RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 188 / 07. 04. 2010
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS), ki se nanaša na oglaševanje izdelkov blagovne znamke Yogermina (tiskana oglasa in oglaševanje na spletu). ZPS ocenjuje, da oglaševanje, ki je predmet pritožbe, ni skladno z določili Slovenskega oglaševalskega, saj trditvi "Odličen rezultat VIP testa …. je potrdil odlično kvaliteto Yogermine" ter "VIP test Zveze potrošnikov Slovenije je potrdil odlično kvaliteto Yogermine." nista resnični. Zato ZPS meni, da oglaševanje krši določila 4. in 11. člena SOK, saj neresnične trditve zavajajo potrošnike. Vlagatelj pritožbe je svoje pritožbo utemeljil, kot sledi.
- Oglasa, ki sta predmet pritožbe "Odprem, popijem, deluje" sta bila objavljena v reviji Naša lekarna februarja in marca 2010, podjetje Bio Medico Trendi iz Ljubljane, pa na lastni spletni strani: http://www.bio-medico.si/yogermina prav tako navaja, da je "Zveza potrošnikov Slovenije pri neodvisnem naključnem testu probiotičnih izdelkov potrdila odlično kvaliteto Yogermine".
- Trditve, ki niso resnične, temeljijo na članku: "Zaužiti probiotični mlečni izdelek ali vzeti tabletko?", ki je bil objavljen v reviji VIP 10 / 2009. V primeru prehranskih dopolnil je bil opravljen le pregled ustreznosti in skladnosti deklaracij na izdelkih, v laboratoriju pa so določili vrsto oz. rod probiotičnih bakterij ter njihovo število. Če bi bil test izveden v celoti, bi bila probiotična prehranska dopolnila na koncu ocenjena z številskimi in opisnimi ocenami. Test pa ni ocenjeval kakovosti izdelka, zato je bila podana le ocena ustreznosti oz. neustreznosti izdelka glede na deklaracijo izdelka, ne pa ocena s smislu kakovosti, kot to navaja oglaševanje, ki je predmet pritožbe.
- Poleg tega se v članku objavljeni rezultati testa nanašajo samo na točno določen izdelek s točno določenim rokom uporabe – Yogermina c.m. v obliki kapsul (rok uporabe 02/2011) in ne veljajo za vse izdelke blagovne znamke Yogermina na splošno. Izdelki, ki so predmet oglaševanja so v tekoči obliki in shranjeni v steklenički.
- ZPS je oglaševalca podjetje Bio medico že konec oktobra 2009 pisno opozorila na neustreznost trditev v oglasih za Yogermino, a z oglaševanjem niso prenehali. Zato ZPS zahteva, da se predmetno oglaševanje preneha objavljati.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec Bio Medico Trendi d.o.o. iz Ljubljane v svojem ogovoru na pritožbo navedbam v pritožbi ne oporeka in navaja:
- Napačno smo interpretirali članek v reviji VIP, iz katerega smo razumeli, da ZPS testira kakovost probiotičnih prehranskih dopolnil.
- Sporne oglase bomo umaknili oziroma ustrezno spremenili najkasneje do konca marca 2010. Do istega roka bomo tudi ustrezno spremenili spletno stran www.bio-medico.si .
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 4 RESNIČNOST
4.1.
Oglaševanje mora biti zavezano resnici. Ne sme vsebovati trditev ali zvočnih in vizualnih predstav, ki zavajajo ali bi lahko zavedle potrošnika z neresničnostjo, dvoumnostjo, s pretiravanjem, z zavajajočo opustitvijo ipd.. Zlasti to velja, kadar se nanaša na namen in uporabnost izdelka, njegovo sestavo, geografsko poreklo in druge za potrošnika bistvene informacije.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 7. aprila 2010 in sprejelo razsodbo
Pritožba je utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče javno poziva oglaševalca, da oglaševanje uskladi z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa, do takrat pa oglaševanja ne objavlja.
O b r a z l o ž i t e v:
Na podlagi posredovanih informacij pritožnika in oglaševalca ter ogleda oglaševanja (tiskana oglasa, navedbe na www.bio-medico.si), ki je bilo predmet presoje, Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da oglaševanje, ki je bilo predmet presoje, krši določila 4. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Test, ki ga je izvedla ZPS in objavila v reviji VIP, je presojal izključno skladnost probiotičnih prehranskih dopolnil z deklaracijo na proizvodu, kvaliteta testiranih proizvodov ni bila predmet presoje.
Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar l.r., predsednik