Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 272 / 18. 5. 2016

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 272 / 18. 5. 2016

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na oglaševanje izdelkov iz Hoferjeve pekarne in sicer  na TV in na zunanjih oglasnih površinah. Pritožnik ocenjuje, da predmetno oglaševanje krši določila 4. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (v nadaljevanju SOK).

Vlagatelj je pritožbo utemeljil, kot sledi.

  • Oglaševalec, družba Hofer trgovina želi z oglasi, ki so predmet pritožbe, potrošnike prepričati, da imajo v vsaki trgovini pravo pravcato staromodno pekarno, kjer nastaja kruh od moke do končnega izdelka.
  • Dejansko gre pri oglaševani ponudbi le za peko zamrznjenega kruha, ki jim ga na prodajna mesta dostavijo že pripravljenega za peko.

 

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec, družba Hofer trgovina, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno s širšo obrazložitvijo, kot sledi.

  • Oglaševalska akcija, na katero se pritožba nanaša, predstavlja nadaljevanje lanskoletne, katere slogan je bil »Spočet z ljubeznijo.«. V letošnji akciji sporočamo, da je bil kruh, ki je bil spočet z ljubeznijo, v 2016 nagrajen (priznanje GZS), kar je bistvo akcije.
  • V predmetnem oglaševanju naglas torej ni, da je Hoferjev kruh pečen v staromodni pekarni, prav tako ne prepričujemo potrošnikov, da ima Hofer v vsaki trgovini staromodno pekarno, v kateri naj bi nastajal kruh od moke do končnega izdelka (kot napačno navaja pritožnik), kar je povsem jasno razvidno tudi iz oglasov.
  • Tolmačenje, kot ga navaja vlagatelj pritožbe, bi pomenilo, da je dovoljeno v oglasih prikazovati le dejansko stanje, v njih prikazovati le resnične okoliščine oglaševalčeve dejavnosti, jih torej snemati v njegovih trgovinah in izključno z zaposlenimi kot nastopajočimi, kar pa je v nasprotju z zakonitostmi kreativne industrije oglaševanja in tržnega komuniciranja.
  • Oglaševanje, ki je predmet pritožbe je v skladu z določili 4.2. člena SOK, ki dovoljuje uporabo pretiravanj, parabol, humorja, če so le ti jasno prepoznavni kot taki. Že samo dejstvo, da je v oglaševanju prikazana stara, temačna pekarna, v kateri peki v staromodnih oblačilih pečejo kruh brez kakršnihkoli sodobnih pripomočkov, jasno izkazuje, da gre za parabolo in pretiravanje, katerega namen je zabavati in zbujati pozornost ne pa za »trditev«, da je družba Hofer v novih, modernih trgovinah v ozadju postavila staromodno pekarno.
  • Zato oglaševanje ni zasnovano na način, da bi potrošnik napačno sklepal, da se kruh dejansko peče v »staromodni pekarni«.
  • Glede na zapisano, je oglaševalec prepričan, da je oglaševanje, ki je predmet pritožbe, skladno z določili SOK.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 4 RESNIČNOST

4.1.

Oglaševanje mora biti zavezano resnici. Ne sme vsebovati trditev ali zvočnih in vizualnih predstav, ki zavajajo ali bi lahko zavedle potrošnika z neresničnostjo, dvoumnostjo, s pretiravanjem, z zavajajočo opustitvijo ipd.. Zlasti to velja, kadar se nanaša na namen in uporabnost izdelka, njegovo sestavo, geografsko poreklo in druge za potrošnika bistvene informacije.

4.2.

Pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljena le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot tako.

4.3.

Oglaševalci lahko izrazijo svoje mnenje o čemer koli, tudi o lastnostih ali zaželenosti svojih izdelkov, a le pod pogojem, da je jasno, da izražajo svoje mnenje in ne dejstev. Trditve, ki presegajo subjektivna mnenja, so predmet dokazljivosti, kakor je opredeljeno v 5. členu.

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 18. aprila ter 18. maja 2016 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, ugotavlja, da oglaševanje, ki je bilo predmet pritožbe, ne krši določil določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče meni, da gre za običajno kreativno svobodo oglaševanja. Oglas ni zasnovan na način, da bi bilo moč pričakovati, da bodo potrošniki oglas razumeli kot trditev, da so izdelki iz Hoferjeve pekarne pečeni na arhaičen način, ki je upodobljen v oglasu.

 

Oglaševalsko razsodišče

Doc. dr. Milena Fornazarič, podpredsednica

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!