Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 177 / 15. 10. 2009
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na veliki obcestni plakat "Urban Fighter – Nissan Qashqai" družbe Renault Nissan Slovenija iz Ljubljane. Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da predmetni plakat krši 7. in 26. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj pritožbe meni, da je predmetni oglas sporen zaradi:
- agresivnosti, ki jo sporoča;
- propagiranja nasilja v mestnem okolju;
- propagiranja samovolje v mestnem prometu;
- navezovanja na ime vozila M-113 (http://defense-update.com/products/u/urbanfighter.html);
- Oglaševani avtomobil tudi ne sodi v vrsto majhnih, energijsko in izpustno varčnih mestnih vozil, zato ga ni možno razumeti kot "mavričnega, zelenega, okoljskega" ali borca "brez meča".
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec Renault Nissan Slovenija, v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo kot sledi:
- S predmetnim oglasom nikakor nismo hoteli vzpodbujati agresivnosti, nasilja in samovolje, temveč le na ustvarjalen način izraziti robusten in dinamičen karakter vozila, ki se odlično znajde tudi v mestu in mestni vožnji.
- Naj še opozorimo, da Nissan Qashqai s svojimi tehničnimi značilnostmi in tehnološko naprednostjo predstavlja okolju prijaznejšo alternativo tako imenovanim "mehkim terencem" oziroma "cross-overjem", saj z najsodobnejšimi dizelskimi motorji porabi občutno manj goriva kot terenska konkurenca.
- Z naslovnim besedilom "urban fighter" pa se seveda nikakor nismo hoteli navezovati na izraelsko oklepno vozilo M-113 (njegov obstoj nam je razkrila šele prejeta pritožba).
- Zaradi vsega naštetega smo prepričani, da predmetni oglas ni v nasprotju s Slovenskim oglaševalskim kodeksom, saj uporablja le običajen oglaševalski ustvarjalen nagovor, njegov namen pa nikoli ni bilo iritiranje potrošnikov.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 15. oktobra 2009 in sprejelo razsodbo
Pritožba ni utemeljena.
O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče uvodoma ugotavlja, da se vlagatelj pritožbe v pritožbi sklicuje na 7. in 26. člen novega Slovenskega oglaševalskega kodeksa, katerega določila se v praski prično uporabljati s 1.10. 2009, kar pomeni, da bo Oglaševalsko razsodišče po njegovih določilih presojalo pritožbe, ki jih bo prejelo po tem datumu.
Na podlagi posredovanih informacij pritožnika in oglaševalca ter ogleda predmetnega oglasa Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da oglas ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Oglaševalsko razsodišče v oglasu ne prepozna poziva k nasilju ali samovolji v mestnem prometu. Prav tako v oglasu ni trditve, da se oglaševani avtomobil uvršča med majhna in energetsko varčna osebna vozila.
Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar, predsednik