Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 21/10.11.97

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 21/10.11.97

PRITOŽBA:

Agencija Kompas design je v imenu oglaševalca Dolenjska banka d.d. vložilo pritožbo zaradi tiskanega oglasa "OPEN" agencije Pozitiv za oglaševalca Banka Koper. Vlagatelj pritožbe navaja, da kreativna zasnova oglaševanja Dolenjske banke, ki je bila izdelana decembra 1996, temelji na komparativni prednosti banke, ki je v obratovalnem času. Rdeča nit v tiskanih oglasih je beseda "ODPRTO", sekundarno besedilo pa se spreminja. Oglas se vedno končuje s pozicijskim geslom /Banka, kjer ne boste ostali pred zaprtimi vrati!). Vlagatelj pritožbe je v posebni številki revije MM objavil tudi prirejen oglas v angleškem jeziku: Open – even during the European Cultural month Ljubljana 1997 / The bank won’t let you down closing the doors. Vlagatelj pritožbe meni, da je oglas "Open", ki je bil objavljen v Slovenian Business Report, povzročil določeno škodo Dolenjski banki d.d.

SEKCIJA KODEKSA:

Člen 15 POSNEMANJE
Plagiiranje oz. imitacija oglaševalskih ilustracij, posnetkov, sloganov, tekstov, embalaže ali etikete, kot tudi neupravičena uporaba tuje ideje za kreiranje oglaševalskega sporočila in izdelavo oglaševalskega sredstva v celoti ali delno, se šteje za nelojalen postopek, ki je v nasprotju s poklicno etiko in dobrimi poslovnimi običaji v stroki. Za nelojalen postopek se še posebej šteje, če se posnemanje izvrši pri istovrstnih ali podobnih izdelkih, kar lahko pri porabnikih povzroči zmedo in škodo oglaševalcu, katerega oglaševalska sredstva in sporočila se posnemajo.

ODGOVOR:

Agencija Pozitiv navaja, da je oblikovalska zasnova oglasov popolnoma različna. Oglas za Banko Koper je namenjen izključno tujemu trgu. Osrednje sporočilo oglasa je "Your partner in Slovenia", medtem ko se beseda "Open" pojavlja v množici vrat, kot napis na vratih, ne pa kot pozicijski slogan. "Open" je uporabljen kot detajl vrat z namenom kontrasta do ostalih vrat, kjer so posnete samo kljuke. S tem je podano sporočilo ciljnemu občinstvu, da so v množici vrat ena prava.
Banka Koper navaja, da je bil sporni oglas izdelan izključno za oglaševanje v tujini, ter da je temeljil na dveh osnovnih smernicah: odprtost za sodelovanje za partnerje v tujini ter odprtost vrat banke za sodelovanje s komitenti. Banka Koper navaja, da je za simboliko odprtosti že uporabila motiv pri letnem poročilu pri oglasu "Banka Koper – 1993.

RAZSODBA:

Častno razsodišče SOZ je primer obravnavalo dne 10.11.1997 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da gre pri obravnavanih oglasih za različna oglaševalska koncepta. Oba oglasa sicer uporabljata enak izraz "Odprto – Open", vendar na način, ki je splošen in tudi funkcionalno povezan z bančnimi storitvami.
Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da gre za naključno uporabo enakega izraza in ne za namerno posnemanje. Častno razsodišče SOZ hkrati ocenjuje, da z objavo oglasa "Open" za Banko Koper ni bila povzročena škoda Dolenjski banki d.d. ter da oglas ni v nasprotju s 15. členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Častno razsodišče SOZ
 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!