Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 258 / 18. 8. 2015

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 258 / 18. 8. 2015

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na radijski oglas (vsaj na Radiu 1) in oglaševanje na lastnem spletnem mestu oglaševalca družbe TIM Sloge, s katerim so v zadnji tretjini julija oglaševali letovanje otrok v Baški in pozivali k donaciji za letovanje otrok iz finančno šibkejših družin.

Pritožnik meni, da predmetno oglaševanje krši določila 3. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Cena oglaševanega letovanja je namreč kar 300 EUR, cena primerljivega programa v organizaciji CŠOD in podjetja Burja pa je le 160,5 EUR. Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da v trenutnih težkih časih ne bi smeli dopustiti oglaševanja predragih aranžmajev z uporabo družbeno odgovorne note in poziva k donacijam.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec, družba TIM Sloge, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  • Besedilo radijskega oglasa glasi: »Družba TIM Sloge organizira 20. Avgusta 6-dnevno letovanje za šolarje v Baški na otoku Krku. Ljudje dobre volje, s plemenitostjo podarite
  • V pritožbi se potrošnik sklicuje na člen 3.1 Slovenskega oglaševalskega kodeksa: »Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.« V predmetnem radijskem oglasu je na koncu vključeno napotilo na spletno stran družbe, kjer so jasno navedene vse značilnosti produkta, kaj vključuje storitev letovanja za otroke, tako za starše samoplačnike, kot za potencialne donatorje (fizične ali pravne osebe), ki se lahko po svoji presoji odločajo o izboru programa in ponudbe letovanja za svoje otroke, ali za donacijo, namenjeno otrokom iz socialno šibkih družin.
  • Na spletnem mestu sta jasno ločena informacija za samoplačniški aranžma in povabilo k donacijam.
  • Komercialna ponudba na spletnem mestu pri potrošnikih ne pogojuje dobrodelnosti, prav tako v neprofitnem radijskem oglasu, ki vabi k donacijam, ne vidimo zavajanja potrošnikov v komercialnem smislu.
  • Glede na to, da Oglaševalsko razsodišče presoja skladnost oglaševanja s kodeksom in ne cen ter lastnosti produkta, slednje ni predmet našega odgovora. Kljub temu dodajamo, da nikjer v oglasih ne navajamo, da je naša ponudba letovanj cenovno najugodnejša med konkurenco, čeprav  je tovrstna primerjava težka, saj naš program ni sofinanciran oz. subvencioniran s strani države ali občine.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

UVODNA POGLAVJA – TOLMAČENJE (5. odstavek)

Slovenski oglaševalski kodeks se ukvarja predvsem z vsebino in obliko oglaševanja, ne pa s pogoji poslovanja ali z izdelki. SOK  se ne ukvarja s pogodbenimi razmerji med oglaševalci in potrošniki, prav tako ni instrument presoje o tem, ali je izdelek vreden svoje cene.

Člen 3 POŠTENOST 

3.1.

Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

3.2.

Vse ključne dejavnike v oglasu, ki bi lahko vplivali na odločitev potrošnikov, je treba jasno navesti.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 18. avgusta 2015 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče uvodoma izpostavlja, da je primer presojalo zgolj v luči skladnosti oglaševanja z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK),  o (ne)primernosti oglaševane storitve v povezavi z zbiranjem donatorskih sredstev pa se v skladu z določili v uvodnih poglavjih kodeksa (tolmačenje, 5. odstavek) ni izrekalo.

Na podlagi navedb v pritožbi, odgovoru nanjo ter oglaševanja, ki je bilo predmet presoje, Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da niti v radijskem oglasu niti na lastnem spletnem mestu oglaševalec ne navaja ničesar, kar zavaja oziroma bi lahko zavedlo potrošnike. Na koncu radijskega oglasa so poslušalci korektno napoteni na spletno mesto oglaševalca, na katerem je jasno in nedvoumno predstavljena ponudba oglaševanega letovanja, poziv /vabilo k donacije pa je predstavljen ločeno.

 

Oglaševalsko razsodišče
Roman Berčon, predsednik OR

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!