Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 266 / 16. 12. 2015

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 266 / 16. 12. 2015

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo družbe Beiersdorf d.o.o., ki se nanaša na oglaševanje izdelkov tržne znamke Eubos (zlasti izdelki za nego kože) oglaševalca družbe Dermalogis Group z uporabo trditve »Narejeno v Nemčiji. Od leta 1930. Die Nr. 1 in der Apotheke*. Siehe Eubos Fest Waschstuck.«. Trditev se pojavlja v oglaševanju na spletu (www.24ur.com in www.vizita.si), v okviru plakatov na prodajnih mestih (vsaj lekarna Bitenc v Ljubljani) ter v TV oglasu / videu v časovnem obdobju od 5. novembra 2015 dalje. Vlagatelj ocenjuje, da uporaba predmetne trditve na način, kot se pojavlja v predmetnem oglaševanju zavajajoča in ni v skladu z določili 3., 4., 5. in 11. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.

  • Naročnik oglasa ne navaja vira informacij za trditev, ki jo navaja na oglasu. Sporno je navajanje pozicije »št.1« v lekarnah, ki je v tem oglasu v nemškem jeziku in sicer samo za kategorijo trdih mil v lekarnah (čeprav to ni navedeno kot vir in je napisano z majhnimi črkami v nemškem jeziku).
  • Z navajanjem zavajajočih informacij zavaja potrošnika in povzroča poslovno škodo družbi Beiersdorf in škodi ugledu naše blagovne znamke.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec družba Dermalogis Group v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  • Podjetje Dr. Hobein z blagovno znamko Eubos je nemška dermakozmetika z več kot 80 letno tradicijo, ki je močno prisotna in pozicionirana na nemškem lekarniškem trgu. Gre za družinsko podjetje z vrednotami, ki pacientom dostavlja izredno kakovostne izdelke za nego, reševanje in lajšanje simptomov raznih stanj kože.
  • V Sloveniji je Eubos prisoten na trgu tretje leto in vse navedbe uporabljamo izključno iz arhiva nemškega principala dr. Hobein.
  • Vse navedbe so v skladu z zakonodajo in izvedene na pristojnih inštitutih.
  • Ne navajamo št.1 v lekarnah, temveč Die Nr.1 in der Apotheke, siehe Eubos Fest Waschstuck (številka 1 v lekarnah, glej Eubos trdo milo) - torej smo ohranili originalno izjavo, ki je v takšni obliki odtisnjena na Eubos Fest Waschstuck in prisotna na slovenskem trgu, z obvezujočo deklaracijo (trdo milo). Na izdelku je naveden tudi vir. Izdelek je opremljen z deklaracijo v skladu s slovensko zakonodajo.
  • Oglaševanje ne zlorablja zaupanje potrošnikov, izjava je zavezana resnici, kar potrjuje vir: IMS HEALTH( tržne raziskave ) prodaja v lekarnah v letu 2012, segment : Izdelki za nego/čiščenje kože, najbolj prodajani izdelek v lekarnah (Nemčija).
  • Trditev v predmetnem oglaševanju je torej pristna in preverljiva.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 3 POŠTENOST 

3.1.

Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

3.2.

Vse ključne dejavnike v oglasu, ki bi lahko vplivali na odločitev potrošnikov, je treba jasno navesti.

3.3.

Oblikovanje in način predstavitve morata zagotoviti, da je oglaševanje jasno in lahko razumljivo. V primeru, da vsebuje opombe ali drobni tisk, morajo biti ti dovolj veliki, opazni in berljivi. Kjer je to potrebno, naj bodo povezani z ustreznim delom glavnega besedila.

Člen 4 RESNIČNOST

4.1.

Oglaševanje mora biti zavezano resnici. Ne sme vsebovati trditev ali zvočnih in vizualnih predstav, ki zavajajo ali bi lahko zavedle potrošnika z neresničnostjo, dvoumnostjo, s pretiravanjem, z zavajajočo opustitvijo ipd.. Zlasti to velja, kadar se nanaša na namen in uporabnost izdelka, njegovo sestavo, geografsko poreklo in druge za potrošnika bistvene informacije.

Člen 5  DOKAZLJIVOST

5.1.

Oglaševalci morajo pred objavo oglasov poskrbeti, da bodo lahko kadarkoli predložili dokazila, s katerimi bodo lahko utemeljili vse trditve, neposredne ali posredne, izražene eksplicitno ali implicitno, ki jih je mogoče objektivno dokazati.

5.2.

Oglaševanje ne sme interpretirati statističnih podatkov na način, ki vzbuja napačen vtis, da je trditev splošno veljavna.

5.3.

Oglaševanje ne sme zlorabljati, napačno interpretirati ali zavajajoče navajati katerih koli tehničnih podatkov, kot so npr. rezultati raziskav ali navedki iz tehničnih in znanstvenih publikacij. V oglaševanju se znanstvena terminologija ali besednjak ne smeta uporabljati tako, da bi napačno ali zavajajoče napeljevala, da je oglaševana trditev znanstveno veljavna.

Člen 11 PRIČEVANJA IN SKLICEVANJA

11.1.

Oglaševanje ne sme vsebovati in se ne sme sklicevati na pričevanja, trditve ali spremno dokumentacijo, če ti niso pristni, preverljivi in relevantni. Ne smejo se uporabljati tudi v primeru, ko so zastareli ali so s časom postali zavajajoči.

11.2.

Pričevanja, trditve in dokazi, ki temeljijo na strokovnih študijah, raziskavah in podobnih gradivih, morajo biti v oglasu dodatno opremljeni z imenom izvajalca, velikostjo vzorca in datumom izvedbe.

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 16. decembra 2015 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče javno poziva oglaševalca, da preneha z objavljanjem predmetnega oglaševanja do njegove uskladitve z določili SOK.

O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi, odgovoru nanjo ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet presoje, ugotavlja, da predmetno oglaševanje ni v skladu z določili 3., 4.1., 5. in 11.1. ter 11.2. člena SOK.

Uporabljena trditev »Die Nr. 1 in der Apotheke*. Siehe Eubos Fest Waschstuck.« se v oglaševanju, ki je bilo predmet presoje, pojavlja pri oglaševanju drugih izdelkov blagovne znamke Eubos in ne le trdih mil, na katere se izključno nanaša. Sicer vključuje zvezdico, vendar razlagalnega besedila k trditvi niti v spletni pasici niti v videu ni. Pojasnjevalno besedilo v okviru »znaka«, da se trditev nanaša zgolj na trda mila, pa je težko berljivo in zapisano samo v nemščini. Zato povprečnemu slovenskemu potrošniku ni jasno, nedvoumno in lahko razumljivo, da so bila številka 1 v lekarnah v Nemčiji v letu 2012 samo trda mila blagovne znamke Eubos. Predmetno oglaševanje torej vključuje elemente / trditev/, ki bi - brez pojasnjevalnega besedila - lahko povprečnega potrošnika zavedla, da bi napačno razumel, da se trditev nanaša tudi na druge oglaševane izdelke za nego kože. Prav tako je sporna praksa, da se ob oglaševanju enega izdelka navaja tržni delež drugega izdelka in tako neupravičeno ustvarja vtis, da je tudi oglaševani izdelek Nr.1.

 

Oglaševalsko razsodišče

Roman Berčon, predsednik

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!