Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 368 / 8. 4. 2021

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 368 / 8. 4. 2021

Prekinitev postopka.

 

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na plakat »Prejmem cepivo, uživam v živo.« oglaševalca UKC Ljubljana. Pritožnik ocenjuje, da oglaševanje vključuje zavajajoče trditve in zato ni v skladu z določili 3., 4., 5. in 21. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.

  • Kršitev določil 3. 1. in 3. 2. člena SOK

Na plakatu so navedene tri alineje, ki vse tri zavajajo potrošnike, saj izkoriščajo njihovo pomanjkljivo izkušenost. V oglasu niso navedeni ključni dejavniki, ki jih sicer ta ista stroka poudarja v javnosti:

  • kljub cepljenju bo potrebno še vedno upoštevati VSE ukrepe proti širjenju virusa, na plakatu pa je navedba, da se bo potrošnik lahko znebil vseh omejitev;
  • po znanstvenih izsledkih zaenkrat še ni jasno, ali cepljeni posamezniki prenašajo bolezen ali ne, zato tudi iz tega razloga navedba pod alinejo 1 ne drži;
  • prav tako je zavajajoča navedba "počni, kar te veseli", saj se določene dejavnosti po mnenju strokovnjakov kljub cepljenju ne bodo mogle odpirati;
  • glede na določila člena 3.2. bi te dejavnike morali v plakatu navesti.
  • Kršitev določil 4.1. člena SOK
  • Plakat vsebuje trditve, ki so dvoumne, pretiravajo in vsebujejo zavajajočo opustitev.
  • To velja vsaj za 2. alinejo "zaščiti se pred virusom", saj za to, kot sami strokovnjaki poudarjajo še ni nobenih znanstvenih dokazov, še več, poudarjajo tudi, da pred novejšimi sevi cepivo ne ščiti.
  • Kršitev določil 5. člena SOK
  • Vlagateljica pritožbe sklepa, da trditve v plakatu kot npr. da bo po cepljenju posameznik zaščiten pred virusom, da bo užival brez omejitev, da ne bo imel nevšečnosti, da bo lahko počel, kar ga veseli, da nimajo dokazil;
  • s trditvami se tako ustvarja napačen, ob tem pa tudi zavajajoče napeljujejo, da je oglaševana trditev znanstveno veljavna.

Ob tem pritožnica poudari, da v ničemer ne nasprotuje spodbujanju k cepljenju, ki ga ocenjuje kot smiselnega, je pa plakat sporen zaradi zavajajočih in celo neresničnih navedb.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA                                            

UKC Ljubljana pritožbo zavrača kot brezpredmetno. Ocenjuje, da plakat, ki je predmet pritožbe, ni predmet presoje po Slovenskem oglaševalskem kodeksu:

  • dokument, na katerega se pritožba nanaša, je stvar internega komuniciranja. Gre za uradno obvestilo javnega zavoda in za specializirano  komunikacijo, ki je namenjena samo medicinski stroki ter z njo povezano stroko - zaposlenim v UKC Ljubljana;
  • interna komunikacija skladno z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa ni predmet presoje po SOK in posledično s strani Oglaševalskega razsodišča;
  • UKC Ljubljana predlaga, da se vlagatelja pritožbe usmeri na e-naslov: [email protected], kjer bodo pritožbo obravnavali na zakonsko opredeljen način.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

UVODNA POGLAVJA - KAJ NI PREDMET PRESOJE
Predmet presoje po tem kodeksu niso:
g) sporočila za medije in druga gradiva za odnose z javnostmi;
l) specializirane tržne komunikacije, vključno s trditvami, povezanimi z zdravjem, ki so namenjene samo medicinski in veterinarski stroki ter strokam, povezanim z njima;

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 8. aprila 2021 in sprejelo razsodbo:

Postopek presoje se prekine. Predmet pritožbe ni predmet presoje po Slovenskem oglaševalskem kodeksu (SOK).

O b r a z l o ž i t e v:

Na podlagi navedb v pritožbi in odgovoru oglaševalca ter ogledu plakata, ki je predmet pritožbe, Razsodišče ugotavlja, da gre v konkretnem primeru za interno komunikacijo UKC Ljubljana z zaposlenimi (notranja javnost), torej za druga gradiva za odnose z javnostmi, ter za sporočilo, ki je namenjeno samo medicinski stroki in strokam, ki so povezane z njo.

V skladu z določili SOK (Uvodna poglavja: Kaj ni predmet presoje) tovrstna sporočila niso predmet presoje po SOK.  Zato Oglaševalsko razsodišče o pritožbi ne more odločati, saj predmet presoje ne sodi v okvir njegovih pristojnosti in pooblastil.

 

 

Oglaševalsko razsodišče

Jaka Repanšek, predsednik, l.r.

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!