Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 32/19.2.1999

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 32/19.2.1999

PRITOŽBA:

Agencija Avanta je dne 5. 2. 1999 vložila pritožbo Častnemu razsodišču SOZ zaradi oglaševalske akcije "Zdaj ali nikoli", naročnika oglaševalske akcije Summit Motors, agencije Prestige. V pritožbi se navaja, da je navedena oglaševalska akcija plagiat oglaševalske akcije "Zdaj ali nikoli", naročnika Hyundai Avto Trade, agencije Avanta, ki je bila zasnovana in izvedena februarja 1998. Dalje se navaja, da februarja 1999 mediji objavljajo oglaševalsko akcijo agencije Prestige z identično kreativno zasnovo in verbalnimi konstantami, za isto vrsto izdelka, za konkurenčnega naročnika, z enakim namenom pospeševanja prodaje vseh modelov, na enak način /veliki plakati, dvolistni letak v dnevnih časopisih/. Vlagatelj pritožbe tudi meni, da je oglaševalska akcija Prestige v nasprotju z osnovnimi načeli zdravega tekmovanja.

ODGOVOR:

Agencija Prestige ni želela posredovati pojasnila.

SEKCIJA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 15, POSNEMANJE
Plagiiranje oz. imitacija oglaševalskih ilustracij, posnetkov, sloganov, tekstov, embalaže, ali etikete, kot tudi neupravičena uporaba tuje ideje za kreiranje oglaševalskega sporočila in izdelavo oglaševalskega sredstva v celoti ali delno, se šteje za nelojalen postopek, ki je v nasprotju s poklicno etiko in dobrimi običaji v stroki. Za nelojalen postopek se še posebej šteje, če se posnemanje izvrši pri istovrstnih ali podobnih izdelkih, kar lahko pri porabnikih povzroči zmedo in škodo oglaševalcu, katerega oglaševalska sredstva in sporočila se posnemajo.

RAZSODBA:

Častno razsodišče SOZ je primer obravnavalo dne 19. 2. 1999 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da so bile pri obeh akcijah uporabljene podobne tehnike oglaševanja za istovrstne izdelke, kar ni priporočljivo s stališča oglaševalske stroke. Vendar pa Častno razsodišče SOZ hkrati ugotavlja, da sporni tekst oglasov "Zdaj ali nikoli" predstavlja splošno obliko nagovora, "slepi naslov", ki se ne navezuje na identiteto blagovne znamke ali izdelka, podobno kot "kupite zdaj", "kličite zdaj", "izkoristite priložnost", in zato ne sodi pod zaščito 15. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Častno razsodišče SOZ ni ugotovilo povzročene škode potrošnikom ali podjetjem, ter ni ugotovilo povzročene zmede na trgu.
Primer zaključen.

Častno razsodišče SOZ
 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!