Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 122/ 01. 02. 2006

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 122/ 01. 02. 2006

PRITOŽBA

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Ljubljanske kolesarske mreže, v njenem imenu Samo Kuščer, predsednik, glede tiskanega oglasa (veliki obcestni plakati – december 2005) "Kateri je bil? Štirje 4 X 4!" za terenska vozila Nissan oglaševalca Renault Nissan Slovenija, d.o.o. iz Ljubljane.

Vlagatelj pritožbe meni, da predmetni oglas krši določila 2., 3., 4., 6., 8. in 11. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK) z naslednjo obrazložitvijo:

  1. Vlagatelj meni, da predmetni tiskani oglas krši določila 2. odstavka 24. člena ZVCP, ki "prepoveduje vožnjo, s katero bi ogrozili druge udeležence v prometu ali jim povzročili škodo".
  2. Predmetni oglas krši določila 3. člena SOK, s tem da žali javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti, nasprotuje samoumevni enakopravnosti med spoloma in prikazuje žensko na žaljiv oz. podcenjujoč način. Spolni namigi, ki se uporabljajo v povezavi s sporočilom, žalijo dobri okus.
  3. Vlagatelj ocenjuje, da predmetni oglas krši določila 4. člena SOK, tako da izkorišča pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje potrošnikov ter jih s tem zavaja. Vlagatelj meni, da številni potrošniki žal verjetno naivno verjamejo, da je "škropljenje mlade deklice z blatom" zabava.
  4. Predmetni oglas iritira porabnike z napadalnostjo in neokusnimi prizori ter s tem krši določila 6. člena SOK.
  5. Oglasno sporočilo uporablja motiv nasilja nad ljudmi, spodbuja nevarna dejanja in omalovažuje varnost, kar je po določilih 8. in 11. člena SOK nedopustno. (Divja vožnja, ki pusti posledice, kakršne so na sliki, je po vlagateljevi oceni nevarna.)

ODGOVOR

Podjetje Renault Nissan Slovenija, d.o.o. in oglaševalska agencija LUNA TBWA d.o.o., v kateri so predmetni oglas zasnovali, v skupnem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavračata kot neutemeljeno z naslednjo utemeljitvijo:

  1. Iz pritožbe sklepajo, da je za vlagatelja pritožbe najbolj moteče dejstvo, da je dekle na plakatu poškropljeno z blatom, kar pa ne drži. Z blatom poškropljen plakat in ne dekle.
  2. S predmetnim oglasom nikakor ne vzpodbujajo k nasilju ali agresivni vožnji, sporočilo pa ne vsebuje spolnih namigovanj.
  3. Terenska vozila so med drugim namenjena tudi vožnji po neobdelanih površinah (makadamska cestišča, zemlja, blato, kamenje, sneg). Morebitna posledica takšne vožnje je prikazana na plakatih, vendar ne kot prikaz zabave, ampak kot ena od voznih lastnosti (off road vožnja), značilnih za prikazano paleto Nissanovih terencev.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 2 - ZAKONITOST
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi bilo v nasprotju z obstoječo zakonodajo, niti izpuščati ničesar, kar zakon izrecno zahteva. Prav tako ne sme spodbujati ali odobravati kršitve zakonov.

Člen 3 - DOSTOJNOST
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.

Člen 4 - POŠTENOST
Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

Člen 6 - OBLIKA PREDSTAVITVE
Oglasna sporočila morajo biti estetska in v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne smejo iritirati porabnikov z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd., ne glede na to, prek katerega sredstva se prenašajo.

Člen 8 - ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN PORABNIKOV
Oglasna sporočila ne smejo brez upravičenega razloga izkoriščati poziva k strahu. Oglasna sporočila ne smejo omalovaževati zgodovinskih spomenikov in manifestacij. Oglasna sporočila ne smejo uporabljati motivov kajenja, nasilja nad ljudmi, živalmi in rastlinami, pijančevanja, kraje, hazarda, uživanja mamil, nesocialnega vedenja, zdravju škodljivih in nehigieničnih navad na način, da te pojave spodbujajo oziroma neposredno ali posredno odobravajo.

Člen 11 - VARNOST
Oglaševanje ne sme spodbujati nevarnih dejanj in omalovaževati varnosti, še posebej, če je namenjeno otrokom in mladostnikom.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 1. februarja 2006 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Na podlagi zbranih informacij in ogleda predmetnega oglasnega sporočila (velikega obcestnega plakata) je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da je oglas skladen z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče

Gordana Petek Ivandič
Predsednica OR

 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!