Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 339 / 11. 6. 2019

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 339 / 11. 6. 2019

POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Svetniškegega kluba Levica pri Mestni občini Ljubljana, ki se nanaša na zunanje oglaševanje bara / kluba Rocco na Nazorjevi ulici v Ljubljani. Vlagatelj meni, da sta oglasa, ki sta na obeh straneh improvizirane klopi in oglašujeta striptiz klub, nedostojna in neprimerna in kot taka v nasprotju z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Pritožnik je pritožbo širše utemeljil kot sledi.
  • Na zasebni površini je postavljen oglasni pano velikega formata, ki oglašuje seksualno ponudbo. Takšno oglaševanje je morda učinkovit način za doseganje strank, vendar gre za občutljivo področje. Menimo, da oglasni pano ni v skladu s temeljnimi pravili oglaševanja in v 2. in 7. členu krši Slovenski oglaševalski kodeks. 
  • Menimo, da oglasi ne smejo objektivizirati žensk in jih predstavljati kot objekt oglaševane ponudbe. Zato oglasni pano ni v skladu s temeljnimi pravili oglaševanja in v 2. in 7. členu krši Slovenski oglaševalski kodeks. 
  • Menimo, da oglasni pano ni v skladu s temeljnimi pravili oglaševanja in v 2. in 7. členu krši SOK. 
  • Vlagatelj je pritožbi priložil pobudo, ki so jo naslovili na mestni svet MOL.Razsodišče pa prosi za presojo ali je oglas zakonit in opredelitev do objavljanja »spornega« oglasa v javnem prostoru.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 
Oglaševalec, družba Tribal d.o.o iz Maribora, pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.  
  • Podjetje Tribal opravlja gostinsko dejavnost pod nazivom bar Rocco tudi na Nazorjevi 6a v Ljubljani. V neposredni bližini so najeli letni vrt z lesenim podestom in priročno ograjo / klopjo, na kateri je predstavljena dnevna ponudba.
  • Očitki pritožnika so groteskni in ne sodijo v sodobni čas in moderno prestolnico, kakršna naj bi Ljubljana bila. V Ljubljani se podjetje pri oglaševanju svoje dejavnosti stalno srečuje s prizadetostjo peščice, čeprav je s svojo dejavnostjo obogatilo zelo skopo nočno življenje v mestu.
  • Na plakatu je upodobljena ženska v spodnjem perilu, torej ne gre za goloto, prav tako namen oglaševanja ni šokiranje javnosti. Podoba tudi ni zasnovana na način, ki bi bil do žensk kakorkoli žaljiva. 
  • Oglaševanje tudi ne iritira potrošnikov v smislu določil SOK. Podoba ženske  oz. ženskega telesa se v oglaševanju pogosto uporablja s ciljem, da se pritegne pozornost. Oglaševanje ponudbe kluba Rocco ni nič bolj sporno kot oglaševanje blagovnih znamk  Intimissimi (žensko perilo) ali Calzedonie (kopalke), ki ga na ljubljanskih ulicah redno srečujemo. Ali pa plakati za SNG Opera in balet z upodobitvijo balerin v zelo kratkih krilcij in najrazličnejših pozah. Tudi na plakatu kluba Rocco upodobljena ženska je plesalka, sicer zabaviščna plesalka, prepričani pa smo, da lahko promovira svoje delo / poklic in vabi potrošnike k ogledu svoje predstave.
 
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 7 ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN POSAMEZNIKOV 
7.1. 
Oglaševanje mora biti v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne sme iritirati z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd.. 
 
 
RAZSODBA
 
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 11. junija 2019 in sprejelo razsodbo:
 
 
Pritožba je utemeljena. 
 
Oglaševalsko razsodišče oglaševalca javno poziva k takojšnjemu prenehanju objavljanja oglasa do njegove uskladitve z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).
 
 
O b r a z l o ž i t e v:
 
Oglaševalsko razsodišče uvodoma navaja, da je o primeru odločalo izključno glede očitanih kršitev določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), o morebitnih kršitvah veljavnih predpisov / zakonitosti oglaševanja / pa se Razsodišče ni izrekalo, ker za to nima pooblastil. Dodaja, da se tudi ni opredeljevalo do primernosti in sprejemljivosti oglaševanja oglaševanih storitev per se, saj to ni njegova naloga.
 
Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet presoje, ugotavlja, da oglas, ki med drugim prikazuje zelo pomanjkljivo oblečeno žensko,  na izbranem mediju (zunanje oglasne površine, ki se jim ni mogoče ogniti) ni v skladu z zahtevami kulturnega okolja in iritira potrošnike. Kot tak je v nasprotju z določili 7.1. Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).
 
 
Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica 
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!