Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 188 / 07. 04. 2010

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 188 / 07. 04. 2010

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS), ki se nanaša na oglaševanje izdelkov blagovne znamke Yogermina (tiskana oglasa in oglaševanje na spletu). ZPS ocenjuje, da oglaševanje, ki je predmet pritožbe, ni skladno z določili Slovenskega oglaševalskega, saj trditvi "Odličen rezultat VIP testa …. je potrdil odlično kvaliteto Yogermine" ter "VIP test Zveze potrošnikov Slovenije je potrdil odlično kvaliteto Yogermine." nista resnični. Zato ZPS meni, da oglaševanje krši določila 4. in 11. člena SOK, saj neresnične trditve zavajajo potrošnike. Vlagatelj pritožbe je svoje pritožbo utemeljil, kot sledi.

  1. Oglasa, ki sta predmet pritožbe "Odprem, popijem, deluje" sta bila objavljena v reviji Naša lekarna februarja in marca 2010, podjetje Bio Medico Trendi iz Ljubljane, pa na lastni spletni strani: http://www.bio-medico.si/yogermina prav tako navaja, da je "Zveza potrošnikov Slovenije pri neodvisnem naključnem testu probiotičnih izdelkov potrdila odlično kvaliteto Yogermine".
  2. Trditve, ki niso resnične, temeljijo na članku: "Zaužiti probiotični mlečni izdelek ali vzeti tabletko?", ki je bil objavljen v reviji VIP 10 / 2009. V primeru prehranskih dopolnil je bil opravljen le pregled ustreznosti in skladnosti deklaracij na izdelkih, v laboratoriju pa so določili vrsto oz. rod probiotičnih bakterij ter njihovo število. Če bi bil test izveden v celoti, bi bila probiotična prehranska dopolnila na koncu ocenjena z številskimi in opisnimi ocenami. Test pa ni ocenjeval kakovosti izdelka, zato je bila podana le ocena ustreznosti oz. neustreznosti izdelka glede na deklaracijo izdelka, ne pa ocena s smislu kakovosti, kot to navaja oglaševanje, ki je predmet pritožbe.
  3. Poleg tega se v članku objavljeni rezultati testa nanašajo samo na točno določen izdelek s točno določenim rokom uporabe – Yogermina c.m. v obliki kapsul (rok uporabe 02/2011) in ne veljajo za vse izdelke blagovne znamke Yogermina na splošno. Izdelki, ki so predmet oglaševanja so v tekoči obliki in shranjeni v steklenički.
  4. ZPS je oglaševalca podjetje Bio medico že konec oktobra 2009 pisno opozorila na neustreznost trditev v oglasih za Yogermino, a z oglaševanjem niso prenehali. Zato ZPS zahteva, da se predmetno oglaševanje preneha objavljati.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Bio Medico Trendi d.o.o. iz Ljubljane v svojem ogovoru na pritožbo navedbam v pritožbi ne oporeka in navaja:

  1. Napačno smo interpretirali članek v reviji VIP, iz katerega smo razumeli, da ZPS testira kakovost probiotičnih prehranskih dopolnil.
  2. Sporne oglase bomo umaknili oziroma ustrezno spremenili najkasneje do konca marca 2010. Do istega roka bomo tudi ustrezno spremenili spletno stran www.bio-medico.si .

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 4 RESNIČNOST
4.1.
Oglaševanje mora biti zavezano resnici. Ne sme vsebovati trditev ali zvočnih in vizualnih predstav, ki zavajajo ali bi lahko zavedle potrošnika z neresničnostjo, dvoumnostjo, s pretiravanjem, z zavajajočo opustitvijo ipd.. Zlasti to velja, kadar se nanaša na namen in uporabnost izdelka, njegovo sestavo, geografsko poreklo in druge za potrošnika bistvene informacije.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 7. aprila 2010 in sprejelo razsodbo

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče javno poziva oglaševalca, da oglaševanje uskladi z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa, do takrat pa oglaševanja ne objavlja.

O b r a z l o ž i t e v:

Na podlagi posredovanih informacij pritožnika in oglaševalca ter ogleda oglaševanja (tiskana oglasa, navedbe na www.bio-medico.si), ki je bilo predmet presoje, Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da oglaševanje, ki je bilo predmet presoje, krši določila 4. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Test, ki ga je izvedla ZPS in objavila v reviji VIP, je presojal izključno skladnost probiotičnih prehranskih dopolnil z deklaracijo na proizvodu, kvaliteta testiranih proizvodov ni bila predmet presoje.

Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar l.r., predsednik

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!