Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 3/5.6.95
G. Janez Merhar ter 120 podpisnikov Gibanj Mladi za zedinjen svet in Novo človeštvo iz Marijinega dela so 19. 5. 95 vložili pritožbo Častnemu razsodišču SOZ za takojšnjo prepoved plakatne akcije za kavo Santana (naročnik: Mercator Emba Ljubljana, oglaševalska agencija: Virgo Advertising Ljubljana) z utemeljitvijo, da plakatna akcija ni v skladu s 3. členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Častno razsodišče SOZ je dne 5. junija 1995 pritožbo obravnavalo in sprejelo naslednje mnenje:
Giganski plakati za kavo Santana so s prikazom erotične fotografije in sloganom: "Vse se začne z dobro kavo" vzbudili nejasnost o kontekstu sporočila ter ogorčenje dela javnosti. Plakat, ki je bil sicer narejen kot del celovite oglaševalske akcije, je bil objavljen na način in v časovnem terminu (očitna neusklajenost z ostalimi sporočili oglaševalske akcije) tako, da dopušča razumevanje, ki ga sicer sankcionira 3. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Ta se v 3. stavku glasi: "Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo".
Častno razsodišče SOZ priporoča naročniku in njegovi agenciji, da spornega motiva ne objavljata več izven okvira celotne akcije.
S tem pa se Častno razsodišče SOZ ne opredeljuje proti smiselni in upravičeni uporabi erotike v oglaševalskih sporočilih.
Častno razsodišče SOZ