Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 126/ 10. 03. 2006

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 126/ 10. 03. 2006

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika glede tiskanega oglasa (velikega obcestnega plakata) "Trije vogali hiše ….. Tri različice …. Izbira je v vaših rokah." oglaševalca Inles d.d. iz Ribnice. Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da predmetni oglasi na zunanjih oglasnih površinah kršijo določila 3. in 6. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa – SOK z naslednjo obrazložitvijo: Na žalost se vse več proizvodov na reklamah "naslaja in prodaja" v povezavi s samo enim ciljem in namenom in to je pornografija in seks, ki v večini primerov nima nobene povezave s samim proizvodom. Ni vseeno kaj otroci gledajo na poti v šolo, ni vseeno, da nas oglaševalci lahko posiljujejo z neokusnimi "golimi" reklamami, ki s samim proizvodom nimajo niti najmanjše povezave. Posiljevanje s takšnimi reklamami na javnih površinah je nedopustno, neprimerno in nemoralno. Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da so se tudi tokrat oglaševalci zavestno odločili, da bodo hodi po samem "robu sprejemljivega". Oglas je neokusen, neprimeren in žaljiv za vse starše, ki poskušajo vzgojiti svoje otroke-najstnike v "razumne in zdrave ljudi z močnim čutom za poštenost, pravičnost in moralo". Tovrstno oglaševanje je namenjeno zgolj šokantnemu zbujanju pozornosti.

V nadaljevanju vlagatelj pritožbe ocenjuje, da predmetni oglas tudi ni skladen z 4. in 5. členom SOK ter določili 46. in 84. člena Zakona o medijih.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Inles d.d. iz Ribnice, v svojem odgovoru na pritožbo, le-to zavrača kot v celoti neutemeljeno z obrazložitvijo:

  1. Navedbe v pritožbi so pretirane, vizual in sporočilo oglasa pa vlagatelj pritožbe interpretira popolnoma napačno.
  2. Glavni motiv oglaševalske akcije, katere del je tudi predmetni oglas, je ženska v smislu starega slovenskega pregovora "Žena drži ’gor tri vogale hiše". Ob tem so bila vodila ob zasnovi akcije še: trije osnovni materiali iz katerih so naši proizvodi (Les, plastika, kovina) in prepoznavna Inlesova CGP (logotip, barvna shema, …).
  3. Glavni motiv akcije je tako ženska kot vodilo družine. Ker želimo doseči navezavo na število "3", kot smiselno povezavo na pregovor in število materialov med katerimi kupec naših proizvodov lahko izbira, so na oglasu upodobljene tri ženske. Dodatno pokažemo na uporabo treh materialov s klobuki, ki jih ženske nosijo. Trije različni materiali (les, kovina, plastika) so upodobljeni v treh različnih barvah klobukov. Da bi bila simbolika dovolj evidentna, smo klobuke izpostavili na način, da so le-ti edini kosi oblačil, ki jih nosijo na oglasih upodobljene ženske. Zasnova se odraža tudi v besedilnem sporočilu oglasa: "Trije vogali hiše ….. Tri različice …. Izbira je v vaših rokah."
  4. Motiv žensk na oglasu je upodobljen tako, da se fotografirane ženske med seboj prekrivajo in zakrivajo tiste dele telesa, ki bi, če bi bili vidni lahko bili predmet presoje po 3. in 6. členu SOK. Pri uporabi golote v oglasu smo na kontroliran in prefinjen način in s skrbjo za javnost izbrali pravo mere razgaljene površine telesa in pravo pozicijo žensk, s katero ne razkrivajo preveč in ne žalijo dostojnosti in moralnega čuta javnosti. Prav tako z oglasom ne namigujemo na spolnost, niti ne uporabljamo golote zaradi šokiranja in zbujanja pozornosti.
  5. Prepričani smo, da z oglasom ne žalimo nikogar, prav tako ne prikazujemo ženske na manjvreden, poniževalen ali žaljiv način.
  6. Sklicevanje pritožnika na 4. in 5. člen kodeksa je brez obrazložitve in popolnoma neutemeljeno. Isto velja za v pritožbi očitano kršitev določil Zakona o medijih, saj oglas v ničemer ne ogroža otrok in mladostnikov, jih ne navaja k škodljivemu vedenju, z izbrano mero "golote" in povsem nedolžnim sporočilom, ne vplivamo negativno na njihovo zaznavo ali razvoj.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 10.3.2006 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Na podlagi pridobljenih informacij in ogleda predmetnega oglasnega sporočila Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da je le-to ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče

Gordana Petek Ivandič l.r.
Predsednica OR

 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!