Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 101 / 10.01.2005

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 101 / 10.01.2005

PRITOŽBA:

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Zveze potrošnikov Slovenije – ZPS, ki se nanaša na promocijsko zloženko »Radi imamo mleko!«, ki je bila 11.12.2004 priložena Sobotni prilogi Dela. GIZ mlekarstva Slovenije v sodelovanju z GZS in Ministrstvom za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano v predmetni zloženki promovira koristnost uživanja mleka in mlečnih izdelkov.

ZPS ocenjuje, da zloženka vključuje kar nekaj neresničnih in nedokazanih trditev in zato zavaja potrošnika.

  1. »Povprečno slovensko kmetijo z desetimi kravami lahko prištevamo med eko-kmetije, ki uporabljajo tradicionalne, naravne metode predelave.« ZPS ocenjuje, da trditev krši določila 4. in 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa z obrazložitvijo: oglaševalci zlorabljajo zaupanje potrošnikov, izkoriščajo njihovo pomanjkljivo izkušenost in jih s tem zavajajo. Povprečni potrošnik namreč ne ve, da za pridobitev naziva eko-kmetija obstaja v Sloveniji zelo strog pravilnik o ekološki pridelavi in predelavi kmetijskih pridelkov oz. živil. Z uporabo izraza eko-kmetija zavajajo potrošnike, da je tako pridobljeno mleko boljše oz. bolj zdravo od mleka, ki se proizvaja na »normalnih« kmetijah. Poleg tega ocenjujejo, da sporočilo vsebuje neresnično trditev, da so VSE slovenske kmetije z 10 kravami eko-kmetije in trditev, da vse uporabljajo naravne metode pridelave. V ZPS so prepričani, da oglaševalci nimajo dokazov o resničnosti obeh trditev.
  2. »Slovenski proizvajalci krmil ne uporabljajo gensko spremenjenih žitaric« ZPS ocenjuje, da trditev krši določila 5. člena SOK, ki določa, da morajo biti opisi, trditve in primerjave tehnične narave dokazljivi, kar za navedeno trditev zagotovo ne drži, saj trenutno v Sloveniji še ni izdelan način nadzora nad gensko spremenjenimi žitaricami.

ODGOVOR:

Oglaševalec GIZ mlekarstva Slovenije v svojem odgovoru na pritožbo le to zavrača kot neutemeljeno z utemeljitvijo:

  1. Z akcijo, katere del je tudi predmetna zloženka, želimo spodbuditi uživanje mleka, ki ga promovira tudi Ministrstvo za zdravje, ki ugotavlja, da v Sloveniji zaužijemo premalo mleka in mlečnih izdelkov. Upoštevamo nasvete Ministrstva za zdravje in populaciji odraslih in starejših oseb priporočamo uživanje posnetega in pol-posnetega mleka.
  2. V akciji smo želeli poudariti naravne danosti Slovenije, ki zagotavljajo neprimerno boljše pogoje za pridelavo kakovostnega mleka kot severno evropska močvirja.Poleg tega so slovenske kmetije majhne (kmetije s po 50 in več kravami so redke). Dikcija ekološke kmetije v kontekstu akcije ni deklarativna, pač pa dopustna, saj smo zapisali, da povprečno slovensko kmetijo z 10 kravami lahko prištevamo med eko-kmetije, ne pa da jo prištevamo. V nadaljevanju besedila so jasno navedene prednosti slovenskega okolja, od koder prihaja večina pridelanega mleka, kar navedbe iz 1. točke smiselno uvršča v širši kontekst, ki nikakor ni zavajajoč. Slovenski pravilnik sicer ne pozna eko-kmetij, navaja le ekološka kmetijska gospodarstva, ki morajo izpolnjevati določene pogoje. Zato menimo, da z besedilom predmetne zloženke nismo kršili Pravilnika o ekološki pridelavi in predelavi kmetijskih pridelkov oziroma živil. Čeprav je zapis v smislu podobnosti povprečnih slovenskih kmetij z eko-kmetijami lahko nerodno razumljen, nas je pri snovanju akcije ideja o promociji izdelkov slovenskega porekla, iz celotne akcije pa veje pozitiven duh.
  3. ZPS v pritožbi navaja, da v Sloveniji ni izdelan sistem nadzora nad gensko spremenjenimi žitaricami. Slovenija se je deklarativno odločila, da bo oaza brez gensko spremenjenih organizmov. Tudi na evropski ravni še vedno potekajo razprave, kaj se šteje med GMO, vendar pa so se v zadnjem času vzpostavili določeni sistemi kakovosti, ki zagotavljajo varnost hrane. Slovenski proizvajalci krmil zagotavljajo, da ne uporabljajo gensko spremenjenih žitaric.
  4. S predstavniki Zveze združenj ekoloških kmetov smo opravili učinkovit razgovor v smislu nadaljnjega sodelovanja in vzpostavljanja realnih pogojev za ekološko pridelavo in predelavo živil.
  5. Poleg navedenih argumentov, prosimo, da pri razsojanju o pritožbi upoštevate tudi potrebo in željo po zaščiti slovenskega potrošnika in kmetijstva. Akcija ima namreč pomembno, družbeno odgovorno noto.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 4      POŠTENOST

Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

Člen 5     RESNIČNOST

Opisi, trditve in primerjave tehnične narave, ki so objavljeni v oglasnih sporočilih, morajo biti dokazljivi. Oglaševalci in oglaševalske agencije morajo v primeru neobičajnih trditev, ki niso splošno znane, na zahtevo medija pred objavo pisno prevzeti odgovornost za resničnost navedb.

Sporočila ne smejo vsebovati trditev ali vizualnih predstav, ki neposredno ali posredno zavajajo potrošnika o namenu izdelka ali o oglaševalcu samem in s tem lahko na nelojalen način škodujejo drugim izdelovalcem oziroma oglaševalcem.

Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljeni le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 10. januarja 2005 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij in ogleda predmetnega oglasa / zloženke ugotavlja, da trditvi: »Povprečno slovensko kmetijo z desetimi kravami lahko prištevamo med eko-kmetije, ki uporabljajo tradicionalne, naravne metode predelave.« ter »Slovenski proizvajalci krmil ne uporabljajo gensko spremenjenih žitaric« kršita določila 4. in 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Prva trditev je zasnovana tako, da bi jo povprečni potrošnik zaradi pomanjkljivega znanja in izkušenj lahko razumel tudi kot dejstvo, ki zagotavlja, da mleko pridelano na povprečni slovenski kmetiji kakovostno dosega standarde ekološko pridelanih in predelanih kmetijskih pridelkov oz. živil. Obe trditvi tudi nista podprti z ustreznimi dokazi, kot to za tovrsten trditve določa 5. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Pri tem je potrebno opozoriti, da je v Republiki Sloveniji področje ekološke pridelave urejeno s pravnim predpisom, ki določa pogoje in postopek za priznanje stausa ekološko pridelanega živila, pridelka in kmetijskega gospodarstva – zato že samo navajanje oznak »eko«, »eko-kmetija«, »ekološko« ipd., ne da bi za to navedbo obstajal dejansko pravno priznan status, zavajanje potrošnika.

Oglaševalsko razsodišče oglaševalca poziva, da oglas / zloženko preoblikuje tako, da ne bo vsebovala spornih trditev. Do realizacije popravka naj oglaševalec predmetnega oglasa / zloženke ne distribuira.

Oglaševalsko razsodišče

Gordana Petek Ivandič l.r.
Predsednica OR

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!