Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 227 / 19. 11. 2012

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 227 / 19. 11. 2012

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo družbe Medex, ki se nanaša na tiskane oglase za izdelka Sensilab Bio Gelee Royale in Sensilab Zori Kids Bio Gelee Royale oglaševalca družbe Farmicom, članice skupine Sensilab Group S.A. Luksemburg. Oglaševanje je bilo v oktobru 2012 objavljeno vsaj v naslednjih tiskanih medijih: Nedeljski dnevnik, Žurnal, Zdrave novice in Zdravje. Pritožnik ocenjuje, da so trditve v oglasih »Izberite najboljši matični mleček«, »Moje rožice nabirajo med na bio rožicah« ter »Sensilab Gelee Royale je brez kloramfenikola, antibiotikov in pesticidov.« neresnične in zavajajoče ter kot take v nasprotju z določili 3.1., 4.1. in 16. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (v nadaljevanju SOK). Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.

1. Oglaševalec s trditvijo »najboljši matični mleček« Farmicom zavaja bralce, da izdelka Bio Gelee Royale, vsebujeta najboljši matični mleček. Znano je, da je merilo kakovosti matičnega mlečka vsebnost nenasičene maščobne kisline 10 HDA, ki je oglaševalec nima izmerjene, oziroma ni navedena na deklaraciji na embalažah izdelkov, zato trditev ni dokazana.

2. Oglaševalec s trditvama »moje rožice nabirajo med na bio rožicah« ter »Sensilab Gelee Royale je brez kloramfenikola, antibiotikov in pesticidov« degradira vsak drug identičen ali celo dokazljivo boljši izdelek na trgu. Proizvajalcu konkurenčnega izdelka povzroči škodo, razvrednotenje blagovne znamke in ugleda podjetja.

3. Bio matični mleček je pogojen z bio (eko) čebelarjenjem. V Sloveniji je registriranih le 40 eko čebelarjev. Čebele pri paši ne ločijo rož na »bio« in »ne bio«, zato je tolmačenje, kot je uporabljeno v predmetnem oglaševanju, zavajajoče. Čebele na rožah ne nabirajo medu temveč cvetlični nektar, ki ga predelajo, oplemenitijo z izločki svoji žlez, nato shranijo in pustijo dozoreti v satju. Bio med je med iz ekološke pridelave, pri kateri je poleg izbire lokacije čebelnjaka, ki mora čebelam omogočiti pašo v čistem okolju, pomembno zlasti, da:

  • čebelarji krmijo čebele samo z ekološkim sladkorjem in medom,
  • uporabljajo ekološki satovje,
  • pri zatiranju bolezni in škodljivcev zdravijo čebele le z izbranimi, ekološkimi sredstvi.

     

    4. Zato v nobenem matičnem mlečku, še zlasti če gre za matični mleček ekološke predelave, ne sme biti prisotnih antibiotikov, pesticidov in ostalih škodljivih snovi. Ne moremo torej govoriti o prednosti izdelka oglaševalca, temveč o dejstvu.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec družba Farmicom, v njenem imenu Odvetniška družba Fašun, Melihen, Milač, Strojan v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno, z obrazložitvijo kot sledi.

1. Pritožnik svoji pritožbi ni priložil kopij oglaševanja, na katerega se pritožba nanaša, zato naj Oglaševalsko razsodišče pritožbo kot nepopolno zavrže, saj oglaševalec ne more more vedeti, za katere oglase točno naj bi šlo. Kljub temu oglaševalec po najboljši vesti vsebinsko podaja odgovore na trditve pritožnika.

2. Trditev »Izberite najboljši matični mleček.« Pritožnik meni, da oglaševalec izdelkov Sensilab Gelee Royale ter Sensilab Zori Kids Bio Gelee Royale s predmetno trditvijo zavaja bralca. Kot je razvidno iz odgovoru na pritožbo priložene kopije 20. in 21. strani revije Zdrave novice, je besedna zveza, ki jo pritožnik napačno interpretira kot trditev v oglaševanju, naslov uredniškega članka, uredniške vsebine pa niso predmet presoje po SOK. Prav nikjer v članku ni navedena trditev, da naj bi izdelka Sensilab Gelee Royale in Sensilab Zori Kids Bio Gelee Royale vsebovala najboljši matični mleček. O obeh izdelkih so podane konkretne navedbe le v zadnjem odstavku članka, pri čemer ni nikjer navedeno, da naj bi bila izdelka najboljša. Navedeno je le, da sta pridelana ekološko. Resničnost te navedbe potrjuje certifikat SI – EKO – 002, KMG-MID, kontrolna št. 8711, certifikat št. 1312, ki ga je izdal Inštitut za kontrolo in certifikacijo Univerze v Mariboru, ki navaja, da ima izdelek status »ekološki«. Ni nedvoumno dokazano, da naj bi vsebnost nenasičene maščobne kisline 10 HDA v mlečku določala njegovo kakovost. Strokovna mnenja glede tega vprašanja so deljena.

