Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 113/19.10.2005
PRITOŽBA:
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Zveze potrošnikov Slovenije – ZPS glede tiskanega oglasa "Margarita Drozd: Izgubila sem 30 kg brez diete.", ki je bil objavljen v Oni, prilogi Dela in Slovenskih novic in reviji Lady.
ZPS v svoji pritožbi ocenjuje, da gre v primeru predmetnega oglasa za zavajajoče oglaševanje in kot tako sporno in za potrošnike škodljivo. Predmetni oglas pa poleg vprašljive vsebine, prevzema elemente časopisnega članka oz. novinarskega prispevka. ZPS je pritožbi priložila Poročilo Litvanskega Sveta za konkurenco za leto 2004.
ODGOVOR:
Oglaševalec Ideal servis d.o.o. iz Maribora v svojem odgovoru na pritožbo le-to zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo:
- Margarita Malgorzata Drozd je resnična oseba, zvezda poljske televizije in igralka v številnih filmih. Podatki o gospe Drozd so dostopni na svetovnem spletu.
- Ideal servis d.o.o. ima sklenjeno pogodbo s podjetjem Clyvale Ltd iz Londona za svetovnje pri direktni prodaji in pripravi oglasov za promocijo knjige – metode M. Drozd. Clyvale Ltd je lastnik licence za predmetni oglas, ki je bil objavljen tudi na trgih ZDA, Slovaške, Češke, Hrvaške, Nemčije, Švice, … . Kopija pogodbe med podjetjema Clyvale Ltd in Ideal servis d.o.o. je priložena odgovoru.
- Odgovoru na pritožbo je priložena podpisana izjava gospe Drozd, s katero potrjuje, da je z v knjigi predstavljeno metodo shujšala. Prav tako so odgovoru priložene izjave ljudi, navedenih v oglasu, ki so uspešno shujšali s promovirano metodo ter nekaj mnenj in pohval zadovoljnih strank iz sosednjih držav, v katerih je metoda M. Drozd na voljo že dalj časa.
- Oglas ne oglašuje prodaje kapsul oziroma drugih dopolnil ali nadomestil prehrane ampak knjigo, v kateri je M. Drozd opisala metodo hujšanja. Kot darilo ob naročilu knjige pa stranke prejmejo 8 vrečk začimb in rdečo knjižico z nasveti..
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 4 POŠTENOST
Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.
Člen 5 RESNIČNOST
Opisi, trditve in primerjave tehnične narave, ki so objavljeni v oglasnih sporočilih, morajo biti dokazljivi. Oglaševalci in oglaševalske agencije morajo v primeru neobičajnih trditev, ki niso splošno znane, na zahtevo medija pred objavo pisno prevzeti odgovornost za resničnost navedb. Sporočila ne smejo vsebovati trditev ali vizualnih predstav, ki neposredno ali posredno zavajajo potrošnika o namenu izdelka ali o oglaševalcu samem in s tem lahko na nelojalen način škodujejo drugim izdelovalcem oziroma oglaševalcem. Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljeni le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 19. 10. 2005 in sprejelo razsodbo:
Pritožba je utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče javno poziva oglaševalca k takojšnjemu umiku objav predmetnega oglaševalskega sporočila.
Na podlagi zbranih informacij in ogleda predmetnega oglaševalskega sporočila Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da le-to krši določila 4. in 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Predmetno oglaševalsko sporočilo,še posebej pa nagovor oglasa "Izgubila sem 30kg brez diete", ni skladno z vsebino publikacije, ki jo oglašuje.
Oglaševalsko razsodišče
Gordana Petek Ivandič l.r.
predsednica OR