RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 305 / 13. 7. 2017
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na oglaševanje družbe Hofer trgovina z uporabo znakov »Best Buy Award« ter Qudal. Pritožnica meni, da oglasi, na katerih so umeščena navedena priznanja, kršijo določila 3. in 4. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (v nadaljevanju SOK). Vlagateljica je pritožbo širše utemeljila, kot sledi.
- Z oglaševanjem pridobljenih priznanj Best Buy Award ter Qudal, ki naj bi v prvi vrsti izkazovala razmerje med ceno in kakovostjo, se odpira vrsta spornih vprašanj. Odgovori nanje pa vzbujajo dvom v resničnost in verodostojnost teh priznanj. Posledično je vsako oglaševanje, ki se opira na ta priznanja, zavajajoče in neresnično in kot tako prepovedano.
- V nadaljevanju pritožnica v odgovorih na vprašanja:
- Kaj se ocenjuje – dejavnost ali produkt / storitev?
- Kaj je podlaga za razglasitev zmagovalca v posamezni kategoriji?
- Ali je imetništvo posameznega certifikata plačljivo?
Oporeka v prvi vrsti metodologiji izbora prejemnikov priznanj in ob tem npr. ocenjuje, da Best Buy Award tudi zaradi sporne metodologije ne upravičuje uporabe npr. slogana / trditve »Cena in kakovost«.
- Vlagateljica pritožbe se sklicuje tudi na članek Božene Križnik »Best Buy Award ali kako si lahko kupiš reklamo«, ki je bil objavljen v časopisu Delo 14. maja 2014, ki ga je tudi priložila pritožbi. Članek po mnenju pritožnice meče dodatno slabo luč na verodostojnost obeh spornih priznanj in posledično resničnost in poštenost oglaševalskih akcij, ki na njih temeljijo. Navaja tudi, da je trgovska veriga SPAR zavrnila možnost oglaševanja z umeščanjem teh priznanj zaradi njihove vprašljivosti.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec, družba Hofer trgovina d.o.o. (v nadaljevanju Hofer), v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot brezpredmetno s pojasnilom, kot sledi.
- Menimo, da priznanja niso sporna. Zato tudi komunikacijski materiali, kjer jih uporabljamo, niso v ničemer sporni niti zavajajoči.
- Best Buy Award
- Odličje temelji na mednarodnih standardih švicarskega podjetja Icertias in ga lahko nosi samo tisto podjetje, ki je v določeni kategoriji osvojilo prvo mesto.
- Vsako odličje je opremljeno z nazivom kategorije, v kateri je prejemnik nagrade prejel največje število glasov, z nazivom prejemnika odličja, letom, za katero je odličje bilo izdano in s t. i. digitalno certifikacijsko kodo. Slednja omogoča potrošnikom, da se na spletu podrobneje seznanijo z lastnostmi odličja Best Buy Award, ki ga je podjetje prejelo.
- Priznanje pomeni najboljše razmerje med ceno in kakovostjo za posamezno kategorijo po mnenju potrošnikov.
- Slovenski potrošniki so družbo Hofer v letih 2015 / 2016 prepoznali kot nosilca najboljšega razmerja med kakovostjo in ceno v kar desetih kategorijah, med drugim tudi v glavni kategoriji – najboljše razmerje med ceno in kakovostjo na slovenskem trgu.
- Več informacij o medaljah Best Buy Award je lahko dostopno na spletnem mestu www.bestbuyaward.org.
- QuDAL
- Organizacija ICERTIAS podeljuje tudi medalje za kakovost posameznih izdelkov, storitev in podjetij, ki lahko prejmejo medaljo QUDAL (QUality meDAL) s tremi, štirimi ali petimi zvezdicami.
- Medaljo s petimi zvezdicami dobijo samo tisti, ki so jih potrošniki označili za najbolj zaupanja vredne na področju kakovosti, kar pomeni, da so v posamezni kategoriji osvojili 1. mesto.
- Medaljo QUDAL dobijo samo tisti izdelki in storitve, ki so jih kot najkakovostnejše v tržni raziskavi v obliki spletnega vprašalnika prepoznali potrošniki. Družba Hofer je po izboru slovenskih potrošnikov osvojila prvo mesto v šestih kategorijah.
- Več informacij o medaljah Qudal je lahko dostopnih na spletnem mestu www.qudal.com.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 13. julija in 2017 ter sprejelo razsodbo:
Pritožba ni utemeljena.
O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi ogleda oglaševanja in navedb v pritožbi in odgovoru nanjo ugotavlja, da oglaševalec z uporabo priznanj »Best Buy Award« ter »Qudal« ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Ob tem Razsodišče ugotavlja, da je uporaba navedenih priznanj v oglaševanju stalna in splošno sprejeta praksa na slovenskem trgu.
Presoja metodologije izbora ter poslovni odnosi med podeljevalci priznanj in njihovimi prejemniki pa niso predmet presoje po SOK.
Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica
Članica Razsodišča Andreja Zadnik Andoljšek pri odločanju o primeru po načelu samo-izločitve ni sodelovala.