Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 169/ 10.06.2009

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 169/ 10.06.2009

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na oglaševanje Coca Cole na hladilnikih ob prodajnih mestih / trafikah podjetja 3dva v Ljubljani, na katerih je slika spomenika Francetu Prešernu. Potrošnica ocenjujem da spomenik osebnosti, ki deluje kot ikona slovenstva, nikakor ne more biti grafični element oglaševanja izdelka široke potrošnje. Zato meni, da uporaba podobe spomenika na hladilnikih za prodajo Coca Cole omalovažuje Franceta Prešerna kot narodni simbol, pa tudi spomenik kot prepoznavno kulturno značilnost Ljubljane. Na nekaterih hladilnikih pa je upodobljen kip zmaja z Zmajskega mostu. Vlagateljica pritožbe ocenjuje, da predmetna zloraba kulturnih in zgodovinskih spomenikov Ljubljane ne sodi v javnost. Vlagateljica pritožbe zastavlja tudi vprašanje, ali je oglaševalec pridobil soglasje lastnika omenjenih kulturnih spomenikov za uporabo njune podobe.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Coca-Cola HBC Slovenija v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  1. Na hladilnikih in avtomatih, ki se nahajajo na ljubljanskih ulicah in so vidni vsem mimoidočim, je dejansko uporabljena slika spomenika Franceta Prešerna in slika zmaja z Zmajskega mostu. Obe fotografiji sta realen posnetek navedenih kulturnih spomenikov, ki nista v ničemer spremenjeni ali modificirani.
  2. Z njuno upodobitvijo na hladilnikih smo zgolj želeli umestiti hladilnike v okolje na najboljši možen estetski način. Na ta način je vizualna oprema hladilnikov tudi skladna z zahtevami kulturnega okolja (6. člen SOK), saj se z njimi opozarja na kulturne znamenitosti iz neposredne okolice, v kateri se nahajajo. Obeležje znamke Coca-Cola na hladilnikih in avtomatih zato v nobenem primeru ne more pomenit omalovaževanja teh zgodovinskih spomenikov(8. člen SOK).

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 6 OBLIKA PREDSTAVITVE

Oglasna sporočila morajo biti estetska in v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne smejo iritirati porabnikov z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd., ne glede na to, prek katerega sredstva se prenašajo.

Člen 8 ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN PORABNIKOV

Oglasna sporočila ne smejo brez upravičenega razloga izkoriščati poziva k strahu. Oglasna sporočila ne smejo omalovaževati zgodovinskih spomenikov in manifestacij. Oglasna sporočila ne smejo uporabljati motivov kajenja, nasilja nad ljudmi, živalmi in rastlinami, pijančevanja, kraje, hazarda, uživanja mamil, nesocialnega vedenja, zdravju škodljivih in nehigieničnih navad na način, da te pojave spodbujajo oziroma neposredno ali posredno odobravajo.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 10. junija 2009 in sprejelo razsodbo

Pritožba ni utemeljena.

Obrazložitev:

Na podlagi posredovanih informacij in ogleda fotografij hladilnikov in avtomatov z obeležji Coca Cole ob prodajnih mestih 3dva v Ljubljani, je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da predmetno oglaševanje ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Fotografije kulturnih obeležij Ljubljane so uporabljene skladno z določili SOK (6. in 8. člen).

Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar, predsednik

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!