Dogodki, Novice SOZ splošne
Zmagovalca natečaja SOZ »Mladi kreativni upi« sta Taja Marčetič in Nikolas Kristovič
Slovenska oglaševalska zbornica je letos prvič organizirala natečaj za študente - Mladi kreativni upi. Kreativni izziv je omogočila z razlogom, da bi študentje, ki še nimajo agencijskih izkušenj, a v njih tlijo kreativne iskrice, imeli čim več priložnosti za praktične izkušnje. Natečaj jim daje tudi možnost, da se predstavijo oglaševalski stroki in si na tak način lažje odprejo vrata v svet oglaševanja. Zmagovalca letošnjega natečaja sta Taja Marčetič in Nikolas Kristovič s kreativno rešitvijo "Vzemi prihodnost v svoje roke", drugo mesto je pripadlo Tjaši Blaško in Maticu Strgarju, na tretje mesto pa sta se uvrstila Kaja Bukovec in Jan Ignatijev.
Natečaj Mladi kreativni upi je letos potekal v prostorih Triglav Laba, saj je brief prilagojen za študente prispevala Zavarovalnica Triglav. Dogodek je po pravilih podobno tekmovanje kot Mladi kreativci, ki vsako leto poteka na Slovenskem oglaševalskem festivalu in zmagovalnemu paru omogoča udeležbo v »Young Lions« konkurenci. A glede na to, da so študentje, ki še nimajo izkušenj v praksi, težje enakovredni tekmeci mladim, ki že imajo agencijske izkušnje, so dobili svoj natečaj. Tako imajo večjo možnost izstopati in se dokazati.
»Pomembno je, da kot stroka damo novi generaciji čim več izkušenj in priložnost, da se postavijo na oglaševalski zemljevid. Z Mladimi kreativnimi upi so študentje lahko preverili svojo kreativnost, se nekaj naučili ter uživali v ustvarjalnem adrenalinu. Agencije ter oglaševalci, ki so jim prisluhnili, pa so lahko spoznali svoje bodoče kolege v stroki«, meni Ana Ivandić, kreativna direktorica v agenciji Innovatif ter pobudnica natečaja.
Dela je pregledala in ocenila strokovna žirija v sestavi: predsednik žirije Aljoša Bagola, izvršni kreativni direktor Pristop, Petra Krulc, izvršna kreativna direktorica, Grey Ljubljana, Milena Jakovljević, strateška direktorica, Mediodrom, Alenka Jančar, vodja upravljanja blagovne znamke, Zavarovalnica Triglav, Sara Vehovec, višja strokovna sodelavka, Triglav Lab in Tine Lugarič, kreativni direktor Luna \TBWA.
Aljoša Bagola, predsednik žirije, je po zaključku natečaja in izboru zmagovalnega para povedal: »Magnetizem oglaševanja se zdi že nekaj časa upehan in pridobivanje mladih v svoje vrste je postal ključni izziv agencij. Zato pozdravljam pobudo Slovenske oglaševalske zbornice, da poleg natečaja za mlade kreativce na SOF-u organizira tudi tekmovanje ‘kreativnih upov’ iz vrst slovenskih fakultet, in se ob tem zahvaljujem za zaupanje, da predsedujem obema žirijama. S prvo smo delo že opravili in bili navdušeni nad kakovostjo idej, ki - ustvarjene v pičlih 24-ih urah - vse prihajajo opremljene z iskrenim pogledom mladih na sodobni komunikacijski svet. Njihovo razmišljanje je vse prej kot ‘študentsko’, saj je suvereno, strateško in v nemalo primerih navdihujoče ustvarjalno. Zato se že veselim naslednjega niza tekmovanja in nove ‘transfuzije idej’ na prihajajočem SOF-u v Portorožu.«
Zmagovalni par dobi pravico do brezplačne udeležbe na natečaju Mladi kreativci 2019 v okviru 28. Slovenskega oglaševalskega festivala, kjer je glavna nagrada vredna nekaj manj kot 6.000 EUR (udeležba na Young Lions Competition - v skupini Digital, zmagovalca prejmeta še žepnino s strani NLB, na uporabo novi Kadjar in brezplačne nočitve v centru Cannesa, ki jih poklanja Collegium Mondial Travel).
Po zasluženi zmagi sta nam zaupala: »Tekmovanje Mladi kreativni upi sva z Nikolasom videla kot izziv, s katerim bi preizkusila svoje sposobnosti snovanja oglaševalskih kampanj v praksi, in priložnost za mreženje z vodilnimi osebnostmi iz tovrstnih področij. Zastavljena naloga vsekakor ni bila mačji kašelj, poleg tega pa časovni pritisk na naju ni vplival nič kaj blagodejno. Veliko časa sva porabila za podrobno analizo naročnika in ciljne publike ter eksperimentirala s sloganom in sporočilnostjo najine kampanje. Zato se je samo oblikovanje zavleklo vse do jutranjih ur, ki so nama pobirale še zadnje drobce energije. Naslednjih nekaj ur sva porabila za kratek a učinkovit ''power nap'' in pripravo na prezentacijo, s katero mislim da sva, presenetila tudi sebe. Lahko rečem, da je bila celotna izkušnja stresno-vznemirjajoča in nama je dala potrditev, naj v takšnem tempu tudi nadaljujeva s tem kar počneva in ob čemer uživava. Obenem sva dobila nov zagon za tekmovanje Mladi kreativci, ki naju čaka čez slaba dva tedna. Vsekakor se bova, kljub dodatnemu pritisku, potrudila pustiti vtis in pokazati vse kar skrivava v rokavu. Za konec bi se rada iskreno zahvalila Zavarovalnici Triglav in Slovenski oglaševalski zbornici, ki sta nama omogočili to unikatno izkušnjo, in strokovni žiriji za spodbudo in smernice za nadaljnje ustvarjanje«, je povedala Taja Marčetič. Nikolas Kristovič pa je dodal: »Tekmovanje Mladi kreativni upi mi je omogočilo se spopasti z realnim izzivom in predstaviti rešitev pred izkušenim občinstvom. Vendar pa sem od tega odnesel veliko več, saj sem sam sebi dokazal, da lahko v zelo kratkem času oblikujem uspešno idejo ter da je pri tem pomembno iti res preko vseh meja. Rad bi se zahvalil organizatorjem in žiriji, ki so omogočili to fantastično izkušnjo, hkrati pa pozdravljam organizacijo še več tovrstnih dogodkov v tem slogu."
Vsi udeleženci natečaja pa so dobili možnost posebej ugodne kotizacije za Slovenski oglaševalski festival in nagrade Zavarovalnice Triglav. Prvi trije pari pa so se tudi razveselili knjige Kreativni portfolio.
Foto © Saša Ribič, VIST, oddelek za fotografijo