Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 24/13.3.98

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 24/13.3.98

PRITOŽBA:

Potrošnica J. F. je dne 2. marca 1998 vložila pritožbo Častnemu razsodišču SOZ zaradi radijskega oglasa oglaševalca Beiersdorf d.o.o., oglaševalske agencije Studio Marketing, medijske agencije Media Publikum, za premaz za ustnice Labello Classic, objavljenega dne 26. 2. 1998 na radiu Val 202. Potrošnica v pritožbi izraža presenečenje in jezo nad vsebino oglasa, ki se ji zdi pedofilska. Vlagateljica pritožbe navaja, da se v radijskem oglasu pojavita glas moškega starejših let in glas mlajše punčke. Moški glas je prijazen, iz konteksta ni razvidno, da bi šlo za očeta. Moški želi, da mu deklica da poljubčka. Ker tega deklica ne želi storiti, moški uporabi Labello, si z njo namaže ustnice, da bi mu ga le dala. Potem pa je še nekaj medmetov in besed ugodja.

SEKCIJA KODEKSA:

Člen 6, OBLIKA PREDSTAVITVE
Oglaševalska sporočila morajo biti estetska in v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Sporočila ne smejo iritirati porabnikov z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd., ne glede na to, preko katerega sredstva se prenašajo.

ODGOVOR:

Oglaševalec in agencija sta takoj po seznanitvi s pritožbo prekinila objavljanje spornega oglasa. Oglaševalec v odgovoru pojasnjuje svoja glavna vodila marketinških dejavnosti, ki ne vsebujejo provokativnih nastopov na trgu in se izogibajo negativnim reakcijam na svoje oglaševanje, ter izraža presenečenje zaradi odziva na sporni oglas, ki ga nikakor ni želel povzročiti. Oglaševalec tudi navaja, da gre pri spornem oglasu za adaptacijo oglasa, na katerega v različnih evropskih državah ni bilo pritožb. Oglaševalska agencija v obrazložitvi ozadja adaptacije spornega oglasa navaja argumente, da gre za skorajda dobeseden prevod nemške verzije oglasa ter da se s spornim oglasom v kontekstu z ostalima dvema iz iste serije oglašuje družinski izdelek v okviru normalnih družinskih odnosov.

RAZSODBA:

Častno razsodišče SOZ je primer obravnavalo dne 13.3.1998 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da je sporni oglas v nasprotju z določili 6. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa, saj lahko v delu javnosti zaradi občutljivosti tematike vzbudi neprijetne asociacije. Častno razsodišče SOZ ni ugotovilo neetičnih namenov oglaševalca in upošteva potezo oglaševalca, ki je takoj prekinil predvajanje spornega oglasa. Na tej osnovi Častno razsodišče SOZ meni, da je primer zaključen in da sankcije niso potrebne.

Častno razsodišče SOZ
 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!