RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 196 / 25.8.2010
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na oglaševanje ustekleničene vode Zala na zunanjih oglasnih površinah (city light »Polna življenja. Zala.«) na postajališča mestnega prometa v Mariboru) oglaševalca Pivovarna Union d.d. iz Ljubljane vsaj v času med 2. in 5. avgustom 2010. Vlagatelj pritožbe meni, da predmetni oglas zaradi načina upodobitve ženske ni dovolj dostojen, da bi bil primeren za objavo na zunanjih oglasnih površinah na javnih mestih ter da zaradi neprimernega načina obnašanja, ki ga sporoča, ne-vzgojno vpliva na otroke. Pritožnik zato ocenjuje, da predmetni oglas ni skladen z določili 2.1. člena SOK. Prav tako s prikazovanjem golote zgolj zaradi zbujanja pozornosti in z zelo malo smiselne povezave z izdelkom, ni skladen z določili 2.4. člena SOK.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec Pivovarna Union d.d. v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.
- 1. Oglas za vodo Zala ne vsebuje ničesar, kar bi bilo v nasprotju s splošno prevladujočimi pravili o dostojnosti, saj z nobenim od elementov oglasa (fotografija, besedilo, …) ne more povzročiti »globoke ali množične prizadetosti«. Oblikovan je estetsko in temelji na strogih oblikovalskih kriterijih, ne nazadnje je to prepoznala tudi stroka, strokovna revija MM je namreč oglasu podelila nagrado za oglaševalsko akcijo meseca junija 2010.
- 2. Oglas je zasnovan na način, ki ne žali dobrega okusa, saj ne prikazuje gole ženske. Upodobitev ženske ni nedostojna ali kako drugače sporna, saj so vsi deli telesa, ki bi nezakriti lahko posegali v splošno prevladujoča pravila o dostojnosti oziroma javnost šokirali, prekriti s stilizirano »vodno obleko« in tako povsem zakriti.
- 3. Oglas prav tako ne vsebuje besedila, ki bi podajalo dvomljivo vsebino in bi s tem otroke in mlade napeljeval k neprimernemu obnašanju in bil zato nevzgojen.
- 4. Osnovno sporočilo oglasa je »Pola življenja!« in prikazuje mlado dekle v povezavi z izvirsko vodo Zala. Oglaševalska akcija, katere del je predmetni oglas, pa je namenjena oglaševanju v poletnih mesecih (ki so neločljivo povezani z določeno stopnjo golote ter vodo. Prav tako oglas ne vsebuje kakršnihkoli spolnih namigovanj.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 25. avgusta 2010 in sprejelo razsodbo
Pritožba ni utemeljena.
O b r a z l o ž i t e v:
Na podlagi posredovanih informacij pritožnika in oglaševalca ter ogleda oglasa / (city light »Polna življenja. Zala.« Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da je oglaševanje, ki je predmet pritožbe, zasnovano tako, da je skladno z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar, predsednik