Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 143/25. 10. 2007

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 143/25. 10. 2007

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Zveze potrošnikov Slovenije, ki se nanaša na oglaševalsko akcijo "Večerni in vikend pogovori – brezplačen paket", v kateri oglaševalec Mobitel d.d. iz Ljubljane obljublja brezplačne pogovore, dejansko pa za to storitev zaračunava mesečno doplačilo v višini 5,99 €. Informacija o tej ponudbi je najhitreje dostopna na www.mobitel.si, kjer je na vstopni strani naslov "Večerni in vikend pogovori – brezplačen klepet".

Vlagatelj pritožbe meni, da je tak način komuniciranja zavajajoč, saj ponuja potrošniku brezplačne pogovore, ki to niso in tako krši določila 4. in 5. člena SOK.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Mobitel, d.d. v svojem odgovoru na pritožbo, le-to zavrača kot v celoti neutemeljeno z naslednjo obrazložitvijo:

  1. Z oglaševalsko akcijo smo komunicirali brezplačen klepet med 19 h in 7 h ter ob vikendih in praznikih, ker se v omenjenem terminu minut pogovora dejansko ne zaračunava. V komuniciranju te ponudbe nikakor nismo skrivali, da je za to storitev treba doplačati 5,99 € pri naročnini, kar je jasno razvidno tudi na oglasih, kjer je cena doplačila k naročnini navedena v največji uporabljeni pisavi, poleg tega pa je še posebej grafično izpostavljena v rdečem polju.
  2. Tudi v predmetnem TV oglasu smo doplačilo k naročnini jasno navedli v zadnjem, informativnem delu oglasa.
  3. Na spletni strani se v sklopu ponudbe nahaja razpredelnica, kjer je cena doplačila prav tako izpostavljena v okvirčku in zatorej dobro vidna.
  4. Komunicirano sporočilo v predmetni oglaševalski akciji se ni glasilo "pogovori so popolnoma brezplačni" ampak ob doplačilu 5,99 € k naročnini se lahko med 19 h in 7 h ter ob vikendih in praznikih pogovarjate brezplačno.
  5. Menimo, da potrošnikov nismo zavajali, ampak smo jim želeli zgolj na atraktiven način prikazati prednosti ponudbe.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 4 - POŠTENOST: Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

Člen 5 - RESNIČNOST: Opisi, trditve in primerjave tehnične narave, ki so objavljeni v oglasnih sporočilih, morajo biti dokazljivi. Oglaševalci in oglaševalske agencije morajo v primeru neobičajnih trditev, ki niso splošno znane, na zahtevo medija pred objavo pisno prevzeti odgovornost za resničnost navedb. Sporočila ne smejo vsebovati trditev ali vizualnih predstav, ki neposredno ali posredno zavajajo potrošnika o namenu izdelka ali o oglaševalcu samem in s tem lahko na nelojalen način škodujejo drugim izdelovalcem oziroma oglaševalcem. Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljeni le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 25. oktobra 2007 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Obrazložitev:

Na podlagi zbranih informacij in ogleda oglasov v sklopu oglaševalske akcije "Vzemite si čas za brezplačen klepet" je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da so na vseh komunikacijah jasno in nedvoumno navedeni vsi pogoji za storitev, ki jo Mobitel oglašuje.

Oglaševalsko razsodišče

Gordana Petek Ivandič l.r.
Predsednica OR

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!