Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 303 / 13. 7. 2017

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 303 / 13. 7. 2017

POVZETEK PRITOŽBE
 
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na tiskani oglas / veliki obcestni plakat »Naše domače dobrote izdelujemo ročno, kar je za Hofer prednost.« oglaševalca družbe Hofer trgovina. Pritožnica meni, da oglas krši določila 3., 4. in 6. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (v nadaljevanju SOK). Vlagateljica je pritožbo širše utemeljila, kot sledi.
  • Namen in narava oglasa nista jasno razpoznavna: kljub temu, da oglas predstavlja zaključeno celoto in ni del t.i. »teaser« oglaševalske akcije, na njem ni moč zaslediti, kje lahko potrošnik pridobi dodatne informacije v zvezi s predmetnim oglasom.
  • Zato razumen in povprečno osveščen potrošnik ne more pridobiti naslednjih informacij:
    • kaj oz. koga se oglašuje: trgovsko verigo Hofer, Mira Cerkovnika kot fizično osebo ali njegove izdelke;
    • kdo je naročnik oglasa: Hofer ali M. Cerkovnik;
    • ali Hofer (oz. M. Cerkovnik) oglašuje sebe oziroma se oglašuje poslovno sodelovanje obeh oglaševanih subjektov ali pa konkretni izdelki, ki so v okviru oglasa prikazani;
    • ali se trditev »Fer do lokalnih dobaviteljev. Že 11 let.« nanaša na družbo Hofer ali na M. Cerkovnika. Poleg tega trditve ni mogoče preveriti, saj oglas ne napotuje na nobeno spletno mesto ali drug vir informacij, kjer bi bilo mogoče preveriti, kdo je »fer« do koga in koliko časa to že traja. Poleg tega je izraz »fer«  nedorečen do te mere, da je sam po sebi zavajajoč (kateri so kriterije, ki opredeljujejo, kdo je pošten / fer do svojih dobaviteljev). Oglas ustvarja vtis, da je Hofer edini trgovec, ki je pošten do slovenskih dobaviteljev;
    • ali uporaba znaka »SLO – Kakovost iz Slovenije« pomeni, da je oglaševalec / trgovec ali dobavitelj slovenskega izvora, ali pa se znak nanaša na izdelke in želi sporočati, da so vsi ali vsaj večina izdelkov, ki so na prodaj v trgovinah Hofer, slovenskega porekla, kar pa ne drži. V oglasu je prišlo do zlitja znamke C in družbe / znamke Hofer kot celote, kar na trgu povzroča zmedo in zavaja potrošnike. Uporaba znaka je zavajajoča, saj družba Hofer trgovina ni v slovenskem lastništvu, prav tako večina izdelkov, ki jih ponuja v svojih trgovinah ni slovenskega porekla. Znak »SLO – Kakovost iz Slovenije«  je registriran pri Uradu RS  za intelektualno lastnino, znak pa se pojavlja tudi na drugih oglasih družbe Hofer, ki so objavljeni v različnih medijih. Igrati na karto nacionalnih čustev za dosego gospodarskih ciljev pa je vsaj nemoralno, če ne nezakonito.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
 
Oglaševalec, družba Hofer trgovina d.o.o. (v nadaljevanju Hofer), v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot brezpredmetno s pojasnilom, kot sledi.
  • V pritožbi je navedeno, da iz oglasa nista jasno razpoznavna namen in narava oglasa, kar pa ne drži:
    • Oglas je pripravljen pošteno, vsebuje resnične podatke in jasno je prepoznaven kot oglas. 
    • Vsi ključni dejavniki so v oglasu jasno in razumljivo navedeni, tako da oglas potrošnikov ne zavaja. Iz oglasa jasno izhaja, da je naročnik oglasa Hofer trgovina d.o.o, kar je na oglasu tudi navedeno. Poleg tega se na oglasu nahaja tudi zelo velik logotip družbe Hofer.
  • Osnovna celostna podoba oglasa je že bila uporabljena za predhodne komunikacijske kampanje. Osnovni namen oglasa je, da z njim sporočamo potrošnikom, da ima družba Hofer trgovina d.o.o. s svojimi dobavitelji fer odnose (na dolgi rok) in da v svojih trgovinah prodajamo tudi izdelke, ki jih proizvajajo slovenska podjetja (v konkretnem primeru podjetje, katerega lastnik je Miro Cerkovnik). 
  • V samem oglasu je jasno izpostavljeno besedilo, ki je v narekovajih in se nahaja ob podobi Mira Cerkovnika. Zato je jasno, da gre za njegovo izjavo. Oglas je torej popolnoma nedvoumen in ga drugače niti ni možno razumeti.
  • Nedvomno je tudi jasno, da se izjava »Fer do lokalnih dobaviteljev« nanaša na družbo Hofer, ki besedo FER večkrat izpostavlja v svojem oglaševanju, najpogosteje z besedno zvezo »več kot fer«. Gre tore za besedo, ki je na eni strani del naziva naše družbe, po drugi strani pa je izraz za poštenost. Iz oglasa je tako nedvoumno in jasno razvidno, da se besedna zveza »Fer do lokalnih dobaviteljev« nanaša na odnos, ki ga ima družba Hofer do dobaviteljev.
  • Oglas v ničemer ne zatrjuje, da smo edini trgovec, ki je »fer« do svojih dobaviteljev. Predmet oglasa tako ni primerjava z drugimi trgovci.
  • Glede uporabe znaka (SLO) kakovost iz Slovenije poudarjamo, da so izdelki na oglasu slovenski, kar znak poudarja. V oglasu ne trdimo, da so vsi izdelki v naši ponudbi slovenski, sporočamo le, da so izdelki na oglasu slovenski in zato je poleg izdelkov znak.
  • Tudi drugi oglaševalci se večkrat poslužujejo oglaševanja, v katerem dokazujejo svoje dobre poslovne prakse preko svojih strank ali ponudnikov / dobaviteljev, kar je možno označiti za stalno oglaševalsko prakso na trgu. 
 
RAZSODBA
 
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 13. julija in 2017 ter sprejelo razsodbo:
 
Pritožba ni utemeljena. 
 
O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi ogleda oglaševanja in navedb v pritožbi in odgovoru nanjo ugotavlja, da oglas ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
 
Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da je oglas zasnovan na način, da je iz njega jasno razvidno, da je naročnik / oglaševalec družba Hofer trgovina (velik logotip podjetja in tudi pisna navedba naročnika oglaševanja na levem robu oglasa). 
 
Prav tako je iz oglasa razvidno, da se oglašujejo izdelki iz ponudbe v trgovinah Hofer ter po mnenju oglaševalca dober (fer) odnos med trgovcem in njegovimi dobavitelji.
 
Iz oglasa je tudi nedvoumno razvidno, da se znak nanaša na konkretnega dobavitelja in oglaševani izdelek (štruklji).
 
Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica 
 
Članica Oglaševalskega razsodišča Andreja Zadnik Andoljšek pri odločanju o primeru po načelu samo-izločitve ni sodelovala.
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!