Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 273 / 18. 5. 2016

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 273 / 18. 5. 2016

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika,ki se nanaša na objavo 25.4.2016 v rubriki Panorama v časopisu Delo in na spletnem portalu Delo.si »Tudi letečim kuharjem turbulenca ni prihranjena.«:

http://www.delo.si/prosti-cas/zanimivosti/tudi-letecim-kuharjem-turbulenca-ni-prihranjena.html .

Pritožnik ocenjuje, da predmetna vsebina / objava ni v skladu z določili 6. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (v nadaljevanju SOK), saj gre po njegovem mnenju povsem očitno za naročen in plačan članek, ki promovira potniško izkušnje letenja s Turkish Airlines, vendar to ni nikjer zapisano. Zato naj bil predmeten prispevek zavajal bralce, da gre za uredniško vsebino ter posledično  ne krši samo določil SOK, prav tako tudi ni v skladu z novinarskimi standardi.

 

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Izdajatelj medija / spletnega mesta delo.si družba Delo d.o.o., v njenem imenu avtor prispevka / reportaže, ki je predmet pritožbe, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno s širšo obrazložitvijo, kot sledi.

  • Kot dolgoletni novinar je avtor reportaže ogorčen nad trditvijo pritožnika, da naj bi šlo za naročen in plačan članek, ki naj bi promoviral potniško izkušnjo s Turkish Arlines. Navedbe v pritožbi razumem, kot da je letalska družba Turkish Airlines predmetni prispevek / reportažo naročila in plačala in da sem zato pisal o njej z namenom, da jo promoviram.
  • Blatenju ugovarjam, vendar dopuščam možnost, da prijavitelj ne pozna novinarskega dela, zato pojasnjujem nastanek reportaže.
  • Po dogovoru z v.d. odgovornega urednika Dela sem šel na službeno pot v Istanbul. Na poti sem si med drugim ogledal tudi catering center družbe sh COCo, o čemer sem po dogovoru z resorno urednico tudi napisal reportažo, saj to področje bralcem Dela še ni bilo predstavljeno. V reportažo sem vključil tudi lastne avtorske fotografije.
  • Pisanje člankov je obvezna sestavina mojega dela, naročanje člankov pa ena od funkcij urednikov.
  • Reportaža se osredotoča izključno na zanimivosti o pripravi obrokov za posrežbo na letalih, šolanju stevardes in stevardov ter kuharjev. Niti z enim samim stavkom nisem zapisal izkušnje na letalu. Gre izključno za reportažo o catering družbi Turkish Do & Co. Res pa je, da je le-ta po vstopu Turkish  Airlines doživela velike spremembe.
  • Ker gre za vsebino oz. področje, ki širši javnosti ni najbolj poznano, je reportaža pomenila bogatitev vsebine v časniku Delo.
  • Brez težav ob reportaži, ki je predmet pritožbe, potegnemo vzporednice z nedavnim medijskim poročanjem o širitvi Pipistrelovih letal na kitajski trg in vstop kitajske družbe v Pipistrel.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 6 PREPOZNAVANJE

6.1.

Oglaševanje mora biti že na prvi pogled prepoznavno kot oglaševanje. Biti mora jasno in prepoznavno ločeno od redakcijskih vesti, komentarjev in drugih rubrik oz. oddaj in se nanje v nadaljevanju ne sme sklicevati, ne glede na medij, v katerem je objavljeno. Vsi oglasi v tiskanih medijih, ki po slogu ali obliki lahko zavedejo bralca v zmoto, da gre za redakcijsko gradivo, morajo biti ustrezno označeni. Vsi oglasi v avdiovizualnih medijih morajo biti napovedani kot poseben program ali drugače avdiovizualno ločeni.

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 18. maja 2016 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru medija ter ogleda vsebine, ki je bila predmet pritožbe, ugotavlja, da gre pri vsebini, na katero se pritožba nanaša, za uredniško vsebino / reportažo. Ob tem razsodišče dodaja, da v predmetni vsebini ne prepoznava nobenih elementov oglaševanja.

 

 

Oglaševalsko razsodišče

Roman Berčon, predsednik

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!