Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 196 / 25.8.2010

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 196 / 25.8.2010

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na oglaševanje ustekleničene vode Zala na zunanjih oglasnih površinah (city light »Polna življenja. Zala.«) na postajališča mestnega prometa v Mariboru) oglaševalca Pivovarna Union d.d. iz Ljubljane vsaj v času med 2. in 5. avgustom 2010. Vlagatelj pritožbe meni, da predmetni oglas zaradi načina upodobitve ženske ni dovolj dostojen, da bi bil primeren za objavo na zunanjih oglasnih površinah na javnih mestih ter da zaradi neprimernega načina obnašanja, ki ga sporoča, ne-vzgojno vpliva na otroke. Pritožnik zato ocenjuje, da predmetni oglas ni skladen z določili 2.1. člena SOK. Prav tako s prikazovanjem golote zgolj zaradi zbujanja pozornosti in z zelo malo smiselne povezave z izdelkom, ni skladen z določili 2.4. člena SOK.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Pivovarna Union d.d. v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  1. 1. Oglas za vodo Zala ne vsebuje ničesar, kar bi bilo v nasprotju s splošno prevladujočimi pravili o dostojnosti, saj z nobenim od elementov oglasa (fotografija, besedilo, …) ne more povzročiti »globoke ali množične prizadetosti«. Oblikovan je estetsko in temelji na strogih oblikovalskih kriterijih, ne nazadnje je to prepoznala tudi stroka, strokovna revija MM je namreč oglasu podelila nagrado za oglaševalsko akcijo meseca junija 2010.
  2. 2. Oglas je zasnovan na način, ki ne žali dobrega okusa, saj ne prikazuje gole ženske. Upodobitev ženske ni nedostojna ali kako drugače sporna, saj so vsi deli telesa, ki bi nezakriti lahko posegali v splošno prevladujoča pravila o dostojnosti oziroma javnost šokirali, prekriti s stilizirano »vodno obleko« in tako povsem zakriti.
  3. 3. Oglas prav tako ne vsebuje besedila, ki bi podajalo dvomljivo vsebino in bi s tem otroke in mlade napeljeval k neprimernemu obnašanju in bil zato nevzgojen.
  4. 4. Osnovno sporočilo oglasa je »Pola življenja!« in prikazuje mlado dekle v povezavi z izvirsko vodo Zala. Oglaševalska akcija, katere del je predmetni oglas, pa je namenjena oglaševanju v poletnih mesecih (ki so neločljivo povezani z določeno stopnjo golote ter vodo. Prav tako oglas ne vsebuje kakršnihkoli spolnih namigovanj.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 25. avgusta 2010 in sprejelo razsodbo

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:
Na podlagi posredovanih informacij pritožnika in oglaševalca ter ogleda oglasa / (city light »Polna življenja. Zala.« Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da je oglaševanje, ki je predmet pritožbe, zasnovano tako, da je skladno z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar, predsednik

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!