Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 152 / 12.06.2008

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 152 / 12.06.2008

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo družbe Engrotuš podjetje za trgovino d.d. iz Celja, ki se nanaša na letak "500 najnižjih cen!" oglaševalca Spar Slovenija d.o.o., ki so jo konec aprila distribuirali potrošnikom in razdeljevali na svojih prodajnih mestih. V predmetnem letaku je Spar Slovenija oglaševal cene 500 izdelkov v Sparovih trgovinah, ki jih je primerjal s cenami pri treh konkurenčnih trgovcih: Mercatorju, Tušu in Leclercu. Engrotuš ocenjuje, da je Spar s predmetnim letakom zavajal potrošnike in na ta način kršil določila Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Vlagatelj pritožbe je pritožbo utemeljil:

  1. Svoje najnižje cene je Spar utemeljeval s primerjalnim oglaševanjem 500 artiklov, v primerjalni vzorec je med drugim vzel tudi Engrotuševo paleto ponudbe.Pri večjem številu artiklov v ponudbi je objavil primerjave, čeprav v Engrotuševi ponudbi tovrstnih artiklov bodisi ni, bodisi ne obstajajo pod na letakom navedenem imenu.
  2. Spar si je na ta način umetno ustvaril primerjalno lestvico tako, da je s primerjavo tudi z neobstoječimi artikli, nabral 500 izdelkov, za katere trdi, da so v Sparovi ponudbi najcenejši.
  3. Na ta način je bistveno prekoračil običaje dobre poslovne prakse na tem področju ter zavajajoče je informiral potrošnika. Vzpostavil je nelojalno konkurenčnost okolja na način, ki neupravičeno in neutemeljeno diskreditira druge ponudnike na trgu s ciljem, da bi pridobil neupravičene materialne koristi in konkurenčne prednosti.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Spar Slovenija d.o.o. v svojem odgovoru na pritožbo le-to zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo:

  1. Cilj oglaševanja je bil povedati potrošnikom, da imamo v svoji ponudbi 500 izdelkov z najnižji ceno. Cenovno primerjavo smo naredili z enakimi izdelki znanih znamk in izdelki trgovinskih znamk. Oba načina primerjave sta usklajeni praksi v javnih medijih in tudi pri drugih trgovcih.
  2. Edina pomanjkljivost oziroma nenamerna napaka se je zgodila pri zadnji korekturi letaka, kjer je izpadlo besedilo pri obvestilih na zadnji strani letaka: "Izdelki trgovske znamke Spar (TZ Spar) so primerjani s primerljivimi izdelki trgovinskih znamk konkurentov (sorodnimi izdelki z enako težo oz. količino), oz. z najcenejšimi v njihovi ponudbi."
  3. Letak je bil distribuiran v četrtek, 24.4.2008 in takoj naslednji dan smo potrošnike in širšo javnost obvestili ( na spletni strani www.spar.si in na prodajnih mestih), da so v primerih primerjave izdelkov BZ Spar bili primerjani izdelki konkurenčnih trgovinskih blagovnih znamk.
  4. Navedena napaka pa oglaševanja ne postavlja na pavšlane obtožbe, da neupravičeno in neutemeljeno diskreditiramo druge ponudnike na trgu, pri čemer je pritožnik sam s primerjalnim oglaševanjem "daleč najcenejše košarice" v februarju in marcu grobo zavajal in mu je bila izrečena prepovedna odločba inšpekcijskega organa.
  5. Dejstvo ostaja, da je bil popis 500 najcenejših izdelkov korektno izdelan in primerjava izkazuje realno stanje na trgu.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 4 - POŠTENOST

Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

Člen 5 - RESNIČNOST

Opisi, trditve in primerjave tehnične narave, ki so objavljeni v oglasnih sporočilih, morajo biti dokazljivi. Oglaševalci in oglaševalske agencije morajo v primeru neobičajnih trditev, ki niso splošno znane, na zahtevo medija pred objavo pisno prevzeti odgovornost za resničnost navedb.

Sporočila ne smejo vsebovati trditev ali vizualnih predstav, ki neposredno ali posredno zavajajo potrošnika o namenu izdelka ali o oglaševalcu samem in s tem lahko na nelojalen način škodujejo drugim izdelovalcem oziroma oglaševalcem.

Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljeni le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 12. junija 2008 in sprejelo razsodbo

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče javno poziva oglaševalca Spar Slovenija k popravku oglasa v delu, ki ni skladen s Slovenskim oglaševalskim kodeksom oziroma k umiku predmetnega letaka.

Obrazložitev:

Na podlagi posredovanih informacij in ogleda predmetnega letaka je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da je pritožba utemeljena v delu, ki se nanaša na odsotnost za potrošnika pomembne informacije ťIzdelki trgovske znamke Spar (TZ Spar) so primerjani s primerljivimi izdelki trgovinskih znamk konkurentov (sorodnimi izdelki z enako težo oz. količino), oz. z najcenejšimi v njihovi ponudbi.Ť. Zato je predmetni letak zasnovan na način, s katerim lahko zavede potrošnika in kot tak ni skladen z določili 4. in 5. člena SOK.

Oglaševalsko razsodišče
prof.dr. Maja Makovec Brenčič, podpredsednica, l.r.

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!