Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbPritožba na razsodbo oglaševalskega razsodišča št. 99 / 29.09.2004

Pritožba na razsodbo oglaševalskega razsodišča št. 99 / 29.09.2004

Vlagatelj pritožbe Globtour d.o.o. se je v določenem roku pritožil na Razsodbo Oglaševalskega razsodišča št. 99 / 29. 09. 2004. Razsodbi OR oporeka, ker meni, da Ilirika Turizem v svojem odgovoru na pritožbo ni ovrgla utemeljitev Globtour-ja, da Ilirika s predmetnimi oglasi zavaja potrošnika. Globtour d.o.o. v nadaljevanju utemeljuje svojo pritožbo na razsodbo:

  1. Od nekaj deset tisoč turističnih aranžmajev, ki jih prodaja Ilirika Turizem, jih le 8 (odgovor na pritožbo Ilirike Turizma) sodi v kategorijo z najvišjim popustom. Aranžmajev s popustom pa je bilo »preko 100«, kar pa je še vedno manj kot 1%. Ali je to res razprodaja, če pogledamo skozi oči povprečnega potrošnika, ali pa gre za njegovo zavajanje, saj se praktično vsi aranžmaji v Iliriki Turizmu prodajajo po rednih cenah, aranžmaje s popustom je potrebno iskati z drobnogledom. Poleg tega interne tabele Ilirike niso merodajen dokaz, da je število aranžamjev z označenimi popusti odraz dejanskega stanja (po raziskavi Globtourja sta bila takšna aranžmaja le 2). Edini merodajen način dokazovanja prodaje z navedenimi popusti je bodisi posebna znižana ponudba organizatorja potovanj, ali pa prodan aranžma za konkretno stranko (prijavnica z imenom in podpisom stranke ter navedeno ceno aranžmaja).
  2. Čudi nas, da ima Ilirika mnenje TIRS-a za primer predmetnega oglaševanja. Globtour je prijavo poslal tudi na TIRS, ki je prosil za časovni odlog zaradi zapletenosti in kompleksnosti primera.
  3. Ilirika bi moralo pri oglaševanju (če ne bi želela zavajati) terminsko in krajevno omejiti ponudbo v »razprodaji« kot npr.: »40% popust za aranžmaje na Hrvaškem v terminu 15. – 22. 7.«, česar pa seveda ni storila. Ostale agencije na slovenskem trgu nismo oglaševale na ta način, pa ne zato, ker nam podoben pristop ne bi prišel na misel, ampak ker spoštujemo dobre poslovne običaje.
  4. Prepričani smo, da Ilirika s svojim načinom oglaševanja »Posezonska razprodaja počitnic« zavaja potrošnika in podobno kot Petrol v svojem TV oglasu z napovedovalcem vremena na kulisi vremenske napovedi zlorablja zaupanje potrošnikov in izkorišča njihove pomanjkljive izkušnje. Prepričani smo, da objava info telefona in naslova spletnih strani v oglasu, še ne pomeni, da lahko oglaševalec s siceršnjo vsebino oglasa zavaja potrošnika.
  5. »Last minute center« je res zaščitena blagovna znamka Ilirike Turizma, kar pa ne more biti razlog, da jo oglaševalec uporablja, poleg oznake »Ilirika«, za označevanje svojih poslovalnic. V kolikor želi Ilirika uporabljati predmetno oznako, naj bodisi izbere določene poslovalnice, kjer bo možno dobiti pretežno »last minute« ponudbo, ali pa naj te oznake ne uporablja.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je pritožbo na razsodbo št. 99 / 29.09.2004 obravnavalo 10. januarja 2005 in sprejelo razsodbo:

Pritožba na razsodbo št. 99 / 29.09.2004 ni utemeljena.

Pritožnik v pritožbi navedel novih dejstev oziroma okoliščin, ki ne bi bile znane že v postopku predhodnega odločanja.

Oglaševalsko razsodišče

Gordana Petek Ivandič l.r.
predsednica OR

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!