Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 177 / 15. 10. 2009

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 177 / 15. 10. 2009

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na veliki obcestni plakat "Urban Fighter – Nissan Qashqai" družbe Renault Nissan Slovenija iz Ljubljane. Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da predmetni plakat krši 7. in 26. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj pritožbe meni, da je predmetni oglas sporen zaradi:

  1. agresivnosti, ki jo sporoča;
  2. propagiranja nasilja v mestnem okolju;
  3. propagiranja samovolje v mestnem prometu;
  4. navezovanja na ime vozila M-113 (http://defense-update.com/products/u/urbanfighter.html);
  5. Oglaševani avtomobil tudi ne sodi v vrsto majhnih, energijsko in izpustno varčnih mestnih vozil, zato ga ni možno razumeti kot "mavričnega, zelenega, okoljskega" ali borca "brez meča".


POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Renault Nissan Slovenija, v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo kot sledi:

  1. S predmetnim oglasom nikakor nismo hoteli vzpodbujati agresivnosti, nasilja in samovolje, temveč le na ustvarjalen način izraziti robusten in dinamičen karakter vozila, ki se odlično znajde tudi v mestu in mestni vožnji.
  2. Naj še opozorimo, da Nissan Qashqai s svojimi tehničnimi značilnostmi in tehnološko naprednostjo predstavlja okolju prijaznejšo alternativo tako imenovanim "mehkim terencem" oziroma "cross-overjem", saj z najsodobnejšimi dizelskimi motorji porabi občutno manj goriva kot terenska konkurenca.
  3. Z naslovnim besedilom "urban fighter" pa se seveda nikakor nismo hoteli navezovati na izraelsko oklepno vozilo M-113 (njegov obstoj nam je razkrila šele prejeta pritožba).
  4. Zaradi vsega naštetega smo prepričani, da predmetni oglas ni v nasprotju s Slovenskim oglaševalskim kodeksom, saj uporablja le običajen oglaševalski ustvarjalen nagovor, njegov namen pa nikoli ni bilo iritiranje potrošnikov.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 15. oktobra 2009 in sprejelo razsodbo

Pritožba ni utemeljena.
 

O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče uvodoma ugotavlja, da se vlagatelj pritožbe v pritožbi sklicuje na 7. in 26. člen novega Slovenskega oglaševalskega kodeksa, katerega določila se v praski prično uporabljati s 1.10. 2009, kar pomeni, da bo Oglaševalsko razsodišče po njegovih določilih presojalo pritožbe, ki jih bo prejelo po tem datumu.
Na podlagi posredovanih informacij pritožnika in oglaševalca ter ogleda predmetnega oglasa Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da oglas ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Oglaševalsko razsodišče v oglasu ne prepozna poziva k nasilju ali samovolji v mestnem prometu. Prav tako v oglasu ni trditve, da se oglaševani avtomobil uvršča med majhna in energetsko varčna osebna vozila.

Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar, predsednik

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!