Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 176 / 30. 11. 2009
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na mobilna kratka tekstovna sporočila (sms) družbe Dimoco Direct Mobile Communications GmbH iz Maribora. Potrošnik je predmetna sms-a 11.11.2009 iz številke 6655, ki jo ima oglaševalec registrirano pri dveh slovenskih operaterjih mobilne telefonije. Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da je družba Dimoco s predmetnima sms-jema zavajala potrošnike, predmetno oglaševanje pa bi lahko povzročilo tudi resne zdravstvene težave. Vlagatelj pritožbe je pritožbo utemeljil:
- Vlagatelj pritožbe je prejel sms s sporočilom: "Samo še zadnji korak. Vnesite kodo PIN 2939 in izračunali vam bomo datum vaše smrti. Več informacij na www.si.mundome.com 2,49/sms 2 sms/teden.". Vlagatelj ni vnesel kode PIN 2939, vendar je še isti dan vseeno prejel še drug sms z vsebino: "Zdravo, izpolnili ste kviz smrti. Za prejem datuma svoje smrti pošljite SMS JA na 6655 zdaj."
- Vlagatelj pritožbe s podjetjem Dimoco ni nikoli imel nobenih stikov, zato meni, da je način pridobivanja strank s strani oglaševalca nesprejemljiv in ni v ponos oglaševalski stroki, saj se oglaševalec poslužuje ne samo zavajanja ampak tudi laži. Ob obisku navedene spletne strani je vlagatelj ugotovil, da na njej ni kviza smrti, zato sklepa, da oglaševalec zavaja potrošnike s tovrstnimi sporočili, samo zato, da bi obiskali oglaševalčevo spletno stran.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec Dimoco Direct Mobile Communications GmbH iz Maribora kljub pisnemu in ustnemu pozivu odgovora na pritožbo Oglaševalskemu razsodišču ni podal.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 6 OBLIKA PREDSTAVITVE Oglasna sporočila morajo biti estetska in v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne smejo iritirati porabnikov z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd., ne glede na to, prek katerega sredstva se prenašajo.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 15. oktobra ter 11. in 30. novembra 2009 in sprejelo razsodbo
Pritožba je utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče oglaševalca javno poziva k takojšnjemu prenehanju distribucije predmetnih oglasov.
O b r a z l o ž i t e v:
Na podlagi posredovanih informacij pritožnika Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da predmetna SMS sporočila niso skladna z določili 6. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa, saj so zasnovana tako, da iritirajo porabnike. O samem postopku izvedbe storitve (naročeno / nenaročene) pa Oglaševalsko razsodišče ni presojalo, saj to ni predmet presoje po kodeksu.
Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar, predsednik