RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 283 / 15. 11. 2016
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice glede radijske oglasa družbe Doktor 1A, s katerim so oglaševali svoje storitve na področju zobozdravstva. Oglas so predvajali v programu Radio Krka vsaj 19. 10. 2016 dopoldan.
Pritožnica meni, da oglas krši določila 7. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), še zlasti njegovega četrtega odstavka. Vlagateljica pritožbe ocenjuje, da besedilo oglasa "Sem preveč jezikala, pa mi je mož vse zobe izbil. Kje naj pa zdaj dobim nove?" spodbuja oziroma normalizira nasilje nad ženskami in ga (ne)namerno odobrava, kar je v nasprotju tudi s splošnim prizadevanjem do ničelne tolerance glede nasilja vseh oblik. Oglas je izredno žaljiv za vse ženske, še posebej pa za ženske, ki so bile ali so žrtve nasilja v družini.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec, podjetje Doktor 1A, v svojem odgovoru na pritožbo navaja:
- s pritožbo potrošnice smo bili seznanjeni 20.10.2016. Nemudoma smo ustavili predvajanje oglasa (v roku manj kot ene ure), čeprav je bilo predvajanje naročeno še vsaj za 3 tedne;
- želeli smo narediti kreativni oglas, kateri pritegne pozornost;
- je pa res, da smo ob tem pozabili na prepogosto nasilje nad ženskami. Šele po prijavi, smo se zavedli tudi te plati zgodbe;
- naš namen nikakor ni bil odobravati, še manj spodbujati nasilja nad ženskami, zato smo oglas takoj umaknili.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 7 ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN POSAMEZNIKOV
7.1.
Oglaševanje mora biti v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne sme iritirati z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd..
7.4.
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi utegnilo sprožiti nasilje ali nesocialno vedenje, nadlegovanje, telesne poškodbe ali poškodbe lastnine. Še zlasti ne sme uporabljati motivov kakršnih koli oblik nasilja in vandalizma, zdravju škodljivih in nehigieničnih navad ter neodgovornega vedenja (npr. kajenja, pijančevanja, kraje, uživanja mamil ipd.) na način, da te pojave spodbuja oziroma neposredno ali posredno odobrava.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 15. novembra 2016 in sprejelo razsodbo:
Pritožba je utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče javno poziva oglaševalca k takojšnjemu prenehanju objavljanja oglasa, ki je predmet pritožbe.
O b r a z l o ž i t e v:
Na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru nanjo ter poslušanja oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da je oglas zasnovan na način, da neposredno normalizira nasilje (nad ženskami). Zasnove oglasa ni mogoče razumeti kot pretiravanje, humor ali parabolo, kot to v nekaterih primerih dopušča kodeks. Zato oglas krši določila 7.1. in 7.4. člena SOK in ni primeren za objavo.
Oglaševalsko razsodišče
Dr. Roman Berčon, predsednik