računa na pomoč in razlago staršev v primeru, če otrok takšne metafore ne razume. Oglaševalec se tudi opravičuje tistim, ki sporočila niso razumeli na tak način.

RAZSODBA:

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo dne 2. julija 1999 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da tekst oglaševalskega sporočila v obliki neposredne pošte prenaša pogoje komercialne ponudbe Cicikluba. Komercialna ponudba zahteva nakup vsaj enega izdelka vsak mesec, zato Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da je trditev "V Ciciklubu je vse ceneje, zato se bo tvoj (slika: hranilnik) redil vsak mesec." zavajajoča za ciljno skupino otrok. S tem je bil kršen 12. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa, ki namenja še posebno pozornost oglaševanju, namenjenemu otrokom.

Oglaševalsko razsodišče poziva oglaševalca, da takoj spremeni sporni del teksta oglaševalskega sporočila in ga uskladi z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Oglaševalsko razsodišče tudi opozarja na sporno uporabo osebnih podatkov prejemnikov neposredne pošte in oglaševalca poziva, da upošteva določila Zakona o varstvu osebnih podatkov.

Oglaševalsko razsodišče
 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!