3. Isto velja za domnevno sporno trditev / izjavo, da »oglaševani izdelek« ne vsebuje antibiotikov, pesticidov in ostalih škodiljivih snovi. Gre za vsebino uredniškega prispevka, ne pa vsebino oglaševanja družbe Farmicom / Sensilab Groupe. Tudi sicer pa je zapisano resnično in ne bi bilo sporno tudi kot element oglaševanja.

4. Oglaševalec nikoli in nikjer v oglasih za Sensilab Gelee Royale uporabil trditve »Moje rožice nabirajo med na bio rožicah«. Poleg tega SOK ne določa, da morajo biti trditve dokazane v oglaševanju samem. Vse trditve, ki se pojavljajo v oglaševanju izdelkov Sensilab Gelee Royale pa oglaševalec lahko dokaže. So resnične in ne zavajajo potrošnikov.

5. Besedne zveze »Moje čebelice nabirajo med na bio rožicah« v oglaševanju izdelkov linije Sensilab Gelee Royale ne gre razumeti kot trditve v smislu 4. in 5. člena SOK, saj iz konteksta ogalsa jasno razvidno, da gre za izjavo otroka (ob fotografiji deklice, zapisana je z otroško pisavo), saj je splošno znano, da čebele ne nabirajo medu. Izjava kot taka pri potrošniku vzbudi simpatije in ga zabava. V izjavi niso podana odločilna dejstva, zaradi navedenega v izjavi, se potrošnik ne bo odločil za nakup oglaševanega izdelka. Jasno razvidno je, da ne gre za dejstvo ob izdelku, ampak izjavo, namenjeno zabavanju oz. zbujanju pozornosti v duhu 4.2. člena SOK.

6. Oglaševanje izdelkov Sensilab Gelee Royale ne vključuje elementov primerjalnega oglaševanja, kot ga opredeljuje Zakon o varstvu potrošnikov. Kot tako tudi ni v nasprotju z določili 16. člena SOK.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 3 POŠTENOST
3.1.
Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

Člen 4 RESNIČNOST
4.1.
Oglaševanje mora biti zavezano resnici. Ne sme vsebovati trditev ali zvočnih in vizualnih predstav, ki zavajajo ali bi lahko zavedle potrošnika z neresničnostjo, dvoumnostjo, s pretiravanjem, z zavajajočo opustitvijo ipd.. Zlasti to velja, kadar se nanaša na namen in uporabnost izdelka, njegovo sestavo, geografsko poreklo in druge za potrošnika bistvene informacije.

Člen 16 PRIMERJALNO OGLAŠEVANJE
16.3.
Trditev, da je kateri koli izdelek boljši od drugih, je dovoljena samo, kadar je jasno podprta z dokazi. Namigovanje na večvrednost ali presežni status izdelka, kot npr. »številka ena«, »vodilni«, »največji« in podobno, mora biti podprto s konkretnimi podatki.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 19. novembra 2012 in sprejelo razsodbo.

Pritožba je utemeljena v delu, ki se nanaša na uporabo trditev

  • izberite najboljši matični mleček ter,
  • je brez kloramfenikola, antibiotikov in pesticidov.

     

    Oglaševalsko razsodišče oglaševalca javno poziva, da takoj preneha z objavljanjem predmetnega oglaševanja.

    O b r a z l o ž i t e v:

    Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru na pritožbo ter ogleda oglaševanja, ki je predmet presoje, ugotavlja, da oglaševanje »Izberite najboljši (bio) matični mleček«, ki je bilo objavljeno vsaj v brezplačniku Zdrave novice ter v publikaciji oglaševalca Misli zdravo št. 3, ni skladno z določili 3.1., 4.1. in 16.3. Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

    Vsebine, ki jih oglaševalec v svojem odgovoru označuje kot uredniške, Oglaševalsko razsodišče nedvoumno prepoznava kot oglaševanje, ki bi moralo biti jasno označeno kot tako (SOK, Zmed), pa ni. Ima ključne elemente oglaševanja. V zadnjem odstavku oglaševanja v Zdravih novicah je samo izdelek Sensilab Gelee Royale, na sosednji strani pa je objavljen celostranski oglas za Sensilab BIO Gelee Royale ter Zori Kids Bio Gelee Royale. V oglaševanju v rubriki Misli zdravo, pa vsebinsko praktično identično oglaševanje vključuje tudi fotografijo embalaže izdelkov »Sensilab BIO Gelee Royale« in »Sensilab BIO Zori Kids Gelee Royale.«

    Oglaševalec z uporabo presežnika »najboljši matični mleček« izdelke linije Sensilab Gelee Royale primerja z izdelki vseh drugih ponudnikov na slovenskem trgu. Dokazil, ki bi potrjevala resničnost trditve in s tem upravičenost njene uporabe, pa oglaševalec svojemu odgovoru na pritožbo ni priložil.

    Navedba » je brez kloramfenikola, antibiotikov in pesticidov« je zasnovana na način, da bi lahko zavedla potrošnika, da bi le-ta napačno razumel, da sicer izdelki z matičnim mlečkom navedene škodljive sestavine lahko vsebujejo.

    V ostalih elementih pritožbe, Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da pritožba ni utemeljena.

    Oglaševalsko razsodišče
    Janja Božič Marolt, predsednica

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!