Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 110/24.08.2005

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 110/24.08.2005

PRITOŽBA

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice glede tiskanega oglasa (vloženke) "Primerno tudi za blondinke" oglaševalca Delo d.d. iz Ljubljane, s katerim oglašujejo številčno križanko SU / DO / KU Slovenskih novic. Vlagateljica pritožbe meni, da tovrstna groba javna komunikacija vpliva na povečanje stopnje nestrpnosti v družbi in vodi v postopno institucionalizacijo rasizma.

ODGOVOR

Oglaševalec Delo d.d. iz Ljubljane, v svojem odgovoru na pritožbo le-to zavrača kot neutemeljeno in v nadaljevanju navaja:

  1. Slovenski oglaševalski kodeks smo sicer natančno prebrali, vendar nismo ugotovili, na kateri člen naj bi se pritožba nanašala in kateri člen Kodeksa naj bi kršili.
  2. Tretji odstavek 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa namreč govori, da "Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljeni le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega." Menimo, da gre v primeru oglasa za Sudoku Slovenskih novic za jasno uporabo humorja in ne za institucionalizacijo rasizma ali drugih podobnih nestrpnosti, česar si v Delu, d. d. niti najmanj ne želimo.
  3. Pritožbo potrošnice, da oglas kogar koli žali (blondinke), sprejmemo le, če predpostavimo, da so blondinke na nek način inferiorne v naši družbi, v kar seveda ne verjamemo in tudi ne podpiramo. Šale na račun blondink so namreč tako pri nas, kot tudi drugod po svetu, razširjene in široko sprejete in nihče zaradi teh šal ne bo začel sovražiti blondink, blondinke pa zaradi tega v družbi niso stigmatizirane. Hkrati pa se sprašujemo ali bi stopnjo nestrpnosti povečevale tudi trditve "Primerno tudi za Škote", ali pa "Primerno tudi za kadilce", "Primerno tudi za tiste, ki vozijo rdeče avtomobile" itd.
  4. Še enkrat bi želeli poudariti, da v podjetju Delo, d. d., ne želimo in ne podpiramo kakršne koli komunikacije, ki bi lahko povečevala kakršno koli nestrpnost.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 3 - DOSTOJNOST
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.

Člen 5 - RESNIČNOST
Opisi, trditve in primerjave tehnične narave, ki so objavljeni v oglasnih sporočilih, morajo biti dokazljivi. Oglaševalci in oglaševalske agencije morajo v primeru neobičajnih trditev, ki niso splošno znane, na zahtevo medija pred objavo pisno prevzeti odgovornost za resničnost navedb. Sporočila ne smejo vsebovati trditev ali vizualnih predstav, ki neposredno ali posredno zavajajo potrošnika o namenu izdelka ali o oglaševalcu samem in s tem lahko na nelojalen način škodujejo drugim izdelovalcem oziroma oglaševalcem. Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljeni le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega.

Člen 6 - OBLIKA PREDSTAVITVE
Oglasna sporočila morajo biti estetska in v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne smejo iritirati porabnikov z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd., ne glede na to, prek katerega sredstva se prenašajo.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 24.8. 2005 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Na podlagi zbranih informacij in ogleda predmetnega tiskanega oglasa – vloženke Oglaševalsko razsodišče meni, da gre pri uporabi slogana "Primerno tudi za blondinke." za očitno parabolo in pretiravanje. V slovenskem kulturnem prostoru stalno kroži vrsta šal na račun blondink, pa blondink kljub temu ne moremo označiti kot manjšine, ki je stigmatizirana in zato potrebna posebne zaščite.


Oglaševalsko razsodišče

Andrej Pompe, l.r.

Predsedujoči OR ob obravnavi primera

Podpredsednik Oglaševalskega razsodišča Marko Vrtovec v razsojanju o primeru zaradi vpletenosti v primer ni sodeloval (načelo samo-izključitve).

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!