RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 309 / 13. 9. 2017
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo družbe Hofer, ki se nanaša na oglaševanje družbe SPAR Slovenija, in sicer alkoholne pijače (pelinkovec lastne blagovne znamke oglaševalca) na spletnem mestu www.spar.si.
Pritožnik meni, da je oglaševalec z oglaševanjem alkoholne pijače z več kot 15 % alkohola in brez opozorila ministra v nasprotju z določili 19. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec, družba SPAR Slovenija, je v svojem odgovoru na pritožbo pojasnil:
- Do objave izdelka Spar pelinkovec na spletenem mestu druže Spar Slovenija je prišlo izključno zaradi napake v komunikaciji pri sodelovanju z zunanjim partnerjem / agencijo, ki skrbi za oglaševanje novih izdelkov.
- Na spletnem mestu www.spar.si / Spar znamke / Novo v ponudbi oglašujemo nove izdelke blagovnih znamk, katerih imetnik pravic je Spar Slovenija oziroma z njo povezane družbe. V seznamu izdelkov, ki je bil posredovan agenciji, ni bilo ob izdelku Spar pelinkovec posebne oznake, da gre za alkoholno pijačo, katere oglaševanje ni dovoljeno. Agencija pa prav tako ni bila dovolj pozorna, da bi sama prepoznala izdelek, ki v oglaševanje ne sme biti vključen zaradi pravne ureditve oglaševanja alkohola na slovenskem trgu.
- Do napake je tako prišlo nenamerno in je zgolj posledica človeškega faktorja. Takoj po prejemu pritožbe smo objavo nemudoma umaknili s spletnega mesta spar.si.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 19 ALKOHOLNE PIJAČE
19.1.
Oglaševanje alkoholnih pijač je dovoljeno le v primerih in pod pogoji, kot so opredeljeni v veljavnih predpisih.
19.2.
Oglaševanje alkoholnih pijač, ki presegajo 15 volumenskih odstotkov alkohola, je prepovedano.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 13. septembra 2017 ter sprejelo razsodbo:
Pritožba je utemeljena.
O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi ogleda oglaševanja in navedb v pritožbi in odgovoru nanjo ugotavlja, je oglaševanje pijače »SPAR pelinkovec« v nasprotju z določili 19.1. in 19.2. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa, saj gre za oglaševanje alkoholne pijače, ki je prepovedano z veljavnimi predpisi, oglaševanje alkoholnih pijač, ki presegajo 15 volumenskih odstotkov alkohola pa eksplicitno prepoveduje tudi SOK.
Oglaševalsko razsodišče ukrepa ni izreklo, ker je oglaševalec takoj, ko je bil skozi pritožbo opozorjen na napako, sporno objavo nemudoma umaknil s spletnega mesta.
Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica