Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 379 / 24. 8. 2021

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 379 / 24. 8. 2021

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na objavo »CBD kaplice za spanje«, oglaševalca Dr. Gosar d.o.o., na spletišču MMC, Radiotelevizije Slovenije https://www.rtvslo.si/oglasno-sporocilo-slovenija/cbd-kapljice-za-spanje-katere-izbrati-cena-in-tocni-odmerek/578519 vsaj 10. 6. 2021. Pritožnik ocenjuje, da gre pri predmetnem oglaševanju za kršitev določil 6.5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.

  • Oglaševalec ni nikjer v oglasu »nedvoumno identificiran«. Navedba domnevnega oglaševalca je celo zavajajoča, saj se »Spletni partner d.o.o.« ukvarja z izdelavo in optimizacijo spletnih strani in oglaševanjem, vsebina »oglasnega sporočila« pa v celoti govori o izdelkih iz konoplje.
  • Vstavljene povezave vodijo na dva zapisa na spletni strani konopljazdravi.si, ki je predstavljena kot osebni »blog Mateja Uršiča« o dobrobitih izdelkov iz konoplje (https://konopljazdravi.si/o-nas).
  • Povezava za nakup pa vodi na prodajni del spletne strani podjetja Dr. Gosar d.o.o. (https://www.dr-gosar.si/index.php?route=product/product&product_id=79).
  • Kdo je torej nedvomni oglaševalec kapljic, ki jih prodaja podjetje Dr. Gosar d.o.o., ostaja popolnoma nejasno.
  • Vstavljene povezave vodijo na spletno domeno, osebni blog, ki ni povezljiva z navedenim oglaševalcem (Spletni partner d.o.o.), prav tako pa tudi ne s končnim prodajalcem izdelka (Dr. Gosar d.o.o.). Zato pritožnik ocenjuje, da je v tej oglasno-prodajni verigi nekaj hudo narobe.

 

POVZETEK ODGOVORA MEDIJA OBJAVE

Radiotelevizija Slovenija, založnik portala MMC, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  • Po pregledu objave ugotavljamo, da je bil oglaševalec identificiran skladno s 6.5 členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
  • Na spletnem portalu www.rtvslo.si zagovarjamo dobre oglaševalske prakse in stremimo k transparentnosti oglaševanja, oglaševalcem pa dopuščamo prilagoditev prikaza oglasnega sporočila v okviru zakonodaje, ki ureja predmetno področje.
  • Pri objavi oglasnega sporočila v obliki PR članka na spletni strani www.rtvslo.si vedno navedemo naročnika oglasa, kontaktih podatkov naročnika pa ne navajamo, saj to ni običajna praksa pri oglaševanju na slovenskih spletnih portalih.
  • Spletne povezave, ki so vstavljene v oglasno sporočilo, so namenjene dodatni predstavitvi storitev oz. izdelkov oglaševalca ter omogočanje nakupa. Spletne povezave v večini primerov niso namenjene obveščanju uporabnika o oglaševalcu in posredovanju kontaktnih podatkov oglaševalca.
  • Za vsebino, objavljeno na ciljni spletni strani je odgovoren oglaševalec.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
ČLEN 6 - PREPOZNAVANJE
6.5.
Oglaševalec mora biti nedvoumno identificiran. Izjema so oglasi, katerih edini namen je, da pritegnejo in usmerijo potrošnikovo pozornost k bodočemu oglaševanju (t.i. teaser oglasi).  Kjer oblika
oglaševanja in medij to dopuščata, naj bo naveden tudi kontaktni naslov, na katerem lahko potrošnik pridobi dodatne informacije oz. vzpostavi stik z oglaševalcem.

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 8. julija in 24. avgusta 2021 ter sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru medija objave ter ogleda objave »CBD kaplice za spanje« na spletišču MMC Razsodišče ugotavlja, da oglaševanje, ki je bilo predmet presoje ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).

V predmetni objavi je levo zgoraj naveden naročnik objave (Spletni partner d.o.o.). Povezave v besedilu pa potrošnika vodijo na spletno mesto / blog »Konoplja zdravi«, klik na vabilo k nakupu »kje kupiti te CBD kaplice« pa na spletno mesto / trgovino dr. Gosar, kjer so na dnu strani korektno navedeni kontaktni podatki ponudnika (naziv podjetja, naslov in telefonska številka).

 

 

Oglaševalsko razsodišče

Jaka Repanšek, predsednik, l.r. 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!