Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 376 / 24. 8. 2021

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 376 / 24. 8. 2021

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na objavo »Milijarde razlogov za dobro počutje«, Oglaševalca Herbalife Nutrition, na spletišču MMC, Radiotelevizije Slovenije https://www.rtvslo.si/oglasno-sporocilo/milijarde-razlogov-za-dobro-pocutje/581668 vsaj 4. 6. 2021. Pritožnik ocenjuje, da gre pri predmetnem oglaševanju za kršitev določil 6.5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.

  • Oglaševalec ni nikjer v oglasu »nedvoumno identificiran«. Nasprotno, navedba domnevnega oglaševalca je zavajajoča, saj pravne osebe »Herbalife« v javnih evidencah pritožnik ni mogel najti.
  • Prav tako v oglasu ni nobenih kontaktnih podatkov oglaševalca, čeprav je prostora za to v precej obsežni spletni objavi več kot dovolj.
  • Bralec si pri prepoznavi oglaševalca ne more pomagati niti s spletnima povezavama, ki sta vstavljeni v besedilo. Predvsem zato, ker gre za popolnoma netransparentna »obvoda« preko domene iprom.net (https://core.iprom.net/Click?mediumID=125&siteID=38264&adID=779515&zoneID=37 in https://core.iprom.net/Click?mediumID=125&siteID=38264&adID=779359&zoneID=37).
  • Zaradi tega bralec šele po obvodni preusmeritvi lahko vidi, da je pristal na spletnem mestu herbalife.si – predstavitvi izdelka (https://www.herbalife.si/izdelki/173k-microbiotic-max-okus-vanilje-20-vreck/) oziroma na obrazcu za »vzpostavitev stika« (https://kontakt.herbalife.si/).

POVZETEK ODGOVORA MEDIJA OBJAVE

Radiotelevizija Slovenija, založnik portala MMC, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  • Po pregledu objave ugotavljamo, da je bil oglaševalec identificiran skladno s 6.5 členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
  • Na spletnem portalu www.rtvslo.si zagovarjamo dobre oglaševalske prakse in stremimo k transparentnosti oglaševanja, oglaševalcem pa dopuščamo prilagoditev prikaza oglasnega sporočila v okviru zakonodaje, ki ureja predmetno področje.
  • Pri objavi oglasnega sporočila v obliki PR članka na spletni strani www.rtvslo.si vedno navedemo naročnika oglasa, kontaktih podatkov naročnika pa ne navajamo, saj to ni običajna praksa pri oglaševanju na slovenskih spletnih portalih.
  • Spletne povezave, ki so vstavljene v oglasno sporočilo, so namenjene dodatni predstavitvi storitev oz. izdelkov oglaševalca ter omogočanje nakupa. Spletne povezave v večini primerov niso namenjene obveščanju uporabnika o oglaševalcu in posredovanju kontaktnih podatkov oglaševalca.
  • Za vsebino, objavljeno na ciljni spletni strani je odgovoren oglaševalec.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

ČLEN 6 – PREPOZNAVNAJE
6.5.
Oglaševalec mora biti nedvoumno identificiran. Izjema so oglasi, katerih edini namen je, da pritegnejo in usmerijo potrošnikovo pozornost k bodočemu oglaševanju (t.i. teaser oglasi).  Kjer oblika oglaševanja in medij to dopuščata, naj bo naveden tudi kontaktni naslov, na katerem lahko potrošnik pridobi dodatne informacije oz. vzpostavi stik z oglaševalcem.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 8. julija in 24. avgusta 2021 ter sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Na podlagi navedb v pritožbi, ogledu objave »Milijarde razlogov za dobro počutje« na spletišču MMC ter navedb v odgovoru medija objave, Razsodišče ugotavlja, da je zgoraj levo naveden oglaševalec / blagovna znamka Herbalife. V objavi, ki je predmet pritožbe, pa je potrošnik s klikom na oglaševani izdelek / blagovno znamko v besedilu ter na dnu oglasa korektno napoten na spletno mesto / spletno trgovino blagovne znamke Herbalife Nutrition podjetja Herbalife International of America Inc., kjer je na dnu s klikom dostopen tudi kontaktni obrazec. Zato oglaševanje ne krši določil 6.5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).

Oglaševalsko razsodišče dodaja, da spletni naslov, na katerem so dostopne dodatne informacije, sicer v objavi ni eksplicitno naveden, vendar je zaradi narave spletnega medija običajna praksa na trgu, da na spletno mesto oglaševane blagovne znamke ali / in oglaševalca vodi klik na navedbo v besedilu oglasa.

 

 

Oglaševalsko razsodišče

Jaka Repanšek, predsednik, l.r.

 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!