Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 172 / 5. 8. 2009

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 172 / 5. 8. 2009

 POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na oglaševanje šolskih potrebščin znamke Playboy v Katalogu šolskih potrebščin 2009 družbe Mladinska knjiga Trgovina d.o.o. Vlagateljica pritožbe ocenjuje, da oglaševanje izdelkov blagovne znamke Playboy, ki je najširši javnosti poznana predvsem kot blagovna znamka revije za odrasle Playboy v katalogu šolskih potrebščin, ki ga listajo tudi najmlajši šolo-obvezni otroci ni primerno. Šolske potrebščine se prodajajo pod zaščiteno blagovno znamko izdelka (revije), ki za populacijo, ki ji je katalog namenjen, ni primeren. Vlagateljica pritožbe je med drugim k ukrepanju pozvala udi Ministrstvo za šolstvo in šport, varuhinjo človekovih pravic in varuha pravic otrok ter Zvezo potrošnikov Slovenije..

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Mladinska knjiga Trgovina v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno, z obrazložitvijo:

  1. Blagovna znamka Playboy je ena izmed množice mednarodno priznanih in uveljavljenih blagovnih znamk šolskih potrebščin, ki jih tako v katalogu kot tudi na samih prodajnih mestih ponujamo našim kupcem. Šolske potrebščine omenjene blagovne znamke za Evropo trži podjetje Blueprint Collections ltd. iz Velike Britanije. Poleg blagovne znamke Playboy njihov prodajni program obsegajo tudi druge, med mladino zelo priljubljene blagovne znamke kot so Hannah Montana, Roary, Ben 10, Hello Kitty, High School Musical, Forever Friends in druge. Licence za izdelavo šolskih potrebščin odkupijo na podlagi razširitve posamezne blagovne znamke na izbranem geografskem področju.
  2. Blagovna znamka Playboy se je v Evropi v devetdesetih letih razširila predvsem s pomočjo tekstilne industrije, ki je v domeni multinacionalnih podjetji kot so H&M, C&A, Orsay in Top Shop. Le-ti so že v letu 2001 pričeli s proizvodnjo oblačil (majice, spodnje perilo, pižame, nogavice, trenirke,…) s potiskom logotipa Playboy. Ker so omenjene verige podjetji v zadnjih letih razširjeno prisotne tudi v Sloveniji, je blagovna znamka oz. njen simbol v obliki logotipa postal vse bolj priljubljen tudi med našo mladino. Od leta 2005 je na slovenskem trgu kupcem v večjih trgovskih hišah na voljo tudi kozmetika blagovne znamke Playboy, namenjena predvsem najstnikom. Zaradi vse večje razširitve in s tem popularizacije omenjene blagovne znamke, smo se v podjetju Mladinska knjiga Trgovina d.d. v letu 2008 odločili, da v naš prodajni program vključimo tudi šolske potrebščine blagovne znamke Playboy. Naša ponudba v letu 2008 ni mogla pokriti vsega povpraševanja. Blagovna znamka Playboy je bila tako najbolj prodajana blagovna znamka šolskih potrebščin v paketih in tudi na samih maloprodajnih mestih. Zato smo se v letu 2009 odločili, da naročilo novih kolekcij ponovimo predvsem z namenom, da zadovoljimo želje in potrebe naših kupcev.
  3. Kot strokovnjaki s področja marketinga in tržnega komuniciranja zavzemamo stališče, da oglaševanje šolskih potrebščin blagovne znamke Playboy v nobene primeru ne krši Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Prav tako se prejeta pritožba ne nanaša na katerega koli izmed členov Slovenskega oglaševalskega kodeksa. S podrobnejšim pregledom in analizo objave v tiskanem mediju in prodajo na prodajnih mestih Mladinske knjige ugotavljamo, da nismo z oglaševanjem zvezkov in map omenjene blagovne znamke v katalogu šolskih potrebščin kršili katerega koli izmed členov kodeksa. Še posebej smo bili v tem primeru pozorni na 12. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa, ki se nanaša na otroke in mladostnike. Lahko le ugotavljamo, da se pritožba morda nanaša na kršenje 3. člena kodeksa, kljub temu pa menimo, da dostojnost v primeru objave fotografij izdelkov blagovne znamke Playboy ni bila kršena v nobenem primeru. Prepričani smo, da blagovna znamka Playboy v večini potrošnikov ne daje neposredne asociacije na revijo za odrasle, ki se trži pod isto blagovno znamko, saj le-ta v celotnem programu blagovne znamke predstavlja miniaturen del. V slovenskem prostoru revijo Playboy trži podjetje Adria Media d.o.o., ki med drugim trži tudi tiskane medije z vsebinami, primernimi za vso družino.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 5. avgusta 2009 in sprejelo razsodbo

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče je na podlagi posredovanih informacij in ogleda predmetnega kataloga presodilo, da le-ta ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Predmetni logotip se upravičeno uporablja za različne izdelke in ne zgolj za revijo, ki jo v svoji pritožbi navaja potrošnica.

Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar, predsednik

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!