Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 380 / 24. 8. 2021

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 380 / 24. 8. 2021

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na objavo »Sistem, ki bo olajšal vsakdan sladkornih bolnikov.«, naročnika objave Hand studio d.o.o. za Abbott FreeStyle Libre na spletišču MMC, Radiotelevizije Slovenije https://www.rtvslo.si/oglasno-sporocilo/sistem-ki-bo-olajsal-vsakdan-sladkornim-bolnikom/583638 vsaj 11. 6. 2021. Pritožnik ocenjuje, da gre pri predmetnem oglaševanju za kršitev določil 6.5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.

  • Hand studio d.o.o. ni, kot bi sklepal povprečen bralec, slovensko podjetje, saj ga v javnih evidencah pravnih oseb ni najti. Obstaja pa hrvaška agencija s točno takšnim imenom, ki med svojimi strankami navaja tudi Abbott in se ob tem pohvali prav z oglaševalskim programom za Abbottov FreeStyle Libre (https://www.handstudio.hr/abbott/).
  • V Kodeksu je določeno, da mora biti oglaševalec nedvoumno prepoznan, navedeni pa tudi njegovi kontaktni podatki. V danem primeru je kot oglaševalec navedeno ime v Sloveniji tako rekoč neznanega podjetja (ker je hrvaško), kontaktni podatki pa vodijo k podjetju, ki je najverjetneje pravi oglaševalec. Pa še tukaj ni povsem jasno, ali gre za Abbott Laboratories d.o.o. iz Ljubljane ali povsem enako imenovano podjetje iz Zagreba.

 

POVZETEK ODGOVORA MEDIJA OBJAVE

Radiotelevizija Slovenija, založnik portala MMC, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  • Po pregledu objave ugotavljamo, da je bil oglaševalec identificiran skladno s 6.5 členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
  • Na spletnem portalu www.rtvslo.si zagovarjamo dobre oglaševalske prakse in stremimo k transparentnosti oglaševanja, oglaševalcem pa dopuščamo prilagoditev prikaza oglasnega sporočila v okviru zakonodaje, ki ureja predmetno področje.
  • Pri objavi oglasnega sporočila v obliki PR članka na spletni strani www.rtvslo.si vedno navedemo naročnika oglasa, kontaktih podatkov naročnika pa ne navajamo, saj to ni običajna praksa pri oglaševanju na slovenskih spletnih portalih.
  • Spletne povezave, ki so vstavljene v oglasno sporočilo, so namenjene dodatni predstavitvi storitev oz. izdelkov oglaševalca ter omogočanje nakupa. Spletne povezave v večini primerov niso namenjene obveščanju uporabnika o oglaševalcu in posredovanju kontaktnih podatkov oglaševalca.
  • Za vsebino, objavljeno na ciljni spletni strani je odgovoren oglaševalec.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
ČLEN 6 - PREPOZNAVANJE
6.5.
Oglaševalec mora biti nedvoumno identificiran. Izjema so oglasi, katerih edini namen je, da pritegnejo in usmerijo potrošnikovo pozornost k bodočemu oglaševanju (t.i. teaser oglasi).  Kjer oblika oglaševanja in medij to dopuščata, naj bo naveden tudi kontaktni naslov, na katerem lahko potrošnik pridobi dodatne informacije oz. vzpostavi stik z oglaševalcem.

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 8. julija in 24. avgusta 2021 ter sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Na podlagi navedb v pritožbi in odgovoru medija objave ter ogleda objave »Sistem, ki bo olajšal vsakdan sladkornih bolnikov.« na spletišču MMC Razsodišče ugotavlja, da predmetno oglaševanje ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).

V predmetni objavi je levo zgoraj naveden naročnik objave (Hand studio d.o.o.). Povezava v besedilu pa s klikom na ime oglaševanega izdelka FreeStyle Libre potrošnika vodi na spletno mesto oglaševane blagovne znamke / izdelka,  kjer je desno zgoraj z logotipom naveden tudi njen lastnik podjetje Abbott, life to the fullest, torej oglaševalec. Na dnu strani pa je navedeno, da je FreeStyle Libre zaščitena blagovna znamka podjetja Abbot Laboratoires d.o.o., ter naslov podjetja v Ljubljani. Na vrhu in na dnu spletnega mesta je umeščena tudi ikona »stopite v stik z nami«. Ob kliku nanjo je potrošnik napoten na brezplačno telefonsko številko in / ali elektronski naslov.

 

Oglaševalsko razsodišče

Jaka Repanšek, predsednik, l.r.

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!