Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv Razsodb RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 310 / 13. 9. 2017

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 310 / 13. 9. 2017

POVZETEK PRITOŽBE
 
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na oglas »Gospa Eva Gabor posebej za bralce te revije: Zakaj lahko z mojo pomočjo osvojite velike vsote denarja pri igrah na srečo ali na loteriji«, ki je bil 29. 8. 2017 objavljen v Oni, prilogi Dela in Slovenskih novic. Pritožnik ocenjuje, da oglas krši določila 3.1., 7.4. in posredno tudi 24.1. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.
  • Gre za oglas, kjer želi vedeževalka navidezno pomagati bralcem, v resnici pa po pošti pošlje ponudbo za plačljiv »čarovniški« obred, s katerimi omogoči zadetek na srečo. Na prvi pogled smešno in neškodljivo, vendar je med bralci mnogo starejših, ter tudi drugih naivnih in praznovernih, ki temu verjamejo. O tem priča že dejstvo, da je bila reklama na notranji strani ovitka letos že tretjič objavljena. 
  • V oglasu je celo navedeno, da je namenjen osebam v finančni stiski. Osebe v hudi stiski pogosto vidijo rešitev v igrah na srečo. Obljubljanje dobitkov spodbuja neodgovorno igranje na srečo, kar lahko vodi v osebne in socialne stiske ter je družbeno škodljivo.
  • Kršitev določil 3.1.člena SOK: Oglas zlorablja zaupanje potrošnikov, ker je predstavljen kot brezplačna pomoč, v resnici pa gre za oglaševanje komercialne dejavnosti, poleg tega zavajajoče predstavlja možnost dobitka.
  • Kršitev določil 7.4.člena SOK: Oglaševanje spodbuja neodgovorno igranje na srečo.
  • Kršitev določil 24.1.člena SOK: Oglaševanje nerealno predstavlja možnost dobitka in zatrjuje, da je dobitek odvisen od dejavnikov, na katere potrošnik lahko vpliva.
 
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 
 
Oglaševalec, Eva Gabor, SV d.o.o. iz Maribora, se na poziv Oglaševalskega razsodišča k odgovoru na pritožbo ni odzval. Zato je Razsodišče, v skladu z določili Poslovnika o delu Razsodišča (33. člen, 3. Odstavek), o primeru odločalo zgolj na podlagi navedb v pritožbi in ogleda predmetnega oglasa.
 
 
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
 
Člen 3 POŠTENOST  
 
3.1.
Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.
 
Člen 7 ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN POSAMEZNIKOV 
 
7.4.
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi utegnilo sprožiti nasilje ali nesocialno vedenje, nadlegovanje, telesne poškodbe ali poškodbe lastnine. Še zlasti ne sme uporabljati motivov kakršnih koli oblik nasilja in vandalizma, zdravju škodljivih in nehigieničnih navad ter neodgovornega vedenja (npr. kajenja, pijančevanja, kraje, uživanja mamil ipd.) na način, da te pojave spodbuja oziroma neposredno ali posredno odobrava.
 
Člen 24 IGRE NA SREČO
 
24.1.
Oglaševanje iger na srečo ne sme nerealno predstavljati možnosti za pridobitev dobitka, predvsem pa ne sme zatrjevati, da je dobitek lahko odvisen tudi od znanja ali drugih dejavnikov, na katere lahko potrošnik vpliva. Oglaševanje iger na srečo prav tako ne sme zatrjevati, da se z večjimi vložki, rednim ali pogostim sodelovanjem ali s podobnim bistveno poveča možnost za pridobitev nagrade. 
 
 
RAZSODBA 
 
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 13. septembra 2017 ter sprejelo razsodbo:
 
Pritožba je utemeljena. 
 
Oglaševalsko razsodišče oglaševalca in medij javno poziva k takojšnjemu prenehanju objavljanja oglasa, ki je bil predmet pritožbe.
 
O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, ugotavlja, da le-to krši vsa v pritožbi navedena določila Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Ker obljublja dobitek v igrah na srečo, namerno zavaja potrošnika. Poleg tega taka obljuba / trditev ni v skladu z zahtevami kulturnega okolja, saj spodbuja dejanja, ki imajo lahko izrazito negativne posledice. Oglaševanje sicer ne oglašuje iger na srečo, posredno pa z danimi obljubami smiselno ni skladno z določili kodeksa, ki eksplicitno prepoveduje, da bi oglaševanje vključevalo trditve, da je dobitek pri igrah na srečo lahko odvisen od oziroma povezan z drugimi dejavnostmi. 
 
 
Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!